beantwoord

Haperend beeld

• 9 oktober 2013
  • 32 reacties
  • 4456 keer bekeken

Heb sinds donderdag 3 oktober Interactieve TV van Telfort.
Zaterdag 5 oktober is het pakket per post gearriveerd, en de dag erna heb ik alles geïnstalleerd.
Alles geïnstalleerd volgens de instructie behalve één ding, heb zelf een UTP kabel gebruikt.
Dit omdat de kabel onder de vloer door moest, en de Telfort kabel met de connectoren aan beide kanten, moeilijker door te voeren zou zijn. Zelf heb ik de connectoren op de UTP kabel geknepen.

's Avonds bij het tv kijken viel me op dat het beeld soms hapert.
Dit is minder dan een seconde, het geluid lijkt wel door te gaan.

Maandag gelijk met de Technische ondersteuning gebeld.
Deze raadde me aan:

1. Arcadyan modem te resetten
2 Software van de TV ontvanger te verwijderen.
3 De Telfort UTP kabel aan te sluiten.

Heb zojuist stap 1. en stap 2. gedaan, ga even kijken wat dit doet.
Mocht dit het probleem niet verhelpen, dan zal ik alle drie de stappen uitvoeren.

In dit topic zal ik e.e.a. bijhouden.
icon

Beste antwoord door visserronald 15 oktober 2013, 16:49

Tot zo ver hebben de problemen zich niet meer voorgedaan.
Dit vanaf het resetten van het modem + de software van de ontvanger te verwijderen.

Ik heb wel nog vragen m.b.t. de scherpte van het vertoonde beeld.
Hier maak ik even een nieuw topic voor aan.
Bekijk reactie

32 reacties

Dit vanaf het resetten van het modem + de software van de ontvanger te verwijderen.

Reputatie 4
Badge +3

Fijn om te lezen dat het na de reset beter is gegaan.

Je kunt voor de kwaliteit van de televisie ook gerust hier verder 'schrijven' hoor. :)

Henk
Lijkt erop dat mijn internet verbinding sinds dat ik itv heb minder stabiel is.

Ongeveer 10 dagen geleden lag het internet eruit en heb ik de router gereset, en zonet had ik het weer. Was tv aan het kijken en kon ineens niks meer. Wederom de router gereset om alles weer terug werkend te krijgen.
Ook  ik heb steeds een haperend beeld de laatste tijd. Heb alles al geprobeerd. Het zou beter moeten zijn na het updaten van de draadloos ontvangers, maar helaas.
Badge
Zelfde probleem hier ook nog vaak. Niks van netwerk verkeer geen 1 laptopje aan. Getest met MDK3, windows kak en linux.
Telfort pleurt het probleem aan onze kant met alles wat snelheid betreft terwijl ehet andersom is.

Zij knijpen de lijn waardoor je dit soort ongein krijgt. Maar weet je wat, ik geef er geen **** meer om.
Geduld, mooie zaak. TV kijk ik toch zelde en downloaden als het moet laat ik hem gewoon 24 uur draaien(Nee telfort support geen P2P want dan kan ik niks meer op mijn netwerk ivm snelheids tekort..)

Maar uhm ja.. So what..

Ik geef je een tip als je minder stress wilt hebben stap dan maar over naar een andere provider, met die eindeloze discussies kom je toch niet verder mee. 
Reputatie 8
Badge +16
Zij knijpen de lijn waardoor je dit soort ongein krijgt. 

Voor zover ik weet, knijpt Telfort de lijn niet.
Badge
Zij knijpen de lijn waardoor je dit soort ongein krijgt. 

Voor zover ik weet, knijpt Telfort de lijn niet.

Jewel iedere provider heeft een clockrate aan de hun kant. Hoe meer $ hoe hoger deze values worden.
Reputatie 8
Badge +10

Jewel iedere provider heeft een clockrate aan de hun kant. Hoe meer $ hoe hoger deze values worden.

Dat klopt, je betaalt inderdaad meer voor een abonnement met een hogere snelheid.
Daarom is Internet Instap (tot 8 Mbps) goedkoper dan Internet Extra (tot 50 Mbps).
Maar als je maximaal 30 Mbps voldoende vindt dan word de 50 Mbps-verbinding gecapped op 30 Mbps en betaal je minder.

Wat is je niet duidelijk aan dit verdienmodel..?
Badge
Dat klopt, je betaalt inderdaad meer voor een abonnement met een hogere snelheid.
Daarom is Internet Instap (tot 8 Mbps) goedkoper dan Internet Extra (tot 50 Mbps).
Maar als je maximaal 30 Mbps voldoende vindt dan word de 50 Mbps-verbinding gecapped op 30 Mbps en betaal je minder.

Wat is je niet duidelijk aan dit verdienmodel..?

