beantwoord

Groen beeld tv na software update?

• 6 december 2014
  • 17 reacties
  • 4750 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hai,

Sinds een paar weken geeft mijn Sony Bravia geregeld een groen beeld meteen na het inschakelen van tv en Motorola VIP 1963. Beeldscherm uit doen en dan weer aan helpt meestal. Maar dat is natuurlijk geen oplossing.

Heb de HDMI kabels gecheckt en ze verwisseld, het lijkt nu iets beter te gaan, maar nog steeds af en toe groen scherm. Dit kan ook een probleem in de tv zelf zijn, maar het valt me op dat het is ontstaan na de software update van de nieuwe gids. Dus ik wil nog heel even wachten met het kopen van een nieuwe tv ;-)

Komt dit probleem jullie bekend voor en hebben jullie tips of de oplossing?

Alvast bedankt voor een snelle reactie!
Groet,
Nelleke
icon

Beste antwoord door Stephen 15 december 2014, 15:00

@n_vannoort,

Bedankt voor het uitgebreid testen. Nu kunnen we met zekerheid vaststellen dat het probleem bij de TV-ontvanger ligt. De enige manier om dit op te lossen is om deze te vervangen. 🙂 Ik heb je zojuist een nieuwe TV-ontvanger verstuurd. Laat je mij weten hoe de nieuwe TV-ontvanger functioneert wanneer je deze hebt ontvangen? Alvast bedankt!

Stephen
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Haal de voeding van de tv ontvanger gedurende 10 seconden van de stroom en als de tv ontvanger weer aansluit wordt de software opnieuw in de ontvanger geladen.
Reputatie 1
Badge
Haal de voeding van de tv ontvanger gedurende 10 seconden van de stroom en als de tv ontvanger weer aansluit wordt de software opnieuw in de ontvanger geladen.

Bedankt voor je reactie Jimny, wil dit zeggen dat je het verschijnsel herkent? Ik ga het proberen.

Groetjes,
Nelleke
Reputatie 4
Badge +3
@n_vannoort,

Heb je het al geprobeerd en belangrijker nog, heeft het gewerkt? :)

In beide gevallen lees ik graag je reactie.

Henk
Reputatie 1
Badge
@n_vannoort,

Heb je het al geprobeerd en belangrijker nog, heeft het gewerkt? :)

In beide gevallen lees ik graag je reactie.

Henk

Dag Henk,

Nee helaas, het probleem is niet opgelost met de herstart van de ontvanger. Stroom er meer dan een minuut afgehad. Het probleem treedt vooral op bij het de eerste keer aandoen van de tv, dan doe ik hem weer uit en aan, vervolgens doet ie het goed. Daarna weer uit en aan doen levert (tot nu toe) goed beeld op. Heel gek.

Het is mij echt een raadsel, hopelijk heb jij een idee?

Vriendelijke groet,
Nelleke
Reputatie 8
Badge +16
@n_vannoort,

(Ik neem het even over van Henk. :))

Aangezien het herstarten van de TV-ontvanger en het verwisselen van de HDMI kabels niet hebben geholpen zou het heel goed mogelijk zijn dat het aan de TV ligt. Ik stel daarom de volgende stappen voor:
1. Mocht je TV een andere HDMI aansluiting hebben graag de HDMI kabel in deze aansluiting pluggen.
2. Indien mogelijk een DVD speler aansluiten op je TV om te kijken of je nog steeds groen beeld ziet.
3. Testen met een andere TV. Mocht je in dit geval nog steeds groen beeld ontvangen dan ligt het aan de TV-ontvanger.
Ik lees graag van je wanneer je deze stappen hebt uitgevoerd. Alvast bedankt!

Stephen
Reputatie 1
Badge
@n_vannoort,

(Ik neem het even over van Henk. :))

Aangezien het herstarten van de TV-ontvanger en het verwisselen van de HDMI kabels niet hebben geholpen zou het heel goed mogelijk zijn dat het aan de TV ligt. Ik stel daarom de volgende stappen voor:
1. Mocht je TV een andere HDMI aansluiting hebben graag de HDMI kabel in deze aansluiting pluggen.
2. Indien mogelijk een DVD speler aansluiten op je TV om te kijken of je nog steeds groen beeld ziet.
3. Testen met een andere TV. Mocht je in dit geval nog steeds groen beeld ontvangen dan ligt het aan de TV-ontvanger.
Ik lees graag van je wanneer je deze stappen hebt uitgevoerd. Alvast bedankt!

Stephen
'

Hi Stephen,

Dat zijn goede tips. Ik heb een Bluray/DVD-speler aangesloten op de tv, tot nu toe heb ik het probleem daar niet ervaren. Ik gebruik 'm echter niet dagelijks.

Zojuist heb ik de decoder in een andere HDMI-aansluiting geplugd. Een tweede tv heb ik alleen met scartaansluiting. Van wat ik op internet las, kan een groen scherm veroorzaakt worden door een HDMI-aansluiting, niet een scart. Hoor het graag als het anders is, dan test ik het ook nog eens op die tv.

Geef me een paar dagen om dit te testen, ik kom erop terug als ik dit goed heb uitgeprobeerd, ok?

Bedankt voor de snelle reacties en tips in ieder geval! Ik hoor graag nog of testen met de scart-tv zin heeft.

