beantwoord

"gratis" Digitenne via Telfort

• 22 oktober 2018
  • 7 reacties
  • 1193 keer bekeken

Wij zijn destijds overgestapt naar Telfort met een totaalpakket omdat Digitenne gratis is voor mensen met Digitenne koopapparatuur. Nu met de wijziging van Digitenne naar HD (van ontvanger met insteekkaart naar ontvanger zonder) gaan wij nu voor 3 ontvangers € 10,- per maand betalen. Telefonisch contact gehad met de klantenservice van Telfort. Deze verwezen mij naar KPN en KPN mij weer terug naar Telfort. Volgens de klantenservice van Telfort was het toch echt correct dat we per extra ontvanger € 5,- per maand moeten betalen, Digitenne was volgens haar collega ook nooit gratis. Wel vreemd dat ze zelf niet weten wat ze verkopen, want wij kijken toch echt geheel gratis Digitenne. Als optie wordt ITV aangeraden, maar dat werkt bij ons echt voor geen meter op laptop, mobiel of Minix. Hoewel Ziggo Go van een kennis dan weer wel gewoon super goed werkt. Nu hebben we dus geen oplossing. Het liefst zou ik gewoon kosteloos nieuwe decoders ontvangen in plaats van huren omdat wij er immers niets aan kunnen doen dat Digitenne gewijzigd wordt.
icon

Beste antwoord door nelly jacoba 22 oktober 2018, 22:48

maar dat is wel erg kort door de bocht van jullie.

Ik ben niet van KPN, Telfort of Digitenne. Ben gewoon klant net als jullie.

1 ontvanger met abo kost 15,50. Abo gratis bij Telfort, rest 5 euro
2 extra ontvangers a 5 euro is tientje extra.

Welke browser gebruik je op de laptop?
Al eens een andere browser geprobeerd?
Of een andere laptop?
En de laptop al eens bekabeld op het modem aangesloten, en dan geprobeerd?
ITV op telefoon of tablet werkt wel goed?
Bekijk reactie

7 reacties

Abo is gratis, en € 5,- huur per ontvanger.
Is al jaren zo.
Je hebt toch wel internet via koper, niet via glasvezel?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/kosten-digitenne.htm

Waarom werkt ITV niet?
Nee, nogmaals. Wij betalen geen abonnement omdat we ITV via Telfort hebben en geen huur omdat we al sinds jaar en dag koop apparatuur hebben. Zie factuur hieronder. Dit is de reden waarom wij destijds voor Telfort hebben gekozen. Nu gaat het ons dus € 120,- per jaar kosten. En dat is juist niet de bedoeling.

Waarschijnlijk al een langer lopend abo, klopt dat?
Digitenne zal wel van deze wisseling gebruik willen maken om van alle gratis ontvangers af te komen.

Deze voorwaarden bestaan al jaren:
Je betaalt, naast de kosten voor je Telfort abonnement, wel altijd 5,- per maand voor de huur van je Digitenne tuner. Daarin maakt Telfort geen onderscheid tussen klanten die al een tuner hebben en klanten die nog geen tuner hebben.

En volgens mij kosten 3 ontvangers 3 * €5,- = € 15,- pm.

Waarom werkt ITV niet?
https://www.telfort.nl/blog/zo-doe-je-dat/tv-kijken-op-al-je-schermen.htm
Abonnement loopt inderdaad al heel lang uit de beginperiode van Digitenne. Digitenne(KPN) kan dan wel van de gratis decoders af willen komen, maar dat is wel erg kort door de bocht van jullie.

3 decoders is € 10,00 volgens de gegevens van Digitenne. "Daarom kunt u makkelijk online een omruilafspraak maken. We bieden één type huurontvanger zonder opnamemogelijkheid en geen insteekkaart. De huur voor een extra tv-ontvanger is € 5,- per ontvanger per maand."

ITV werkt niet, blijft laden.

maar dat is wel erg kort door de bocht van jullie.

Ik ben niet van KPN, Telfort of Digitenne. Ben gewoon klant net als jullie.

1 ontvanger met abo kost 15,50. Abo gratis bij Telfort, rest 5 euro
2 extra ontvangers a 5 euro is tientje extra.

Welke browser gebruik je op de laptop?
Al eens een andere browser geprobeerd?
Of een andere laptop?
En de laptop al eens bekabeld op het modem aangesloten, en dan geprobeerd?
ITV op telefoon of tablet werkt wel goed?
Reputatie 8
Badge +10
Hoi vanmasbergen, ik zie dat je al op weg geholpen bent, dat is fijn. In het begin werden Digitenne ontvangers inderdaad ook verkocht, nu kan je ze alleen huren. Misschien is het toch een goed alternatief om naar online TV te kijken, via Interactieve TV 🙂 nelly jacoba heeft je een aantal goede vragen gesteld zie ik, ik ben ook wel benieuwd wat daar uit komt. Laat je het ons weten, en ook als je nog vragen hebt?
Reputatie 8
Badge +10
Goedemorgen vanmasbergen, ik heb nog geen nieuwe reactie van je voorbij zien komen. Je weet mij/ons te vinden mocht je nog vragen hebben, of als we iets voor je kunnen doen.

Reageer