Klopt ja, maar weet je wat het is tegewoordig moet iedereen een 50mbps+ lijn hebben voor spotnet en andere soort onzin.
Daar hou ik me allemaal niet mee bezig, en geduld is een mooie zaak.

Bekijk het vanuit dat opzicht, je hoeft echt niet veel geld te betalen voor alleen wat mail, internet en games te spelen.
Daar heb je geen zware lijn voor nodig.

Wat alleen zeer vervelend is dat ITV vaak(nu en dan, af en toe) eens haperend beeld geeft wat eigenlijk bij een TV zelden zou moge voorkomen. Tenzij je een satelliet schotel hebt waar je TV signaal mee ontvangt (wat wel eens wat interferenctie zou kunnen krijgen door weer/stoorzender).
Kwam eind van de middag thuis en constateerde toen dat het internet er weer uit lag.
Terug werkend gekregen door het modem uit- en aan te zetten.

@ Webcare: Kan hier eens naar gekeken worden? Is de derde keer in een krappe vijf weken, dat de verbinding eruit ligt.
Reputatie 8
Badge +18
Heb je het kabeltje vanaf ISRA naar modem al eens vervangen en gebruik je nog de eigen ethernet kabel  en het modem kun je het beste resetten d.m.v. met een puntig voorwerp in het kleine gaatje te drukken gedurende 25 sec.
Net ook nog even met de helpdesk gebeld.
Advies is gelijk aan dat van jimny, bij de eerstvolgende keer dat de lijn eruit klapt, het kabeltje van ISRA naar de modem vervangen, en het modem resetten.
Wordt vervolgd.
Zonet tv gekeken en nu waren er ineens een paar flinke tikken te horen.
Ligt niet aan de tv zelf, maar aan de tv ontvanger.
De tv ontvanger zojuist maar weer even handmatig uit- en aangezet, hij is nu weer bezig met opstarten.
Hoop dat 'ie het hierna weer doet, zonder tikken!
Afgelopen zaterdagochtend de tv ontvanger weer uit- en aan moeten zetten.
Deze keer geen harde tikken te horen, maar steeds fragmenten in het beeld, die niet goed weergegeven werden.
Badge
@visserronald,

Als ik het hele topic zo lees, ook de tikken in het geluid, wil ik graag een nieuwe ontvanger sturen. Deze zal met 2-3 werkdagen bij je binnenkomen. Laat je weten of dit de problemen oplost?

Sebastiaan
TV ontvanger gistermiddag ontvangen.
Nog geen tijd gehad om 'm te installeren.
Zal dit komend weekend doen, en ook hier op het forum nog even een terugmelding doen.
Tv ontvanger zonet zonder problemen geïnstalleerd. Mochten er toch problemen komen, dan meld ik dit hier.
Badge
@visserronald,

Laten we hopen dat dat niet nodig is. :)

Sebastiaan
TV ontvanger werkt prima, sinds dat 'ie door Telfort vervangen is.

Had vandaag weer wel dat mijn internet eruit lag.
Heb inmiddels het kabeltje tussen mijn ISRA punt en router vervangen door een nieuw exemplaar.
Hierna ook het modem gereset met behulp van een paperclip.
Alles terug werkend nu, ben benieuwd of dit toch wel geregeld uitvallen van het internet, nu afgelopen is.
Kreeg zojuist bericht dat het internet er thuis weer uit lag.
Even de router uit- en aangezet en het werkt allemaal weer.

@ Webcare: Gebeurt geregeld dat het internet eruit ligt.
Heb het kabeltje tussen ISRA en router onlangs al vervangen.
Wat kan ik er nog meer aandoen, dat dit niet meer voorkomt?
Kunnen jullie eens kijken of er iets niet goed is, of wellicht is het eens tijd om een monteur langs te sturen?
Reputatie 8
Badge +18
Heb je modem al eens een harde reset gegeven d.m.v. met een puntig voorwerp in het kleine gaatje achterin te drukken gedurende 25 sec.
Jazeker, laatste keer op 2 januari.
Toen heb ik ook het kabeltje tussen ISRA en de router vervangen.
Reputatie 8
Badge +18
Beste is om even te wachten totdat webcare Telfort dit topic oppakt die kunnen de lijn meten etc.
Reputatie 4
Badge +3
@visserronald,

Mijn excuses voor de extreem late reactie. Ik zie het modem op het moment stabiel. Ervaar je nog problemen nog steeds?

Henk
@ Henk Webcare:
Op dit moment zijn er geen problemen.
Wel is het zo, en dat zie je ook goed terug als je dit topic doorleest, dat mijn verbinding er geregeld uitklapt.
Heb het gevoel dat dit toch niet gebruikelijk is.
Nu is het met het uit- en aanzetten van het modem wel weer te verhelpen, maar het hoort mijns inziens niet.
Hoe gaan we dit oplossen?

Reageer