Gratis Digitenne

• 15 oktober 2012
  • 24 reacties
  • 5326 keer bekeken

Badge +2
Na wat vergelijken tussen verschillende providers besloten om itv te nemen bij Telfort.
Te meer omdat ik al Digitenne had en dat gratis zou worden bij dit abonnement.
Volgens de informatie op de site hoefde helemaal geen actie te ondernemen.
Op 27 juni is het abonnement in gegaan waarbij ik nog heel naief dacht dat ik het reeds betaalde abonnementgeld voor juli verrekend zou worden.
Niets is minder waar! Kpn blijft vrolijk €9.66 afschrijvenen en Telfort zwijgt in alle talen, laat staan dat er iets verrekend wordt.
Zou graag hier een oplossing willen zien. Heb het al via de mail geprobeerd, maar daar blijft het ook oorverdovend stil. 

24 reacties

Badge +4
Zorg in elk geval dat je tenaamstelling/adres/rekeningnummer etc etc letter voor letter hetzelfde is bij je abonnement voor Digitenne en het abonnement van Telfort. Dat scheelt alweer een stap gedoe.
Badge +2
Dat is in ieder geval allemaal hetzelfde, daar zou het niet aan kunnen liggen.

Krijg een beetje het idee dat ze net niet op die gasten zitten te wachten die al een geruime tijd Digitenne hebben.
Daar verdienen ze niets aan want voor iets wat ik al heb kan er ook geen huur worden gevraagd. 

Beetje jammer eigenlijk, ben al jaren een tevreden gebruiker van Telfort internet en nu sinds kort met itv waar ik niets over te klagen hebt, maar dit akkefietje helpt niet echt om tevreden gebruiker te blijven.

Er loopt nog een topic hier over dit probleem en daar zie ik ook helemaal geen reactie van Telfort???
Badge +4
Ze vragen bij mij huur voor een tuner die ik niet eens heb die grappemakers/criminelen van KPN.

Het jammere is dat KPN eigenlijk alles fout doet, niet Telfort. Maar ik snap niet zo goed waarom Telfort je uberhaupt te maken laat hebben met KPN. Ik heb een abonnement bij Telfort. Dan wil ik ook dat Telfort alles regelt. Maarja... het is niet anders.

Eventueel kun je zelf vast contact opnemen met KPN om te vragen waarom je moet betalen. Of je kunt wachten op response van Webcare.
Badge +2
Ik heb wel even de tijd, die €9,66 zal me de kop niet kosten, maar blijf het wel warm houden.
Verwacht in ieder geval dat het opgelost wordt en het teveel betaalde terug of verrekend wordt

Ga Digitenne niet opzeggen, ik heb 3 kaartjes in gebruik en dat geef nu even niet op. Las ergens op het forum dat Telfort je aan de regels houd, maar dat verwacht ik andersom ook.
Zonodig ga ik met de klacht naar consumenten organisaties en dergelijke.
Badge +2
bumperdebump
Badge
Dit probleem heb ik al sinds september 2011 en Telfort laat je barsten hoor, die doen niets.

En Telfort = KPN , dus zo moeilijk hoeft dat niet te zijn lijkt mij.
Badge +4
Ik heb wel het idee dat Telfort/Webcare wat doet. Maar ze komen gewoon niet door die bureacratische kastje/muur bij het logge bekrompen KPN.
Badge
Voor mij is dat het zelfde als niets doen.
Het resultaat wordt niet behaald.
Ik raad niemand meer Telfort aan terwijl ik dat voorheen wel deed.
Dit is dus wat Telfort heeft bereikt hier mee.
Badge +2
Wordt niet echt wat aan gedaan is mijn idee, anders komt er wel 1 met een antwoord.
Er niets irritanter dan een topic dood proberen te zwijgen. Al geven ze je maar het idee dat er wat aan gedaan wordt.
Badge +2
Topic geopend op Tros Radar forum. 
Aan ieder die hetzelfde probleem heeft,  open een topic op het Tros Radar forum.
Misschien gaan zij er eens bemoeien. Telfort belooft een hoop, maar laat je wel in de kou staan.
Verwijzen je door naar KPN terwijl het een probleem van Telfort is.  Ik heb een overeenkomst met Telfort, niet met KPN!!
Reputatie 1
Ik heb wel even de tijd, die €9,66 zal me de kop niet kosten, maar blijf het wel warm houden.
Verwacht in ieder geval dat het opgelost wordt en het teveel betaalde terug of verrekend wordt

