Er is een drietal Amino ontvangers aangesloten via een switch, wat tot voor kort probleemloos werkte. Alle ontvangers vertonen vergelijkbare symptomen. Via DVB-C is het beeld en geluid wel goed.
Ik heb inmiddels van alles geprobeerd, echter de storingen blijven, dus ik vermoed dat er iets is met het signaal of het glasvezelmodem in de meterkast.
Het volgende is geprobeerd:
- De switch er tussenuit halen, maar 1 Amino ontvanger aangesloten
- Een alternatieve UTP kabel
- Omwisselen van de Amino kastjes
- Kort de stroom onderbroken van het Amino kastje
- Kort de stroom van het glasvezelmodem
- Meerdere uren de stroom van het glasvezelmodem
- Loskoppelen van de internetlijn van het glasvezelmodem
De hoeveelheid storingen lijkt per zender iets te verschillen en soms gaat het ook een aantal minuten goed.
Iemand een idee wat de oorzaak hiervan is? Vanwege het DVB-C signaal houd ik het liefst mijn huidige abonnement in plaats van de nieuwe propositie.
Beste antwoord door dvdhoek
Het heeft wat onderzoek gekost (modem vervangen, lijnen doormeten, componenten vervangen, poortwissel, de zenders afgegaan en specifiek doorgegeven welke zender wel/geen storing hadden etc.). Uiteindelijk met resultaat, sinds woensdag is het beeld weer goed! Zover ik begreep zijn meer klanten geholpen met de oplossing, het probleem bleek uiteindelijk niet aan de apparatuur bij mij thuis te liggen., wellicht iets in de wijkcentrale.
Bekijk reactie