beantwoord

Glasvezel modem/tv aansluiting

• 10 juli 2013
  • 4 reacties
  • 2803 keer bekeken

Gesprek begonnen op donderdag

14:22
Sander Meuffels
Beste Telfort,
Ik heb bij jullie glasvezel aangevraagd en heb net mijn installatiepakket binnen gekregen.
Echter heb ik een aantal vragen.
Ik woon in een appartement
Mijn vorige ADSL kabel van Telfort komt binnen in de woonkamer, de nieuwe glasvezelverbinding komt uit in de meterkast.
Kwa wireless verbinding zal dit geen probleem zijn.
Echter heb ik een vraag over de TV, dient de amino decoder aangesloten te worden op het glasvezelmodem of dient deze aangesloten te worden op de kabel tv?
Indien deze aangesloten dient te worden op de glasvezelmodem is mijn vraag hoe ik dit ga doen, mijn kabel moet door heel de woning heen, muren/ kozijnen/ plafonds.
Is hier een andere oplossing voor?
Verder heb ik een geluids set die geen SPDIF input heeft... ook geen hdmi alleen RCA cinch input.
Ook hier kan ik dus mijn amino decoder niet op aansluiten.
Hebben jullie hier een oplossing voor?
Mvg
Sander Meuffels
icon

Beste antwoord door Alfons 10 juli 2013, 10:38

Hallo,

Je Amino box moet aangesloten worden op de glasvezelmodem. Indien je de netwerkkabel niet daarheen wilt trekken is er een mogelijkheid om gebruik te maken van een draadloze verbindingsset. Deze loopt via het stopcontact. Je hebt dan dus bij je meterkast wel een extra stopcontact nodig.
En de Amino beschikt ook over een mini din A/V output. Volgens mij moet je dit probleemloos kunnen aansluiten op je geluidsset.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 1
Badge +1
Hallo,

Je Amino box moet aangesloten worden op de glasvezelmodem. Indien je de netwerkkabel niet daarheen wilt trekken is er een mogelijkheid om gebruik te maken van een draadloze verbindingsset. Deze loopt via het stopcontact. Je hebt dan dus bij je meterkast wel een extra stopcontact nodig.
En de Amino beschikt ook over een mini din A/V output. Volgens mij moet je dit probleemloos kunnen aansluiten op je geluidsset.
Hallo Alfons, 

Ik neem aan dat ik dan een verloopkabel moet kopen?

Gaat dit probleemloos? audio via Av output en beeld via HDMI? of moet ik het beeld ook aansluiten via de Av output(ook geen probleem maar ivm eventueel kwaliteitsverlies)

Hoe kom ik aan zo'n draadloze verbindings set via het stopcontact?

Super bedankt.
Mvg

Sander
Reputatie 1
Badge
Hetkan probleemloos werken, als beide op dezelfde groep zijn aangesloten.
Je hebt wel een powerline set nodig.
Helaas gaat het niet altijd vlekkeloos.
Reputatie 1
Badge +1
De Amino moet je wel via HDMI aansluiten op je TV. Anders gaat het HD signaal compleet verloren. Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar ik ga er toch wel vanuit dat het geluid gewoon via de AV output kan lopen en enkel het beeld via de HDMI.

Je kan bij Telfort een draadloosverbindingsset bestellen. Als je ondersteuning wil zal je waarschijnlijk ook voor deze moeten kiezen. Je kan ze ook ergens anders kopen, maar waar je dan op moet letten heb ik geen idee van.

Reageer