Ga Digitenne niet opzeggen, ik heb 3 kaartjes in gebruik en dat geef nu even niet op. Las ergens op het forum dat Telfort je aan de regels houd, maar dat verwacht ik andersom ook.
Zonodig ga ik met de klacht naar consumenten organisaties en dergelijke.

Betaal je € 9,66 voor 3 kaartjes?
Badge +2
Ik heb nog een oud abonnement (+/- 6 jaar), moest  zelf de kaartjes aanschaffen a 12 euro en daarna telefonisch activeren.

Er gloort hoop aan de horizon, maar niet dankzij Telfort.
Had per email contact opgenomen met de KPN en had  eigenlijk de hoop opgegeven dat ik een andwoort terug zou krijgen, maar zie, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. 
Het hele leuke aan dit verhaal is dat TELFORT NIET EENS DOORGEGEVEN HAD DAT IK EEN ABONNEMENT OP ITV HAD SINDS 27 JUNI.
Ze gaan nu het nu verekenen bij de volgende afrekening. (hoop ik)  Het hele bedrag, dus zonder de 4 euro huur wat ik hier op het forum ook lees.
Wacht het nu rustig af, ben er nog niet helemaal gerust op. :)

@ Telfort Webcare, als jullie je werk eens goed gedaan had dan het een kleine moeite geweest om hier een positief resultaat neer te zetten waardoor je tevreden klanten krijgt. Volgens mij doen jullie er alles aan om ontevreden klanten te krijgen.
Denk eigenlijk eerder aan ongekwalificeerd personeel. :(
Badge +4
ik denk eerder aan overbezet personeel, maar het resultaat is hetzelfde. Er moeten gewoon eens wat managers van KPN en Telfort om de tafel gaan zitten en goede duidelijk afspraken maken over het Digitenne-beleid. En dan dit beleid ook overeen laten komen met wat je je klanten belooft op je eigen website graag 🙂
webcare !!!!
Badge +2
Het kan niet op, vandaag een bevestigingbrief van de KPN onvangen waarin staat dat het geheel gratis wordt.

Telfort, ga us in de leer bij je grote broer.
Die schijnen toch wel te weten wat klantvriendelijk is.
Badge +4
Hmmm, misschien moet ik ook nog maar even zelf contact opnemen met KPN dan... Eerst eens kijken wat in de komende factuur staat. We verwachten hem deze week of begin volgende week.
Oh oh, ik zit met hetzelfde geneuzel Wordt van Telfort naar Digitenne verwezen en weer terug......, aan de reacties te zien zal het wel niet makkelijk worden om het voor elkaar te krijgen. Beetje jammer van Telfort en Digitenne dat een bekend probleem zo "opgelost" word.
Ben ook van mening dat Telfort dit op moet lossen daar ik een een abbo van Telfort heb en zij aangeven dat het abbo van Digitenne gratis word na afsluiten abbo ITV.
Btw, bij Digitenne krijg ik te horen dat zij niet weten dat ik een ITV abbo bij Telfort heb......

Dus Telfort, neem je verantwoordelijkheid en los dit op!
Badge
Ook ik heb het zelfde probleem, sinds september Telfort tv+internet. Digitenne blijft nog steeds abo van me rekening afschrijven.
Telfort maakt nadrukkelijk reclame met het feit dat je digitenne gratis krijgt.

Het meest bizarre van het verhaal is dit:
Je belt Telfort en zij verwijzen je door naar Digitenne. (Hoe kan dit? Ik heb een abo bij Telfort en jullie adverteren ermee dat digitenne gratis wordt)

Je belt Digitenne en zij verwijzen weer door naar Telfort.

