vraag

Haperend beeld al sinds maanden

• 27 september 2019
  • 9 reacties
  • 172 keer bekeken

Al maanden kamp ik met haperend beeld en geluid en is zelfs het internet niet meer betrouwbaar in de aanwezigheid.
Random verliest een zender zijn connectie en bevriest het beeld en/of gaat het geluid hakkelen.
Ik heb een vast bekabelde aansluiting tussen TV ontvanger en modem.
Alle geopperde oplossingen uitgevoerd en geprobeerd maar zonder resultaat.
Inmiddels wordt ik gek van de haperingen.

9 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Hoi @JackvD, welkom op het Telfort forum. Wat rot dat je problemen hebt met zowel internet als de kwaliteit van Interactieve TV. Ik begrijp dat internet niet stabiel is en dat ook de televisie zomaar hapert of ermee stopt. Gebeurt het wegvallen van internet en haperen van de tv tegelijkertijd? Ik zoek graag met je mee naar de oplossing.

Het lijkt erop dat deze verstoringen met elkaar te maken hebben. Ben je aangesloten via glasvezel of via de 'koper' verbinding? Op welke plek in huis is het modem aangesloten? Is dat direct bij de hoofdaansluiting en hoe lang is de kabel die tussen het modem en de aansluiting zit? Kan je dit ook testen met een andere kabel?

Ik zie daarnaast dat je wel een klantnummer voor Interactieve TV in je forumprofiel hebt gezet, daar kan ik alleen je gegevens niet mee opzoeken. Kan je voor mij je postcode en huisnummer toevoegen? Laat je weten wanneer je ze hebt ingevuld?
Hoi Alexandra,

Internet en TV storing gebeuren niet simultaan.
Ik heb een glasvezel aansluiting.
De afstand (lengte van de kabel) is ca. 3mtr. en is al getest met een vervanger zonder resultaat.
Ik heb mijn adres en postcode ingevuld in mijn profiel.
Reputatie 8
Badge +9
@JackvD Dat is goed om te weten. Dankjewel voor het invullen van je gegevens! Ik heb de verbinding nagekeken, gek genoeg is de verbinding tussen jouw modem en het netwerk prima en helemaal stabiel. Dat is anders dan ik verwacht had. Dat betekent dat het probleem waarschijnlijk tussen het modem en aangesloten apparatuur zit. Je zou allereerst het modem een volledige reset kunnen geven, om te kijken of dat verschil maakt.

Daarnaast ben ik benieuwd hoe de tv-ontvanger verbonden is met het modem? Is dat met een kabel of met een Draadloze Verbindingsset? Kan je het testen met een kabel, en mocht deze al met een kabel aangesloten zijn, kan je het testen met een andere internetkabel tussen tv-ontvanger en modem? En liefst ook op een andere gele poort van het modem, om ook een probleem met de ethernetpoort uit te sluiten.

Gebruik je de internetverbinding met een kabel of vooral via WiFi? Als dat vooral via WiFi is, dan raad ik je aan om ons stappenplan om WiFi te verbeteren te doorlopen.

Ik verwacht dat al deze stappen voor verbetering gaan zorgen. Laat je weten wat je hebt geprobeerd en wat het effect ervan is?
Hoi Alexandra,

De volledige reset heb ik al meerdere keren in afgelopen maanden uitgevoerd zonder resultaat.
Mijn tv-ontvanger zit met een UTP kabel verbonden met het modem. Deze kabel heb ik al eens vervangen en ook dit zonder resultaat. Ook de poortwissel heeft geen effect.

In de wireless setup van het internet heb ik alle mogelijkheden al getest welke geen van allen verbetering toonden. De varierende stabiliteit van het internet vind ik nog het minste probleem, de tv is erger.

Jij denkt aan een probleem tussen modem en apparatuur terwijl ik eerder zit te denken aan een probleem in het modem.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @JackvD, fijn dat je dit alles al hebt geprobeerd. Dat is dan duidelijk en je hebt eigenlijk alles gedaan wat je er zelf aan kan doen. Ik kan van afstand alleen constateren dat het modem wel een goede verbinding met het netwerk heeft, maar het kan zoals je aangeeft ook zo zijn dat er in het modem iets niet goed gaat.

Daarom heb ik een nieuw modem voor je aangevraagd en stel ik voor dat we kijken hoe het daarmee gaat.. Je ontvangt 'm zo snel mogelijk thuis, binnen ongeveer twee werkdagen! Laat je weten wanneer je het nieuwe modem ontvangen hebt en of alles is gelukt?
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @JackvD, ik heb nog geen nieuw berichtje van je gezien. Ik hoop dat je 't nieuwe modem inmiddels ontvangen hebt en dat alles is gelukt. Ik hoor graag hoe het nu met jouw verbinding gaat en ook als ik iets voor je kan doen.
Hoi Alexandra,

Ik heb het modem gisteren geinstalleerd en het heeft baat gehad maar nog niet alle problemen zijn weg.
Het internet probleem is verholpen en bij de tv blijft de stroing nu niet meer hangen (hersteld zich dus wel zelf) maar er is nog steeds het effect dat het beeld even bevriest.

Ik heb een tweede TV-ontvanger die al meer dan een jaar niets lag te doen, en deze wilde ik proberen om te kijken of deze hetzelfde probleem in het beeld heeft, maar die wil geen verbinding met de server maken en geeft code 561. Ik wil dit proberen om uit te sluiten dat het in de tv ontvanger zit, waarna alleen nog de glasvezel box overblijft.

Er begint me wel te dagen dat er een tijdje terug een kortsluiting in de meterkast is geweest waarna ik al meerdere adapters heb moeten vervangen maar ik begin nu er aan te twijfelen of dat ook niet het modem en eventueel de glasvezelbox beschadigd heeft.
Ik heb nu de tweede tv-ontvanger getest en het probleem van bevroren beeld blijft. Ik kan me dus alleen bedenken dat er ook iets mis is met de glasvezel box.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @JackvD, ik begrijp dat het modem voor ietsje verbetering heeft gezorgd, maar dat het beeld nog steeds geregeld vastloopt. Dat merk je dus ook als je de tweede tv-ontvanger aansluit. Het kan ook met de kortsluiting te maken hebben, waar je over vertelt. Ik heb je net telefonisch gesproken en we hebben een monteur ingepland, zodat hij de aansluiting en gehele verbinding voor je kan nakijken. De afspraak staat vanmiddag tussen 15:00 en 17:00 uur.

Ik hoor graag hoe de afspraak afgelopen is en ook hoe het daarna met de verbinding gaat 🙂

Reageer