Ik heb nu circa 1,5 jaar glasvezel en tot 2 weken terug nooit problemen gehad.
Graag had ik advies om dit euvel te verhelpen
Beste antwoord door Ton R
Zoals je wellicht weet is het gebruik van deze verbindingsset aan vele factoren onderhevig. Het is vanuit mijn positie lastig om deze factoren met jou uit te sluiten maar ik ga mijn best doen.
Dergelijke problemen worden vaak veroorzaakt door storende bronnen in het stroomnetwerk (denk aan LED-verlichting, magnetron of dimmers). Ook kan het zo zijn dat de verbindingsset zelf niet helemaal goed werkt. Om volledig uit te sluiten dat de situatie zelf goed kan werken, wil ik jou vragen (op basis van test) de ontvanger direct aan te sluiten op de router, zonder verbindingsset. Indien dit goed werkt, weten we in ieder geval dat de dienst zélf goed werkt en kunnen we eventueel samen verder naar een oplossing speuren voor de geluid- en beeldproblemen.
Michael
Beste Michael,
Dank voor je tips. Storende bronnen zijn in deze niet van toepassing. Voor het rechtstreeks aansluiten van TV naar router is nogal problematisch. De kortste route gaat via voordeur en garage. Ik heb gisterenavond een LAN kabel vervangen. Vanavond ga ik de resultaat bekijken. Ik hou je op de hoogte.
Met vriendelijke groet,