beantwoord

Haperend beeld en blokjes in beeld bij overschakelen naar andere zender

• 6 februari 2019
  • 10 reacties
  • 271 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb sinds een paar weken erg veel storing op mijn beide tv's. een is de tv in de kamer en de ander staat boven, deze is draadloos aangesloten via het modem.
degene in de kamer heb ik bedraad daar draadloos niet werkte.
ik heb e.e.a. al een poos maar ineens begon de ellende, blokjes beeld bij het overschakelen van een zender.
Tevens ben ik het signaal kwijt wanneer ik 2 tv's aan heb staan dus dan werkt er niets meer ook geen huistelefoon, ik heb het idee dat het wifi signaal te zwak is, ik heb een Zyxel modem.
hopende dat u mij kan helpen (hoop ik)!!!!
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 13 februari 2019, 16:14

Dag @Soompy. Ik heb inderdaad van Jasper begrepen dat hij een privébericht van je heeft ontvangen. In het kader van transparantie, en omdat we in dit topic al met elkaar in contact zijn, reageer ik hier. Zo is voor eventuele meelezers ook duidelijk wat er speelt.

Ik las dat je de stappen uit de probleemoplosser hebt doorlopen en je op dit moment geen haperingen en blokjes meer hebt bij iTV. Wel ervaar je nu problemen met je computer. Je geeft aan dat de aanwijzer van de muis hapert en de letters achterblijven op je scherm als je aan het typen bent. Hoe oud is je PC? En is deze via WiFi verbonden of bekabeld aangesloten?

Omdat het modem dat je in huis hebt verouderd is, heb ik in ieder geval een nieuw modem voor je aangevraagd. Dit heb je binnen 5 werkdagen in huis. Laat je weten of je daarmee verbetering merkt? 🙂
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +10
Dag @Soompy. Welkom hier op het Forum. Heel frustrerend als je niet zonder haperingen tv kunt kijken. Ik zou daar zelf ook niet vrolijk van worden. Je geeft aan dat je een van de tv-ontvangers met een netwerkkabel op je modem hebt aangesloten. Werkt het dan wel goed? Of merk je ook dan haperingen? En wat zie je precies als je wel beide tv-ontvangers aan hebt staan? Wordt het beeld dan blauw/zwart?

Ik wil je adviseren om de stappen in onze probleemoplosser te doorlopen. Als het met die stappen niet is opgelost, vul dan je profiel aan met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder. Dan kan ik je namelijk ook direct een vervangend modem toesturen, gezien je ZyXEL verouderd is. 🙂
Reputatie 1
Hoe en waar kan ik een privé plaatsen, ik ben hier niet zo mee bekend.
Reputatie 8
Badge +10
Dag @Soompy. Je kunt een privébericht sturen door naar mijn profiel te gaan en op 'Stuur bericht' te klikken. Echter, je kunt ook via deze weg reageren. Als je jouw profiel aanvult met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder, kan ik je abonnement erbij pakken.

Is het gelukt om de stappen in onze probleemoplosser te doorlopen? Is het daarmee opgelost? En werkt het wel goed als je de tv-ontvanger met een netwerkkabel op je modem aansluit? Of merk je ook dan haperingen? En wat zie je precies als je wel beide tv-ontvangers aan hebt staan? Wordt het beeld dan blauw/zwart? Het is belangrijk dat je deze vragen beantwoordt, zodat ik de oorzaak van de haperingen kan proberen te achterhalen.
Reputatie 1
Ik heb gisteren mijn verhaal verteld tegen Jasper maar als er regelmatig iemand anders reageert op antwoorden of vragen dan heeft het geen zin om hierop te blijven reageren, dus ik zou zeggen vraag het aan Jasper !!
Reputatie 8
Badge +10
Dag @Soompy. Ik heb inderdaad van Jasper begrepen dat hij een privébericht van je heeft ontvangen. In het kader van transparantie, en omdat we in dit topic al met elkaar in contact zijn, reageer ik hier. Zo is voor eventuele meelezers ook duidelijk wat er speelt.

Ik las dat je de stappen uit de probleemoplosser hebt doorlopen en je op dit moment geen haperingen en blokjes meer hebt bij iTV. Wel ervaar je nu problemen met je computer. Je geeft aan dat de aanwijzer van de muis hapert en de letters achterblijven op je scherm als je aan het typen bent. Hoe oud is je PC? En is deze via WiFi verbonden of bekabeld aangesloten?

Omdat het modem dat je in huis hebt verouderd is, heb ik in ieder geval een nieuw modem voor je aangevraagd. Dit heb je binnen 5 werkdagen in huis. Laat je weten of je daarmee verbetering merkt? 🙂
De PC is ±5 jaar oud en deze is bekabeld aangesloten.
Uiteraard laat ik weten of deze beter werkt, dus nog even afwachten.
Reputatie 8
Badge +10
Dag @jbasomers. Oké, helder. Ik wacht je berichtje even af. 👍🏼
Reputatie 8
Badge +10
Dag @jbasomers. Ik heb geen reactie meer van je gekregen. Ik ga er daarom van uit dat de problemen met het nieuwe modem zijn opgelost en je mijn hulp niet langer nodig hebt. Toch nog ergens vragen over? Dan weet je ons te vinden.
Beste Natasja,

I.v.m.prive problemen was ik niet eerder in de gelegenheid jou een antwoord te sturen.
het nieuwe modem werkt goed, ik heb het idee dat de nieuwe sneller is, ik had alleen problemen met het installeren van de draadloze printer maar die zijn ook weer opgelost dus.........
alles werkt naar behoren!!

ik wil je in ieder geval hartelijk danken voor de hulp en de moeite.

hartelijke groeten

J.B.A. Somers

ps. Het oude modem is terug gestuurd
Reputatie 8
Badge +10
Dag @jbasomers. Dat klinkt erg vervelend en ik heb er dan ook alle begrip voor dat je niet in de gelegenheid was om dit eerder terug te koppelen. Geen enkel probleem! 😃 Goed om te lezen dat alles weer naar behoren werkt en het nog is gelukt om ook de draadloze printer aan de praat te krijgen.

Reageer