beantwoord

Getik van tv kastje

• 30 december 2012
  • 25 reacties
  • 6374 keer bekeken

Badge
Ik hoor sinds vanmorgen af en toe een tik in het tv  kastje en krijg ook veel stilstaande beelden. Ik heb 2 tv kastjes en het is op alle twee de kastjes.
Wat kan dit zijn. Heb altijd goede ontvangst gehad.
icon

Beste antwoord door jimny 30 december 2012, 20:24

Ik heb net het tv toestel van de slaapkamer met een lan kabel op het modem aangesloten, komt er F12 te staan. Vervolgens had ik geen internet meer en ook geen tv. Nu net weer alles geregeld en weer tv met geknetter en stilstaand beeld. Ik word er gek van. Dat lampje zit er al vanaf het begin in die dubbele stekkerdoos.
Ook in de slaapkamer heb ik hetzelfde geknetter en daar zit niets in. T/m gisteravond was er niets aan de hand.

Eigenlijk heet dat een utp kabel en die moet dan vanaf je modem in poort 3 of 4 zitten want daar zit je tv kanalen op.

Maar probeer het volgende eens en als dat ook niet lukt dan maar hopen dat morgen een moderator van Telfort jou probleem oppikt.

Onderstaand is door een telfort moderator hier elders op het forum gezet

Heeft u al geprobeerd de software van de ontvanger te verwijderen? Dit kunt u doen door de ontvanger van de stroom te halen en opnieuw op te laten starten. Bij het eerste balletje (op de televisie) op menu drukken en daar kiezen voor de software verwijderen. De ontvanger zal dan de software opnieuw downloaden.
Bekijk reactie

25 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Wat is op dit moment je internet snelheid via speedtest.net 
Badge
Ik heb hier niet zoveel verstand van, maar volgens mij krijg ik te zien op mijn postcode 964.44 afwijking 256.89. Gemeente 1099.98 afwijking 342,74.
Is dit wat U bedoelt.
Reputatie 8
Badge +17
Ik bedoelde echt deze test even uitvoeren en dan het resultaat hier posten zie onderstaand voorbeeld

http://www.speedtest.net/result/2403158382.png

Om die test te doen moet je deze link
http://www.speedtest.net/

even aanklikken en vervolgens het eindresultaat hier posten en het belangrijkste daarvan is eigenlijk op dit momen alleen het downloadresultaat
Badge
Ik krijg dit ook te zien, maar weet echt niet wat het betekent.
Your router has not established a DSL connection to your local exchange. The DSL light on the router will blink while it is trying to connect, and stay on if it connects successfully.

Your VoIP calls can not be made at this situation.

After checking for common connection problems please recheck the connection status. If the router still cannot connect, contact your ISP for technical assist

verder zie ik download 700mbps, upload 1.02mbps en daarna bij speedtest.net download 12.54 mb/s, upload 0,84mb/s

Het DSl licht brand gewoon groen
Badge
Ik heb wifi via stekkers in stopcontact
Reputatie 8
Badge +17
Dat getik kan dus ook wel eens van een interferentie in het stroomnet zitten echter dat kun je ook met het blote oog waarnemen als je een lampje aansluit via dezelfde groep dan zie namelijk een kleine onderbreking in de felheid van het licht.
Zijn er de laatste tijd nog dingen aangezet via dezelfde groep denk bv aan je kerstverlichting
Badge
In hetzelfde stopkontakt zit ook een schemerlampje, maar dat staat er altijd al. Ik heb in mijn slaapkamer  een 2e  tv kastje zitten en daar hoor je het getik ook. De  radio zit ook op dit systeem aangesloten en die valt ook af en toe weg. Het is echt pas sinds vanmorgen. 
Reputatie 8
Badge +17
Kun je dat kastje ook met een lan kabel vanaf je modem aansluiten dus niet via die wifi adapters 
Badge
er zit een lan kabel in mijn modem die loopt naar de wifi adapter in mijn meterkast. Als ik dit rechtstreeks naar mijn tvkastje wil doen heb ik wel 20 meter snoer nodig.
Reputatie 8
Badge +17
Dat testje met de vaste lan kabel is bedoeld om de vermoedelijke veroorzaker de wifi adapters uit te sluiten
Badge
Oke, ik heb ook al een klacht naar Telfort zelf gestuurd, dan moeten die er maar naar kijken. Ik heb het door hun allemaal laten aansluiten en nog een hoop geld voor die kastjes betaald. In ieder geval bedankt voor je hulp en je hoort het wel als het weer goed is. 
Reputatie 8
Badge +17
Ik lees hier op het forum heel vaak problemen met  interactieve tv via de wifi en ook dat als men e.e.a aansluit via vaste lan dat de problemen zijn opgelost.
Badge
Oke, maar dan zit ik met allemaal snoeren door mijn huis heen en dat wil ik niet. Ik heb vanaf het begin al problemen met Telfort.
Reputatie 8
Badge +17
Heb je het modem al even aan en uitgezet

