beantwoord

Haperend beeld

• 18 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 52 keer bekeken

Ik heb sinds gisteravond een haperend beeld. Staat stil, waarna ik weer even beeld heb. Tussendoor komt de melding Geen zender beschikbaar in beeld. Van alles geprobeerd. Tv ontvanger uit en aan.  Experia box uit en aan. Niets helpt. Ik heb een tweede ontvanger. Daar hetzelfde probleem.

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 18 oktober 2019, 17:33

Hoi @marvel01, met een haperend beeld is het niet fijn tv kijken natuurlijk. Gelukkig is het nu verholpen door de modem opnieuw te plaatsen. Je zegt het vaker te hebben gehad, dus ik snap je twijfel over of het een blijvende oplossing is. Hou het in de gaten, en als het terugkomt kan je het hier plaatsen. Dan kijken we met je mee. 

Als je daarbij ook kunt opletten wat er gebeurt met de lampjes op de verschillende apparaten (modem, tv-ontvanger, eventuele draadloze verbindingsset) op het moment dat het beeld gaat haperen, kunnen we vanaf dat punt verder kijken.

Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +8

Hallo @marvel01 ,

zet zowel je modem als de tv-decoder eens minimaa 30 seconden uit, start dan eerst de modem op en wacht totdat deze volledig in bedrijf is, start dan de decoder op. Gaat het nu beter/goed?

Zo niet, herhaal dan het voorgaande met dien verstande dat je niet de modem uit zet maar reset, druk daartoe met een paperclip in het gaatje, houdt het ingedrukt totdat het powerlampje rood gaat branden en dan loslaten en dan weer verder zoals eerder beschreven.

Inmiddels is het opgelost. Heb het modem eraf gehaald en opnieuw geplaatst. Maar of het een blijvende oplossing is? Deze problemen keren op gezette tijden terug.

Reputatie 8
Badge +18

Welk modem heb je precies

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @marvel01, met een haperend beeld is het niet fijn tv kijken natuurlijk. Gelukkig is het nu verholpen door de modem opnieuw te plaatsen. Je zegt het vaker te hebben gehad, dus ik snap je twijfel over of het een blijvende oplossing is. Hou het in de gaten, en als het terugkomt kan je het hier plaatsen. Dan kijken we met je mee. 

Als je daarbij ook kunt opletten wat er gebeurt met de lampjes op de verschillende apparaten (modem, tv-ontvanger, eventuele draadloze verbindingsset) op het moment dat het beeld gaat haperen, kunnen we vanaf dat punt verder kijken.

Reageer