beantwoord

Glasvezel; beeld en geluid vallen enkele tellen uit

• 18 mei 2015
  • 3 reacties
  • 515 keer bekeken

Betreft glasvezel, TV is aangesloten via verbindingsset 200 en met gebruik van Amino kastje. Sinds een week of 2 valt het geluid soms enkele tellen weg terwijl er wel beeld is. Vandaag contact opgenomen met helpdesk. In overleg de Amino geüpdatet. De TV weer aangezet en na een half uur valt het geluid weer enkele tellen uit maar nu valt ook het beeld op zwart. De lampjes op de verbindingsset blijven branden volgens voorschrift. De hele boel uitgezet en de LAN kabel een keer losgekoppeld. Hierna de Amino en TV weer aangezet voor een half uur en weer valt het geluid voor enkele tellen weg.
Ik heb nu circa 1,5 jaar glasvezel en tot 2 weken terug nooit problemen gehad.
Graag had ik advies om dit euvel te verhelpen
icon

Beste antwoord door Ton R 19 mei 2015, 13:36

@Ton R.
Zoals je wellicht weet is het gebruik van deze verbindingsset aan vele factoren onderhevig. Het is vanuit mijn positie lastig om deze factoren met jou uit te sluiten maar ik ga mijn best doen.

Dergelijke problemen worden vaak veroorzaakt door storende bronnen in het stroomnetwerk (denk aan LED-verlichting, magnetron of dimmers). Ook kan het zo zijn dat de verbindingsset zelf niet helemaal goed werkt. Om volledig uit te sluiten dat de situatie zelf goed kan werken, wil ik jou vragen (op basis van test) de ontvanger direct aan te sluiten op de router, zonder verbindingsset. Indien dit goed werkt, weten we in ieder geval dat de dienst zélf goed werkt en kunnen we eventueel samen verder naar een oplossing speuren voor de geluid- en beeldproblemen.

Michael

Beste Michael,
Dank voor je tips. Storende bronnen zijn in deze niet van toepassing. Voor het rechtstreeks aansluiten van TV naar router is nogal problematisch. De kortste route gaat via voordeur en garage. Ik heb gisterenavond een LAN kabel vervangen. Vanavond ga ik de resultaat bekijken. Ik hou je op de hoogte.
Met vriendelijke groet,
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +2
@Ton R.

Zoals je wellicht weet is het gebruik van deze verbindingsset aan vele factoren onderhevig. Het is vanuit mijn positie lastig om deze factoren met jou uit te sluiten maar ik ga mijn best doen.

Dergelijke problemen worden vaak veroorzaakt door storende bronnen in het stroomnetwerk (denk aan LED-verlichting, magnetron of dimmers). Ook kan het zo zijn dat de verbindingsset zelf niet helemaal goed werkt. Om volledig uit te sluiten dat de situatie zelf goed kan werken, wil ik jou vragen (op basis van test) de ontvanger direct aan te sluiten op de router, zonder verbindingsset. Indien dit goed werkt, weten we in ieder geval dat de dienst zélf goed werkt en kunnen we eventueel samen verder naar een oplossing speuren voor de geluid- en beeldproblemen.

Michael
@Ton R.

Michael

Beste Michael,
Dank voor je tips. Storende bronnen zijn in deze niet van toepassing. Voor het rechtstreeks aansluiten van TV naar router is nogal problematisch. De kortste route gaat via voordeur en garage. Ik heb gisterenavond een LAN kabel vervangen. Vanavond ga ik de resultaat bekijken. Ik hou je op de hoogte.
Met vriendelijke groet,
Reputatie 8
Badge +2
@Ton R,

Heel goed. Ik ben erg benieuwd naar de verbeteringen die de vervangende kabel hoogstwaarschijnlijk gaat opleveren. :)

Michael

Reageer