Hieronder staat ook genoemd het blokkerig of stilstaand beeld met wifi

http://klantenservice.internet.telfort.nl/Online-technische-hulp/Interactieve-TV.aspx#openfaq52448
Badge
Ik had dit stukje ook gelezen. Als ik het kmodem uitzet moeten dan alle apparaten uit in huis en kan ik het dan zo weer aanzetten.
Reputatie 8
Badge +17
Zet voor de zekerheid je beide tv kastjes in standby en dan vervolgens je modem ongeveer 5 sec uit en dan weer aan
Badge
Ik heb mijn tv kastjes in standby gezet en mijn modem 20 sec. uitgedaan en ook op reset gedrukt, maar het helpt allemaal niets
Reputatie 8
Badge +17
In die stopcontacten waar die wifi dingen inzitten mogen geen andere stekkers zitten, kun je dingen zelf ook resetten trouwens
Heb je overigens al geprobeerd om de firmware opnieuw in je modem te zetten
Badge
Ik heb net het tv toestel van de slaapkamer met een lan kabel op het modem aangesloten, komt er F12 te staan. Vervolgens had ik geen internet meer en ook geen tv. Nu net weer alles geregeld en weer tv met geknetter en stilstaand beeld. Ik word er gek van. Dat lampje zit er al vanaf het begin in die dubbele stekkerdoos.
Ook in de slaapkamer heb ik hetzelfde geknetter en daar zit niets in. T/m gisteravond was er niets aan de hand.
Reputatie 8
Badge +17

Eigenlijk heet dat een utp kabel en die moet dan vanaf je modem in poort 3 of 4 zitten want daar zit je tv kanalen op.

Maar probeer het volgende eens en als dat ook niet lukt dan maar hopen dat morgen een moderator van Telfort jou probleem oppikt.

Onderstaand is door een telfort moderator hier elders op het forum gezet

Heeft u al geprobeerd de software van de ontvanger te verwijderen? Dit kunt u doen door de ontvanger van de stroom te halen en opnieuw op te laten starten. Bij het eerste balletje (op de televisie) op menu drukken en daar kiezen voor de software verwijderen. De ontvanger zal dan de software opnieuw downloaden.
Badge
Vanmorgen gebeld met de klantenservice. Heb adapter van kamer en modem 20 sec. ingedrukt gehouden en toen er weer tegelijk ingezet. Daarna 3 sec. tegelijk ingedrukt gehouden. In kamer goed tv, maar in slaapkamer fout 12. Kan ik nu de adapter van de slaapkamer ook zo resetten of moet ik ze alle drie tegelijk resetten.
Reputatie 8
Badge +17
Die f12 code staat voor geen verbinding ik kan je niet vertellen of je die op de slaapkamer appart kunt resetten of dat ze allemaal tegelijk moeten helaas
Badge
Het is al gelukt. Ik heb hem apart kunnen resetten. Voorlopig horen wij geen geluiden en hebben wij geen stilstaand beeld meer. Ik wil je heel hartelijk bedanken voor je geweldige hulp Jimny. Ik ben er toch wel een halve zondag met je mee bezig geweest.
Reputatie 8
Badge +17
mooi dat het gelukt is en graag gedaan, zelf ook weer iets geleerd 
fijne jaarwisseling
gr jimny
Badge
Het is niet te geloven, 1 dag goed gegaan en nu weer getik van het tv kastje en wifi adapter.

Reageer