Groet,
Nelleke
Reputatie 8
Badge +17
Ook met een scart aansluiting heb ik weleens een groen scherm gehad doordat de scart niet helemaal goed in de aansluiting zat van de tv.
Reputatie 2
Badge
Testen met de scart heeft zeker zin. Scart pluggen geven een zgn. RGB signaal door (via 3 afzonderlijke "pootjes") waarbij R=rood, G=groen en B=blauw. Als dus bijv. het Rode pootje geen signaal meer door geeft, bijv. omdat er geen goed contact wordt gemaakt of het aansluitkabeltje kapot is, krijg je alleen een groenig beeld. Juist Scart geeft vaak dit soort problemen.
Overigens als ik het hele verhaal nog eens goed doorlees, lijkt me het probleem te zitten in één van de poorten. Of de poort van de tv-ontvanger óf de poort van de TV. Dan heeft testen van de scart niet veel zin, want dat zijn andere poorten. Als het probleem verdwijnt bij het testen met de bluray/dvd speler met dezelfde poort aan de tv kant, zit het dus in de poort van de tv-ontvanger en moet die (waarschijnlijk) vervangen worden.
Reputatie 8
Badge +16
@n_vannoort,

Bedankt voor je reactie. Neem gerust de tijd om alles zo goed mogelijk te testen. :D
Wij zijn reuze benieuwd naar het resultaat en wachten dit geduldig af.

@jimny, @stellingen90,

Bedankt voor jullie input. :)

Stephen
Reputatie 1
Badge
@n_vannoort,

Bedankt voor je reactie. Neem gerust de tijd om alles zo goed mogelijk te testen. :D
Wij zijn reuze benieuwd naar het resultaat en wachten dit geduldig af.

@jimny, @stellingen90,

Bedankt voor jullie input. :)

Stephen

@ Stephen, ik laat het je weten. De tussenstand lijkt echter wel uit te wijzen dat het aan de decoder moet liggen. Ik krijg op geen enkele manier groen beeld op welke HDMI-poort dan ook met mijn Bluray/DVD-speler. Wel nog steeds met de decoder op poorten 1 en 2. Nu poort 3 aan het testen 😉 Scart nog niet gedaan, maar ben met Stellingen90 eens dat dit wsch niet veel zin heeft, omdat het met de speler niet optreedt.

@ Jimny en Stellingen90: heel erg bedankt voor het meedenken en de tips, dat is erg fijn en het helpt!

Groet,
Nelleke
Reputatie 8
Badge +16
@n_vannoort,

Bedankt voor het melden en het uitgebreid testen. Zo te lezen denk ik ook dat het aan de decoder ligt. Zodra je klaar bent met testen laat het even weten. Dan ben ik je graag verder van dienst.

Stephen
Reputatie 1
Badge
Hi Stephan,

Inmiddels ben ik er uit, HDMI poort 3 geeft ook groen beeld met tv-decoder, niet met dvd-speler. Hoogstwaarschijnlijk ligt het probleem dus bij de decoder.

Hebben jullie daar een oplossing voor? Ik hoor het graag van je.

Vriendelijke groet,
Nelleke
Reputatie 8
Badge +16
@n_vannoort,

Bedankt voor het uitgebreid testen. Nu kunnen we met zekerheid vaststellen dat het probleem bij de TV-ontvanger ligt. De enige manier om dit op te lossen is om deze te vervangen. 🙂 Ik heb je zojuist een nieuwe TV-ontvanger verstuurd. Laat je mij weten hoe de nieuwe TV-ontvanger functioneert wanneer je deze hebt ontvangen? Alvast bedankt!

Stephen
Reputatie 1
Badge
@n_vannoort,

Stephen

Waarom had ik al zo'n vermoeden dat dit de oplossing zou zijn ;)
Maar snelle actie Stephen, bedankt! Natuurlijk laat ik hier straks weten hoe de nieuwe ontvanger functioneert en of het groene scherm probleem hiermee is opgelost.

Groetjes,
Nelleke
Reputatie 1
Badge
Hai Stephan,

Woensdagavond ontving ik de nieuwe ontvanger en heb ik 'm geinstalleerd. Tot nu toe geen groen scherm op de verschillende poorten, het probleem lijkt gelukkig opgelost!

Mocht de komende tijd toch nog een groen scherm voorkomen, meld ik me weer :-)

Groet en bedankt voor de snelle en prettige afhandeling,
Nelleke
Reputatie 8
Badge +16
@n_vannoort,

Bedankt voor je reactie. Fijn om te weten dat het probleem is verholpen. Ik hoop van harte dat het groenw beeld wegblijft. WEG ERMEE!!! :D
Maar natuurlijk zie ik je melding graag tegemoet mocht er iets zijn.

Graag gedaan en een fijn weekend!

Stephen
Ik weet niet wanneer bovenstaande zich allemaal heeft afgespeeld, maar ook ik had last van een groene waas over het TV beeld, die verdween pas na ongeveer een half uur.
Nadat ik bovenstaande reacties had gelezen ben ik van HDMI poort gewisseld en jawel probleem opgelost.
Dus zo te zien werken al deze oplossingen van hierboven nog steeds.
Bedankt en sluiten maar.