beantwoord

[glasvezel] Kan DVB-C kanalen niet meer vinden (Samsung TV)

• 2 januari 2018
  • 14 reacties
  • 1572 keer bekeken

Reputatie 1
Ik kan sinds enige dagen de DVB-C kanalen niet meer ontvangen op mijn tv toestel. Als ik ze opnieuw probeer in te stellen (zoals via https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/dvb-c-ontvanger-instellen.htm uitgelegd) worden er geen kanalen gevonden. Ik heb een glasvezel abonnement.
Dit heeft voorheen wel gewerkt, en deze installatie (combinatie van tv en kabel installatie) kan wel DVB-C kanalen ontvangen via een alternatieve bron 🆒
De analoge tv kanalen zijn nog wel te ontvangen, maar dat ziet er natuurlijk niet uit als je digitaal gewend bent ;)

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid van je topic.
icon

Beste antwoord door kiekerjan 8 januari 2018, 23:43

Hoe het kan weet ik niet, maar de oplossing uit dit topic werkt: https://forum.telfort.nl/tv-338/oplossing-dvb-c-instellen-nieuwe-samsung-tv-s-qled-72878.
Of het aan Telfort ligt of aan Samsung weet ik niet :?
Bekijk reactie

14 reacties

Reputatie 6
Badge +12
Hoi Kiekerjan, sorry voor de late reactie die je krijgt en welkom op het forum. Ik zie dat je contact hebt gehad met mijn collega's van de Klantenservice. Is het ook al opgelost?
Reputatie 1
Dankjewel Cindy.
Het is nog niet opgelost. Je collega heeft het probleem doorgespeeld aan iemand van KPN. Daar zouden ze dit moeten oppakken.
Reputatie 6
Badge +12
Hoi Kiekerjan, bedankt voor je bericht. Houd je me op de hoogte? Als er in de loop van komende week niks veranderd, dan ga ik er achteraan voor je.
Reputatie 1
Hoe het kan weet ik niet, maar de oplossing uit dit topic werkt: https://forum.telfort.nl/tv-338/oplossing-dvb-c-instellen-nieuwe-samsung-tv-s-qled-72878.
Of het aan Telfort ligt of aan Samsung weet ik niet :?
Reputatie 6
Badge +12
Dat is goed nieuws, wat fijn! Bedankt voor je reactie 🙂. Ik durf het, ook na het lezen het topic, niet te zeggen of het bij ons ligt of bij Samsung. Mogelijk zou het ook een combinatie van beiden kunnen zijn. Ik markeer je laatste reactie als beste antwoord, zo zien andere klanten ook wat ze kunnen doen.
Kan ik op dit moment verder nog iets voor je doen?
Reputatie 1
Ik zou het even niet weten. Als ik rondkijk op de samsung community (bijv. https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio/SAMSUNG-QLED-QE65Q7F-instellen-digitale-kanalen-werkt-niet/td-p/208516/page/2) dan lijkt het inderdaad aan de Samsung firmware te liggen. Samsung spreekt het daar in ieder geval niet tegen 🆒
@kiekerjan even uit intresse heb je bij het zender kiezen voor je die andere tip hebt gebruikt, als bron kabel of antenne gekozen? Hier heb ik onlangs de tv (ook samsung) opnieuw moeten instellen koos ik als bron antenne vond deze meteen alle zenders ook de DVB-c kanalen.
Reputatie 1
@Galdor68 Ik heb kabel gekozen. Ik dacht eigenlijk dat je dan de DVB-T tuner zou gebruiken. Maar ik zal het eens proberen.
@cin Ik ben net gebeld door de 2e lijn van Telfort. Situatie uitgelegd en tiket gesloten. Ik ga ervan uit dat het probleem bij Samsung ligt, en wacht/hoop op een firmware update.
Hier was het geval tijdens het opnieuw instellen en als bron Kabel en Ander dat het zoeken dan niet te activeren is. Kies ik als bron Antenne en dan zowel Analoog als Digitaal werd uiteindelijk alles gevonden. Dus ik vroeg me af in hoeverre die keuze voor België(landinstelling) noodzakelijk is.
Reputatie 1
@Galdor68 Ik heb het even geprobeerd, maar bij mij is dat niet de oplossing. Ik kan kiezen tussen "kabel" en "ether" (tussen 2 haakjes, wie noemt dat tegenwoordig nog ether :?) Wanneer ik voor ether kies wordt er gezocht naar kanalen, maar niets gevonden. Ik heb dan ook geen mogelijkheid om netwerkid, frequentie etc in te stellen. Analoge kanalen worden wel gevonden.
Ik heb toch de indruk dat je met de bron keuze het verschil maakt tussen de DVB-C en DVB-T tuners.
Duidelijk bedankt voor de moeite. Wat ik in de andere draad mis als je Belgie als land kiest zal je bij de optie "kabel" toch een provider moeten kiezen of heb je dan een optie voor het instellen die je bij Nederland niet krijgen. * Zojuist de link naar de Samsung community geopend en daar gelezen wat ik zocht.

Ether klopt op zich wel als je een externe antenne gebruikt. In Nederland komt bijna alles via een draad binnen maar op een camping of elders over de grens pluk je alles nog uit de ether net als een autoradio die werken ook met etherfrequenties. Op tv gebied ontvang je alleen NPO 1, 2 en 3 enkele regionale omroepen en eventueel een duitser via de ether.
Reputatie 1
Tuurlijk, Ether is antenne voor ontvangst, maar ik vond de vertaling wat archaisch 🆒
Als je Belgie insteld krijg je inderdaad andere keuzes: telenet geloof ik en nog 1. Je moet zowiezo kiezen voor ander. Dan kun je verderop handmatig de juiste instellingen maken.
Op dit topic terecht gekomen omdat ik een soortgelijk probleem heb met een nieuw LG UHD TV. De genoemde oplossing op dit Forum https://forum.telfort.nl/tv-338/oplossing-dvb-c-instellen-nieuwe-samsung-tv-s-qled-72878, werkt ook voor de LG. Na de instelling op Belgie nu dus wel SD kanalen via DVB-C. Signalen komen binnen via Genexis glasvezel modem. Kan toeval zijn dat het bij een ander merk TV ook niet werk (Firmware is bijgewerkt). Wellicht toch een instelling bij Telfort?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi Luub, wat irritant dat jij het probleem ook ervaart. Dat is niet fijn, al begrijp ik dat het met de tijdelijke omweg is gelukt? Het zou gewoon moeten werken met de instellingen van de website.

Reageer