beantwoord

gemigreerd van oud naar nieuw glas, tv beeld staat meerdere keren stil in korte tijd


Etienne Geurtse
Beste Lezer,

Vorige week is mijn aansluiting gemigreerd van oud naar nieuw glas met een V10 modem.
Probleem sinds de migratie komt het voor dat het tv beeld soms per minuut meerdere keren stil staat.
De setop box is rechtstreeks op de V10 aangelsoten via de meegeleverde kabel.
Ik heb de complete probleemoplosser doorlopen op de site. Niks heeft nog geholpen.
Voor de migratie had ik enkel wifi problemen.
Graag jullie support.
icon

Beste antwoord door Etienne Geurtse 11 juli 2018, 21:03

Sorry, te snel gehandeld zonder goed gelezen te hebben.

Ik heb het glasvezelkastje / FTU 20 sec zonder stroom gehad en het probleem lijkt opgelost.
Zie als attachment de nieuwe speedtest.
Waarden zijn aan de lage kant vind ik.

Bekijk reactie

16 Reacties

jimny
Reputatie 8
Badge +17
Heb je de tv ontvanger al gereset

Zie link hoe dat moet

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm
nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +16
Heb je het glasvezelmodem, niet de V10, al een keer 20 seconden stroomloos gehad?
Heb je wel snel en stabiel internet?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/internetsnelheid-testen.htm
En heb je de software van de ontvanger al een keer opnieuw geladen?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tvontvanger.htm
Etienne Geurtse
Ja, evenals oude software verwijderd en opnieuw ingeladen.
Kabels tussen setop en V10 vervangen.
V10 gereset en opnieuw opgestart.
Al deze stappen werden voorgesteld in de probleemoplosser.
jimny
Reputatie 8
Badge +17
Heb je de tv ontvanger ook teruggezet naar de fabrieksinstellingen
Etienne Geurtse
Snelheidstest als attachment toegevoegd
Etienne Geurtse
Ja ook de tv ontvanger heb ik naar de fabrieksinstellingen gezet.
Etienne Geurtse
V10 zojuist 20 seconden stroomloos gehad. probleem blijft bestaan
nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +16
Etienne Geurtse schreef:

Snelheidstest als attachment toegevoegd


De snelheid die je hier meet is veel te laag voor een glasvezelverbinding.

V10 zojuist 20 seconden stroomloos gehad. probleem blijft bestaan
Ik bedoelde niet de V10, maar het kastje waar de glasvezelkabel op uit komt.
Een NT kastje, waarschijnlijk in de meterkast. Zie de afbeelding
En wat voor kabel loopt er van dat NT kastje naar de V10?
Een directe kabel? Geen verbindingset of zo er tussen? Deze kabel al een keer vervangen?
Etienne Geurtse
Sorry, te snel gehandeld zonder goed gelezen te hebben.

Ik heb het glasvezelkastje / FTU 20 sec zonder stroom gehad en het probleem lijkt opgelost.
Zie als attachment de nieuwe speedtest.
Waarden zijn aan de lage kant vind ik.
nelly jacoba
Reputatie 8
Badge +16
Iets beter, maar moet minimaal 50/5 of 50/50 zijn.
Misschien NT nog een keer stroomloos?
En je kabel NT naar de V10, kan daar nog wat in zitten?
Heb je wel alle internet verbruiks (laptops, ps's, telfoons, tablets etc) uit staan tijdens de snelheid test?

Staat je klantnummer al in je forumprofiel?
Dan kan webcare, als ze aan je topic toe zijn, aan de achterkant meekijken.
Etienne Geurtse
Ik voeg het klantnummer toe en wacht dan de reactie van webcare af.
Iedereen dank voor de support
Galdor68
Laat me raden deze metingen zijn via wifi gedaan niet bedraad?
Zelfs via wifi zou je beter moeten kunnen halen maar dat ligt ook aan de gebruikte hardware.
Etienne Geurtse
bekabeld resulteert niet in 50/5. Snelheid wel iets hoger. Zie bijlage.
Etienne Geurtse
Heb de stroom nog eens van de FTU afgehaald gedurende 20 seconde om te zien of dat snelheid verbetering opleverd en het beeld haperd weer. Daarna nog eens 20 sec, maar het haperen blijft.
Ik denk dat er een monteur bij moet komen om de FTU te vervangen.
snelheid bedraad/wifi blijft onder down 10/ up 5 Mbps
Galdor68
Hooguit de NT vervangen of de vezel oppoetsen deze kan vuil zijn.
Behalve de snelheid is de ping ook veel te hoog.
Rozemarijn - Telfort
Reputatie 3
Badge +8
Hi Etienne,

Jeetje, die snelheid laat wel wat te wensen over inderdaad :( Ik zie dat er een harde reset is geweest van het modem en dat dit ook niets heeft opgeleverd. Er komt na het weekend een monteur bij je op bezoek, ik ben benieuwd wat hier uit komt en hoop dat dit het probleem op lost! Houd je ons op de hoogte hoe het af loopt?

Reageer

    • :D
    • :?
    • :cool:
    • :S
    • :(
    • :@
    • :$
    • :8
    • :)
    • :P
    • ;)