beantwoord

Glasvezel met analoog + iptv upgraden

• 27 oktober 2015
  • 19 reacties
  • 544 keer bekeken

Hi guys,

Newbie hier, speciaal een account aangemaakt omdat er online geen antwoord op de vraag te vinden lijkt.

Ik wil een bestaand 50/50 + analoog + iptv pakket(WGDO, zoals dat voorheen heette) upgraden naar een nieuw pakket met 2 x iptv. Ik ben erg benieuwd of iemand van jullie weet of dit downtime (bijvoorbeeld door swap van modem) tot gevolg heeft , en er mogelijk andere dingen zijn waar ik rekening mee moet houden!
icon

Beste antwoord door Stephen 30 oktober 2015, 15:43

Bedankt voor jouw gegevens dirkieb. Ik heb het voor je uitgezocht. Indien je gebruik wilt maken van een tweede decoder dan kun je deze aanvragen via Mijn Telfort. De kosten hiervoor bedragen maandelijks € 4. Je ontvangt dan van ons een Amino 140. Wil je ook kunnen opnemen dan kun je het opnemen pakket aanvragen via Mijn Telfort. De kosten van dit pakket bedragen maandelijks € 5. Wanneer je gebruik maakt van het opnemen pakket dan is het mogelijk om op beide decoders opnames te maken en deze te bekijken. Heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd?
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

19 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo dirkieb, welkom op het forum! Wat fijn dat je wilt overstappen naar het nieuwe pakket. Er is in dit geval geen sprake van downtime. Je blijft net zolang gebruik maken van je huidige abonnement totdat je nieuwe abonnement beschikbaar is. Hou er alleen wel rekening mee dat er bij het nieuwe pakket geen analoge TV meer beschikbaar is. 🙂
Hallo dirkieb, welkom op het forum! Wat fijn dat je wilt overstappen naar het nieuwe pakket. Er is in dit geval geen sprake van downtime. Je blijft net zolang gebruik maken van je huidige abonnement totdat je nieuwe abonnement beschikbaar is. Hou er alleen wel rekening mee dat er bij het nieuwe pakket geen analoge TV meer beschikbaar is. :)

Iedereen vertelt wat anders. Helpdeskmedewerkers geven aan dat ik m'n huidige pakket behoud en een extra Amino krijg. Catv (analoog) blijft behouden. Ik zou €9 in de maand voor de extra Amino decoder en het opnemen pakket gaan betalen.

Bij upgraden via eindelijkglasvezel.nl wordt er een 'nieuw pakket' aangeboden, inderdaad zonder analoge tv (voor €11 extra per maand overigens).

Ik denk dat ik bij dit nieuwe pakket met Arcadyan-spul ook een nieuw modem nodig heb. Kan ik die dan zelf installeren zonder downtime?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo dirkieb, ik ontvang graag je naw-gegevens in een privébericht om even de logs van mijn collega's te bekijken. Als je wilt upgraden naar het nieuwe pakket dan ontvang je inderdaad Arcadyan apparatuur. De Amino's zijn namelijk niet compatibel met het nieuwe pakket. Voor meer informatie zie onderstaande link.

Oud abonnement vs nieuw abonnement glasvezel
Hallo dirkieb, ik ontvang graag je naw-gegevens in een privébericht om even de logs van mijn collega's te bekijken. Als je wilt upgraden naar het nieuwe pakket dan ontvang je inderdaad Arcadyan apparatuur. De Amino's zijn namelijk niet compatibel met het nieuwe pakket. Voor meer informatie zie onderstaande link

