vraag

Haperend beeld en geluid

• 18 juni 2014
  • 8 reacties
  • 778 keer bekeken

Sinds twee weken hebben we Telfort (Internet Standaard, Interactieve TV, Bellen Standaard) maar helaas nog zeker niet tevreden.
Met name het TV kijken (zowel digitaal als de 'smart' functies) geeft nogal wat problemen.
Geluid (en vaak ook beeld) vallen herhaaldelijk weg. 10 tot 15 keer per uur gedurende een seconde of twintig. Van lieverlee zitten we maar gewoon analoog te kijken, maar daar heb ik natuurlijk geen Telfort aansluiting voor :)

Ik heb het pakket zelf aangesloten. De meegeleverde UTP kabel zit tussen de Modem en de hoofdaansluiting.
Tussen moden en decoder zit vervolgens een vijftien meter lange UTP kabel (een van hoge kwaliteit, speciaal hiervoor gekocht)
Decoder en TV zijn weer met een een meter lange HDMI kabel verbonden.

's Avonds vanaf een uur of elf wordt het een stuk erger. Ook de internetsnelheid daalt dan enorm. Nu is die internetsnelheid op mijn computer niet zo'n enorm probleem, ik heb ook de laagste snelheid genomen, maar die TV is wel een enorm probleem.

Op dit forum kwam ik soortgelijke problemen tegen en tips die blijkbaar geholpen hadden. Zo heb ik het modem al een harde reset gegeven, en de decoder een kwartier helemaal los gehad (inclusief netstroom), maar dat heeft niet geholpen.
Ik kwam ook nog een tip tegen om de firmware van de decoder te updaten, maar dat is me niet gelukt. (In de tip stond: decoder uitxetten, en direct na het aanzetten de knop op de bovenknop ingedrukt houden om in een menu te komen, maar er verschijnt geen menu bij mij. Zodra ik de knop los laat gaat de decoder weer uit)

Kortom, wat kan ik doen om de TV/decoder alsnog op mijn Telfort pakket goed werkend te krijgen?

8 reacties

Reputatie 4
Badge +3
@Toine,

Hartelijk welkom op ons forum!

Wat vervelend om te lezen dat je problemen ervaart met de verbinding. Ik wil graag een terugbel-afspraak voor je inplannen zodat alles goed nagelopen kan worden, Graag ontvang ik in een privébericht je mobiele nummer en een tijdstip waarop je bereikbaar bent, na ontvangst zorg ik ervoor dat het gedaan wordt.

Henk
Bedankt voor je reactie Henk.
Inmiddels heb ik ook verdenkingen jegens mijn zelf aangeschafte 15 meter lange UTP kabel en ik heb een nieuwe cat6 kabel besteld die vandaag binnen komt.
Dat ga ik eerst even proberen, maar mocht dat niet het gewenste resultaat opleveren, dan neem ik je terugbel aanbod graag aan.
Dus als je het niet erg vind stuur ik je dan alsnog dat privebericht.
Fijn weekend!
Badge
Beste Moderator Henk,
Eigenlijk heb ik precies dezelfde probleem vanaf april dit jaar. Omdat ik toen een brief kreeg dat de modem vernieuwd zal worden heb ik opgewacht. Medio mei is Experia Box v8 geïnstalleerd maar de problemen blijven bestaan. Wij kijken nu TV via analoog signaal en vaak ook dat de internet niet doet. Via Iphone/IPad was voor die tijd bijna nooit een probleem maar nu is vaak onmogelijk.
(N.B. in maart had ik meegedaan met telefonische enquete over kalntentevredenheid van de Telfort aansluitingen en ik was toen wel tevreden en als ik nu weer moet doen, dan zou ik iedereen adviseren andere provider te kiezen. ZO SLECHT IS HET NU).
Heeft u advies of suggesties om te verbeteren? Ik heb de klanten service nog niet benaderd met hoop dat hier in de forum wat oplossingen zal vinden.
Grt,
William
Reputatie 8
Badge +2
@Toine,

Uiteraard is dit geen probleem. Indien het uitkomt, zien we het privébericht alsnog tegemoet. ;)

@Luui,

Het is erg lastig om dergelijke problemen via het forum op te lossen, gezien dit wat troubleshoots vergt.
Ik zie graag in een privébericht een 06-nummer, en een tijdstip waarop je thuis bent, zodat we je kunnen terugbellen om het e.e.a door te spreken.

Michael
Nog geen bericht gehad over een terugbelafspraak.
WK kijken bij de buren. Die vinden het wel een amusant verhaal. Wij niet zo 😉
Reputatie 8
Badge +2
@Toine,

Henk heeft je een privébericht gestuurd. Er wordt tussen 16:00 en 17:00 uur contact met je opgenomen om het e.e.a. door te spreken.

Michael
Dan geef ik aan elke dag beschikbaar te zijn tot 17:00
Dan krijg ik bericht dat ik tussen 16:00 en 17:00 gebeld wordt. Ik wacht daar speciaal op, maar geen telefoon.
Dan heb ik twee gemiste gesprekken tussen 17:29 en 17:38
En dan krijg ik een SMS dat als het probleem niet is opgelost ik zelf contact op kan nemen met Telfort.
Nee, heel raar, maar om een of andere vreemde reden is het probleem toch nog niet opgelost. De persoon die me probeerde te bellen was duidelijk niet gemotiveerd om me te helpen. Als dat de service van Telfort is die me te wachten staat...

Ik geloof dat ik me nu pas echt kwaad begin te maken.
Als ik nu niet heel gauw een oplossing krijg ga ik in de consumenten websites uitzoeken hoe ik mijn contract voortijdig kan stoppen. Ik heb nu al een maand lang niet de beloofde dienst die ik volgens mijn contract overeen ben gekomen. Ik stel Telfort in de gelegenheid om het probleem op te lossen, maar het blijkt zelfs al heel erg moeilijk om alleen contact met me op te nemen.
Ik ben uiteindelijk alsnog teruggebeld door een heel vriendelijke en behulpzame medewerker. We hebben lang aan de telefoon gezeten, wederzijds afspraken gemaakt, waaronder dat ik na het weekend (vorige week) teruggebeld zou worden om verder stappen te bespreken. Ik deed mijn deel van de afspraak en Telfort waarschijnlijk ook.

Ineens ging het goed werken. Problemen opgelost.
Maar of dat nu kwam door mijn acties, of dat Telfort iets heeft gezien, geen flauw idee. Ik ben niet meer teruggebeld.
Ach, het werkt in eider geval goed nu en dat is het belangrijkste. (Vermoedelijk denkt men bij Telfort hetzelfde)

Reageer