beantwoord

Geregeld melding zender niet beschikbaar op tv

• 8 juli 2019
  • 3 reacties
  • 204 keer bekeken

Regelmatig krijgen wij thuis op meerdere ontvangers de melding zender niet beschikbaar.

De ontvangers zitten in een netwerk switch, die verbonden is met het modem.

We hebben het volgende al geprobeerd zonder succes:
  1. beide ontvangers in het modem gedaan
  2. één ontvanger tegelijk in het modem gedaan
  3. modem gereset
  4. ontvangers gereset
De melding komt op willekeurige momenten en zorgt ervoor dat wij helemaal geen tv meer kunnen kijken voor een soms langere tijd.
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 9 juli 2019, 20:40

Hoi @alu, dat is wel bijzonder, ik ben vooral blij dat 't weer goed werkt! Het kan zijn dat er onderhoud of werkzaamheden in jouw buurt zijn gedaan, waardoor je dit merkte. Laat het gerust weten als je later nog iets merkt of als je vragen hebt.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Hoi @alu, niet fijn dat je steeds deze foutmelding te zien krijgt. Goed dat je het laat weten, zodat wij je verder kunnen helpen om dit op te lossen.

Ik begrijp dat de tv-ontvangers gewoonlijk via een switch verbonden zijn, maar dat je het ook rechtstreeks geprobeerd hebt. Zijn de tv-ontvangers aangesloten met UTP cat 5 kabels? Wat voor switch gebruik je? Goed dat je het modem en de tv-ontvangers al gereset hebt, op welke manier heb je dit gedaan? En kan je voor mij ook je postcode, huisnummer en eventueel klantnummer toevoegen aan je forumprofiel? Als je deze invult bij 'Extra informatie' zijn deze alleen zichtbaar voor jou en voor mij. Dan kan ik je gegevens erbij pakken en de verbinding nakijken.
Hoi Alexandra,
Gisteravond is blijkbaar alles extern gereset. Even was alles uit. Daarna alles weer in orde (tot nu toe). Blijft vreemd, maar het probleem is (spontaan) verdwenen (net zoals het vorige week onverwacht op kwam).
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @alu, dat is wel bijzonder, ik ben vooral blij dat 't weer goed werkt! Het kan zijn dat er onderhoud of werkzaamheden in jouw buurt zijn gedaan, waardoor je dit merkte. Laat het gerust weten als je later nog iets merkt of als je vragen hebt.

Reageer