beantwoord

Glasvezel - bij terugkijken opname of Programma Gemist stopt beeld en valt geluid even kort weg

• 1 december 2016
  • 16 reacties
  • 852 keer bekeken

Badge
Heb dit ongeveer een half jaar geleden ook gehad en na de hele rataplan met Telfort telefonische servicedesk(moden aan/uit, resetten modem (dit is overigens heeeeeeel vervelend want ik geef nogal wat apparaten een statisch IP), testen met andere TV-ontvanger, software verwijderen TV-ontvanger) leek het probleem verholpen te zijn. Overigens zonder dat er echt een oorzaak naar boven kwam, waardoor ik vrij snel het gevoel krijg dat het helemaal niks te maken heeft met al deze standaard ICT-oplossingen die nooit de onderliggende problemen kunnen oplossen.

Hoewel ik daarna een ander probleem had (nu had ik bij Live TV kijken om de zoveel tijd een popup foutmelding dat verbinding weg is gevallen en dat ik naar een andere zender moest zappen en weer terug om weer beeld te hebben), was ik in ieder geval blij dat ik opnames weer zonder onderbrekingen kon bekijken. Dit probleem verergerde zich soms en als ik dan alle modems en routers even herstartte was het weer minder erg (maar dus nooit echt weg).

Het aparte is altijd geweest: Netflix kijken via de Telfort TV-ontvanger, films streamen op aparte mediaplayer en TV Online kijken op laptop gaat altijd zonder onderbrekingen goed. Dan zou ik de conclusie trekken dat het niet aan de stabiliteit van de overall verbinding ligt, maar dat het haast moet liggen aan het specifieke signaal of de specifieke interactie van Telfort TV / Telfort Opnames / Telfort Programma Gemist...

Nu is sinds een week ongeveer het probleem weer terug dat opnames even stoppen in beeld en qua geluid wegvallen:

(het lijkt nu overigens wel alsof het probleem van Live TV nu niet meer voorkomt... maar daar zal ik nog even langer op moeten letten)

Heb dus Glasvezel met Arcadyan VGV7519 modem.
Daarachter heb ik twee routers hangen die het WiFi signaal verzorgen (uiteraard met DHCP serving uitgeschakeld op deze routers)
Daarnaast heb ik een hoop aantal apparaten erachter hangen met zowel statische IP als normaal gegeven IP.

Aangezien het een hele lange periode wel gewerkt heeft, hoop ik geen standaardopmerkingen te krijgen over de instellingen van de router, resetten en dergelijke. Hoewel ik ondanks alle problemen best tevreden ben geweest over Telfort, wordt dit nu voor mij echt een breekpunt...
icon

Beste antwoord door M3ngi3 12 maart 2017, 12:31

Hoi Chris en Michael, het is waarschijnlijk te snel om echte conclusies te trekken maar heb nu de V10 een paar dagen en heb het probleem van het blijven hangen en de pop-up niet meer gehad... ik zal volgende week nog even posten hoe het gaat.
Bekijk reactie

16 reacties

Badge
Blijkbaar is het probleem van de popup er ook nog steeds:

Reputatie 8
Badge +2
Hi M3ngi3,

Bedankt voor het aanmaken van een topic!

Opmerkelijk dat de problemen die weg leken te zijn, ineens weer de kop op steken.

De huidige situatie geeft in ieder geval aan dat het wel kán werken. Heb je toevallig meerdere ontvangers? Heb je momenteel exact hetzelfde probleem met een andere ontvanger? Hoe dan ook: ik kijk graag voor je na wat ik voor je kan betekenen als je je postcode + huisnummer, e-mailadres, 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je IBAN naar mij in een apart bericht stuurt.

Alvast mijn dank voor je reactie.
Badge
Even een kick want na een apart bericht richting Micheal - Telfort niks meer vernomen...
Reputatie 8
Badge +2
Hi M3ngi3,

Een kick is niet nodig hoor. Ik wilde je nét een reactie sturen.