Niemand van het Webcare team reageert hierop,dat is ook te gek voor woorden. Dit is geen technisch probleem, puur administratief lijkt me?!

Wanneer wordt dit opgelost???
Badge +4
En vandaag helaas weer 4,07 in rekening gebracht voor een tuner die

A: gratis zou moeten zijn volgens hun eigen website
B: WE NIET EENS HEBBEN

Inmiddels 8 minuten in de wacht bij KPN...

Edit: 20 minuten...

Hmmmmmmm.... bizar. Het kan allemaal écht niet gratis. Eerste ontvanger is inderdaad gratis, maar niet als je ITV hebt zeggen ze. Maar Telfort zegt daar niks over. Niet zo handig.

En kooptuner is sinds maart ook niet meer mogelijk zeggen ze. Maar ik had me al aangemeld voor maart, maar kon toen geen Digitenne krijgen, omdat het niet beschikbaar zou zijn op de postcode. Dat is uiteindelijk opgelost, maar toen was het inderdaad al maart geweest. D'oh.

Ze hebben wel een voucher dat je 70 euro van ze kunt krijgen om je nutteloos geworden kooptuner terug te betalen... vreeeeeeeeemde gang van zaken...
Badge +4
Oh, ter aanvulling: we hebben dan wel pas na maart digitenne gekregen, maar eigenlijk is dat helemaal niet van belang. Het gaat erom wanneer we ITV bij Telfort hebben genomen en toen we dat namen, stond er nog duidelijk in het aanbod dat Digitenne geheel gratis zou zijn bij een kooptuner. Dus zou dat nu nog steeds moeten gelden.
En vorig week natuurlijk weer een factuur van Digitenne… en net als bij deze topics, heb ik nogsteeds geen ene enkele reactie wat de status is!!
https://forum.telfort.nl/interactieve-tv-and-digitenne-268/blijf-facturen-ontvangen-voor-digitenne-27945/
https://forum.telfort.nl/nieuw-contract-verlengen-271/nieuw-wijziging-bestaand-abonnement-verzendkosten-26246/

Blijf het nog zo doorgaan om de klant helemaal te negeren, door niet eens een reactie of status door te geven???
Ondanks mijn (nog wel) beleefde verzoeken, Telfort’s beloften, afspraken van gratis digitenne… en ook ondanks de telefonische afspraken??

Telfort webcare, en weer het verzoek (en de klant blijft nogsteeds bedelen), volgt na dit alles nog een reactie en krijg ik nog antwoord??
hier hetzelfde probleem. heb al vele malen en urenlang gebeld met diverse afdelingen van Digitenne, KPN en Telfort. Hetenige wat ze doen is naar elkaar wijzen. En ondertussen blijf je gewoon betalen voor dit "gratis"Digitenne abonnement en ben je bovendien kapitalen kwijt aan bellen met Telfort. Heel klantvriendelijk Telfort! Zodra het jaar om is NOOOOOOIT geen Telfort meer
Een nieuw jaar en sommige hebben de wens dat Telfort aan zijn klanten denkt en zich aan de afspraken houdt.

Er wordt nogsteeds €9,66 afgeschreven voor Digitenne en mijn verzoek om het Digitenne probleem op te lossen wordt nogsteeds genegeerd door telfort.

Webcare, krijg ik nog een reactie??
Geen antwoord is ook een antwoord, blijkt dus weer.
Na 8 maanden geduld en 8x 9,66euro extra kosten, probeer ik deze maand nog een keer dit opgelost te krijgen.

Zoniet wordt dan de laatste optie. Vanzelfsprekend heeft elk bedrijf een juridische afdeling, wss telfort ook.
In de media is toch al veel bereikt, met die mooie reclame van telfort hebben ze een eerste prijs behaald, toch?
Bij consumentenbond en TROS Radar is telfort ook al bekend.

Zullen maar eens verder kijken wat telfort nu gaat bereiken in dit nieuw jaar.

Reageer