Oud abonnement vs nieuw abonnement glasvezel

Misschien is upgraden dan ook een verkeerd gekozen uitdrukking besef ik me nu. In de praktijk komt het er op neer dat ik een extra decoder wil én wil kunnen opnemen in de cloud. Wat krijg ik dan voor hardware?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo dirkieb, kun je mij dan even aangeven welke decoder je nu hebt? Opnemen wordt sowieso in de cloud gedaan wanneer je gebruik maakt van het opnemen pakket.
Ik heb nu een Amino 540.
Reputatie 8
Badge +16
Hey dirkieb, ook met de Amino 540 kun je opnemen. Je moet alleen dan wel gebruikmaken van het opnemen pakket.
Waar ik naartoe wil is dat ik 2 decoders in huis heb, waarbij ik op beide decoders alle opgenomen programma's kan terugkijken. Ik vermoed, en een collega van jou onderschrijft dit, dat het terugkijken vanuit de cloud met de Amino 540 niet gaat lukken. De Amino 540 heeft namelijk een harde schijf. De opname-functie werkt in combinatie met de harde schijf, of zit ik daar helemaal naast? Schakelen jullie die misschien uit?
Overigens zou ik best alles nieuw willen hebben, een nieuwe modem/router en 2 decoders. Maar dit bleek bij hetzelfde contact met je collega geen optie.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo dirkieb, kun je mij je naw-gegevens kenbaar maken in een privébericht? Na ontvangst zoek ik dan het een en ander voor je uit zodat ik je verder van dienst kan zijn.
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor jouw gegevens dirkieb. Ik heb het voor je uitgezocht. Indien je gebruik wilt maken van een tweede decoder dan kun je deze aanvragen via Mijn Telfort. De kosten hiervoor bedragen maandelijks € 4. Je ontvangt dan van ons een Amino 140. Wil je ook kunnen opnemen dan kun je het opnemen pakket aanvragen via Mijn Telfort. De kosten van dit pakket bedragen maandelijks € 5. Wanneer je gebruik maakt van het opnemen pakket dan is het mogelijk om op beide decoders opnames te maken en deze te bekijken. Heb ik je hiermee voldoende geïnformeerd?
Reputatie 1
Waar ik naartoe wil is dat ik 2 decoders in huis heb, waarbij ik op beide decoders alle opgenomen programma's kan terugkijken. Ik vermoed, en een collega van jou onderschrijft dit, dat het terugkijken vanuit de cloud met de Amino 540 niet gaat lukken. De Amino 540 heeft namelijk een harde schijf. De opname-functie werkt in combinatie met de harde schijf, of zit ik daar helemaal naast? Schakelen jullie die misschien uit?
Het is triest te moeten constateren dat een helpdesk niet weet wat de mogelijkheden zijn. De helpdesk zou toch moeten weten dat dit wel mogelijk is.
Blijkbaar een beginner op de helpdesk, die de naam helpdesk niet zou mogen voeren want zij helpen je niet.

Triest.

Ik heb nu een Amino 540 met een harde schijf. Hoe is die in combinatie met een opnemen pakket te gebruiken? Volgens de helpdesk gaat dit niet, en ik betwijfel dit ook. Schakelen jullie de harde schijf op afstand uit?

Heb ik ook een mogelijkheid (zoals op eindelijkglasvezel.nl wordt aangeboden) om een nieuw pakket te nemen, met de nieuwe hardware?
Als het goed is kun je de 540 gewoon gebruiken in combinatie met het opnemen pakket.
De harddisk van de 540 wordt dan niet meer gebruikt voor de opnamen. Alleen nog voor tv pauzeren etc.
Op Tweakers (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1589287/last) is een uitgebreid forum over Telfort met heel veel nuttige informatie. Staat ook het nodige over de Amino's, waaronder dat je 540 met het opnemen pakket kunt gebruiken
Als het goed is kun je de 540 gewoon gebruiken in combinatie met het opnemen pakket.
De harddisk van de 540 wordt dan niet meer gebruikt voor de opnamen. Alleen nog voor tv pauzeren etc.

Ook jij gokt dit, of weet je het zeker? 🙂 Het is verbazingwekkend dat gewoon niemand het écht weet en een goed advies kan geven.

Ben naast deze optie namelijk ook echt benieuwd of de nieuwe hardware die wordt geleverd wat sneller en prettiger in gebruik is. En of er daarbij wel gebruik wordt gemaakt van dezelfde ip-tv streams, zoals ik die in mijn glasvezelgebied tot nu toe altijd heb kunnen gebruiken, of dat ik (zonder Amino hardware) terugval op KPN-streams van mindere kwaliteit.
Ik heb deze info van het tweakers forum. Ik heb het zelf nooit uitgeprobeerd. Ik gebruik mijn 540 nog gewoon als harddisk recorder.
Hier staat meer info over dit onderwerp: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1589287?data[filter_keywords]=540%20opnemen
Scroll even naar de datum 15 februari 2015. Daar en op nog een paar latere data wordt mijn opmerking bevestigd.
PS De link werkt niet helemaal goed. Pakt niet alles mee. Even heel de link (tot en met opnemen) kopiëren en in je browser plakken
Ik heb deze info van het tweakers forum. Ik heb het zelf nooit uitgeprobeerd. Ik gebruik mijn 540 nog gewoon als harddisk recorder.
Hier staat meer info over dit onderwerp: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1589287?data[filter_keywords]=540%20opnemen
Scroll even naar de datum 15 februari 2015. Daar wordt mijn opmerking bevestigd.

Op welke pagina is dat? *klikt*
Ah gevonden. Thanks voor de link.
Graag gedaan 😉