Zoals je weet heb je dit probleem al eerder aangegeven en dit is gekoppeld aan een groter probleem. Onlangs is er een sms gestuurd met de volgende tekst:

Beste klant, de analyse voor het probleem met ‘stilstaand of haperend beeld bij opnames’ heeft nog niet geleid tot een oplossing. Het probleem wordt verder geanalyseerd. Met vriendelijke groet, Telfort.

Morgen verwacht ik hier meer over te kunnen vertellen. 🙂
Badge
Toch maar (weer) even een kick want los van het niet ontvangen van een sms, ook geen reactie in forum...
Reputatie 1
Heb dus exact hetzelfde probleem. Nog erger dan jouw situatie. En heb inderdaad ook e.e.a. een statische ip gegeven, anders is het van buitenaf inloggen een drama.
Het is een bizar dat, in 2016, een statische ip op een apparaat in je netwerk zou resulteren in een slecht tv-functioneren....
Reputatie 8
Badge +2
De oorzaak van het probleem heeft men nog niet weten te achterhalen. Het wordt verder geanalyseerd. Zodra er meer bekend is, deel ik dit mede.

Excuses voor het ongemak.
Badge
En weer een kick...
een tip voor klantenservice: als je langer dan een maand niks van je laat horen dan denkt men dat je niks meer doet.

Het probleem ban de pop-up is nooit weggeweest. Het kijken van opnamen ging een tijd goed maar is sinds vandaag weer problematisch.
Reputatie 1
Ik ben overgestapt naar Vodafone. ....... sorry Telfort. Op dit punt neem je de feedback onvoldoende serieus....
Badge
Wederom een kick en een kleine vraag: lost de nieuwe modem (Experia V10) dit probleem mogelijk op??
Badge
Voor verdere referentie hierbij de onderdelen van mijn netwerk:

Reputatie 8
Badge +2
Hoi Chris,

Jammer dat je bent overgestapt. Helaas is het probleem nog niet helemaal verholpen waardoor ik je niet heb kunnen voorzien van een verlossend antwoord.

@M3ngi3,

Voor jou geldt helaas hetzelfde. De V10 gaat dit probleem niet verhelpen, gezien het vermoedelijk ergens in de netwerkstructuur al fout gaat. Nogmaals, zodra ik meer weet. Laat ik het weten.
Badge
Hoi Chris en Michael, het is waarschijnlijk te snel om echte conclusies te trekken maar heb nu de V10 een paar dagen en heb het probleem van het blijven hangen en de pop-up niet meer gehad... ik zal volgende week nog even posten hoe het gaat.
Reputatie 8
Badge +2
Hi M3ngi3,

Fijn om te horen dat de nieuwe modem voor jou de oplossing blijkt te zijn; dat zie ik graag natuurlijk! :)

Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser.
Badge
Nu langer dan een maand in gebruik en lijkt inderdaad opgelost te zijn met de V10 modem. Ik denk dat het toch met wat Static Routing te maken had binnen mijn netwerk opzet - waarschijnlijk mijn Synology Diskstation die de oudere V8 modem misschien in verwarring bracht en zorgde voor een onverklaarbare buffering. Ben in ieder geval blij dat dit nu verholpen is!
Reputatie 8
Mocht het probleem toch een keer weer de kop opsteken, kijk ook eens naar een vergelijkbaar probleem (hoewel niet in heel sterke mate), hier:
https://forum.telfort.nl/tv-338/achterlopende-buffer-indien-geen-realtime-live-tv-stream-67012

En mijn opmerkingen tevens in mijn laatste reactie.
(Overigens nog geen versie V2 TV-ontvanger aangesloten).

Het zal best wel een combinatie zijn van het een en het ander.
Alle kleine beetjes ter verbetering kunnen helpen.

Reageer