beantwoord

Haperend beeld

  • 9 augustus 2018
  • 6 reacties
  • 1036 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem. Sinds een week stoort en hapert de televisie enorm. Alles opnieuw geinstalleerd, maar de beeldkwaliteit blijft waardeloos.

Telfort enig idee wat er aan hand kan zijn? Wellicht regio gebonden? Ik woon zelf in regio Utrecht.

Grt

Admin: afgesplitst naar eigen topic.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 13 augustus 2018, 19:14

Hallo Job, welkom op het Telfort forum! Tv kijken met een haperend beeld is niet fijn kijken natuurlijk. ik wil met je meekijken naar de situatie. Hoe heb je de tv-ontvanger precies aangesloten? Is dat via een directe kabel of een draadloze verbindingsset? Hoe en wat heb je precies opnieuw geïnstalleerd?
Je zegt dat de beeldkwaliteit waardeloos blijft, heb je ook foutmeldingen gekregen of dat niet? Ik heb je verbinding vanaf hier nagekeken en op dit moment lijkt de verbinding goed te zijn. Ik hoor het graag van je! 🙂
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hallo Job, welkom op het Telfort forum! Tv kijken met een haperend beeld is niet fijn kijken natuurlijk. ik wil met je meekijken naar de situatie. Hoe heb je de tv-ontvanger precies aangesloten? Is dat via een directe kabel of een draadloze verbindingsset? Hoe en wat heb je precies opnieuw geïnstalleerd?
Je zegt dat de beeldkwaliteit waardeloos blijft, heb je ook foutmeldingen gekregen of dat niet? Ik heb je verbinding vanaf hier nagekeken en op dit moment lijkt de verbinding goed te zijn. Ik hoor het graag van je! 🙂
Beste Jasper, af en toe is het goed en een uur later hapert het weer.
Het geheel is geïnstalleerd door een van jullie monteurs. Ik heb niets veranderd en toch weer het heel erg slecht. Nu wissel ik het gele kabeltje af en toe van poort als het weer zo slecht is dat er niet valt te kijken. Aan en uitzetten van dat apparaatje wil ook nog wel eens helpen, maar dat noet soms 4x op een avond. Geen foutmeldingen gekregen. Al met al is het erg slecht.

Grt. Job
@Job01
Is je internet wel snel en stabiel?
Hoe heb je de tv-ontvanger precies aangesloten? Is dat via een directe kabel of een draadloze verbindingsset?
Hoe en wat heb je precies opnieuw geïnstalleerd?
Heb je de tv ontvanger al een keer gereset?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tvontvanger.htm

Heb je je modem al een keer gereset?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
Beste nelly jacoba,

Nee het internet is idd ook niet altijd even stabiel. Wellicht dat het daar mee te maken heeft. De televisie is verbonden met een draadloze verbindingsset.
Ik heb niets opnieuw geïnstalleerd. Daarom verbaasd het mij ook zo dat het sinds een tijdje zo slecht is.
De tv ontvanger reset ik nu een keer of 3 per avond. dat is niet de oplossing.
Ja modem ook gereset.

Grt. Job
En de verbindingset?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/mijn-verbindingsset-werkt-niet-goed.htm
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/software-tvverbindingsset-opnieuw-installeren.htm
Kan je tijdelijk de ontvanger dmv een kabel op het modem aansluiten. Dan weet je of de verbindingset de oorzaak is.

En hoe is je modem met je isra punt verbonden?
Rond kabeltje, max 1,5 meter?
Dit kabeltje al eens vervangen?
Reputatie 8
Badge +11
3 keer per avond resetten is zeker niet de bedoeling Job! Ik ben naar dezelfde dingen als nelly jacoba benieuwd, zou je zijn vragen kunnen beantwoorden? 🙂

Reageer