beantwoord

Haperend beeld bij Uitzending Gemist of opnames

• 8 november 2017
  • 14 reacties
  • 374 keer bekeken

Badge
Sinds vorige week hapert het beeld bij mij bij uitzendingen van uitzending gemist of opnames. Om de twee drie minuten stopt het beeld 10-20 seconden en dan gaat het weer verder, waarbij ik dan dus de 10-20 seconden heb gemist.
De gewone live tv doet het prima.
Wat heb ik al gedaan:
Experiabox v8 aan en uit gezet, heb de box ook gereset.
En heb de mediaplayer aan en uitgezet (stroom er af gehaald).
Helaas geen enkele verbetering.
Wat zou het verder kunnen zijn?

Voor de vindbaarheid van het topic is de titel gewijzigd.
icon

Beste antwoord door Acmeer 29 november 2017, 21:50

We kijken inmiddels al weer twee weken zonder storing. Denk dat de andere poort van de modem de oplossing was.
Bedankt
Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Je kunt ook de ontvanger nog resetten. Mogelijk is het dan opgelost.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm
Badge
Heb ik zojuist ook geprobeerd, maar helaas geen resultaat.Hij blijft haperen na een paar minuten
Nog meer tips?
Reputatie 8
Badge +17
Maak je gebruik van de devolos zo ja draai 1 devolo eens om
Badge
nee, maak geen gebruik van de devolos
Badge
https://forum.telfort.nl/members/jurgen-telfort-77435 Hebben jullie een idee??
Reputatie 8
Badge +11
Wordt de ontvanger erg warm? Misschien is hij aan het overlijden.
Probleem kan ook nog in de voeding van de ontvanger zitten. Het zou mooi zijn als je eens kunt testen met een andere voeding, maar niet iedereen heeft die liggen natuurlijk.

https://forum.telfort.nl/members/jurgen-telfort-77435 Hebben jullie een idee??
Overigens is dit niet de juiste manier om een privébericht te sturen. Het komt niet aan en de kans dat er antwoord komt op een ongevraagd privébericht is klein.

Als webcare aan je topic toe is reageren ze wel.
Badge
Ok, ik heb niet zoveel ervaring met fora.
Ik heb inderdaad geen andere voeding.
Ga wel wachten tot wegcare aan mijn topic toe is. Hoe lang duurt dat doorgaans?
Badge
Net even telefonisch contact gehad. Word toch weer verwezen naar het resetten van de ontvanger.
Moet alleen de fabrieksinstellingen NIET op ja zetten. Benieuwd of dat helpt.
Reputatie 8
Badge +11
Is het gelukt?
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Acmeer, hoop dat het gelukt is!:8 Mocht het resetten van je tv-ontvanger niet helpen, adviseer ik je om een andere poort op het modem te testen, een andere kabel naar de tv-ontvanger en een andere HDMI kabel.

@GJC, @jimny: super voor het meedenken! 🆒
Badge
Het resetten van de ontvanger op telefonisch advies heeft geen verbetering opgeleverd.
@Deborah - TelfortAls gewoon televisie kijken prima lukt, zonder storingen, dan kan dat toch niet te maken hebben met de kabels lijkt me? De storing doet zich enkel voor mij het terugkijken van opnames of als ik vertraagt een programma kijk (dus live programma even op pauze heb gezet en weer verder kijk).
Wat me ook opvalt is dat het haperen eerst om de minuut is en na een keer of 6 is het haperen op eens weg en kan ik een opname zonder stoppen afkijken (misschien does that ring a bell?)
ik probeer nu even een andere poort op de modem. Meld me weer over 24 uur
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Acmeer, heb je nog last van haperend beeld bij opnames en Uitzend Gemist? Hoor het graag van je.
Badge
We kijken inmiddels al weer twee weken zonder storing. Denk dat de andere poort van de modem de oplossing was.
Bedankt
Reputatie 4
Badge +6
Wat fijn dat jullie geen last meer hebben gehad van haperingen. Bedankt voor het laten weten. Mocht je nog vragen hierover hebben, dan hoor ik het graag. Als je een andere vraagt hebt, dan kun je een nieuw topic starten 😳.

Reageer