vraag

geluidsverschil zenders

• 3 juni 2014
  • 7 reacties
  • 2165 keer bekeken

Ik heb sinds een week interactieve tv via de glasvezel, wat opvalt is het grote geluidsverschil tussen met name de zenders ned 1, 2, en 3 en de overige zenders die een veel zachter geluid afgeven.

Is dit herkenbaar voor iemand en is hier een oplossing voor ??

7 reacties

Badge +1
dit is niet alleen met glasvezel , ook met de gewone vdsl
ik heb er ook last van zacht naar knoert hard.
er zijn als eens vragen over gesteld , het zou onderzocht worden.
ik denk dat de telefonie problemen met de experiabox een grotere prioriteit heeft
en dat ze later de andere problemen gaan aanpakken.
Ja, dit probleem hebben wij ook. Bovendien is het geluid veel te zacht, zeefs op de zenders die verhoudingsgewijs hard geluid geven. Dit probleem bestaa al heel lang en heeft blijkbaar geen prioriteit; tenzij mensen massaal gaan klagen en/of opzeggen. 2 Jaar geleden was ik klant bij ConceptsICT (nu Telfort) en toe heb ik dit probleem ook al aangemeld. Ik was echt verrast dat er blijkbaar nog niets aan gedaan is. Niet blij mee 😞
Sinds twee dagen gebruiker van Telfort. Overgestapt van KPN. De verbinding adapters van KPN zouden het bij Telfort ook moeten doen. Tot dusver niet het geval.
Hier ook het geluidsverschil tussen de kanalen. Behoorlijk irritant is dat.

Telfort graag uw reactie
Reputatie 1
ik weet alleen uit ervaring (zowel oldskool tv, als via schotel en via telfort glasvezel) dat dit veroorzaakt wordt door de uitzendende partij, bij de tussen centrales staan alle volume knoppen centraal geregeld op 1 vaste waarde, alleen als bijvoorbeeld nederland 1 de volume knop op 12 heeft staan en rtl 4 heeft hem op 16 staan, is alleen de eindgebruiker (jij en ik dus) degene die daar iets van merken totdat er klachten gestuurd worden naar die zender. en bij genoeg klachten wordt er naar gekeken. dat is vaak de praktijk in dit soort gevallen. Telfort zal hier denk ik, helaas weinig aan kunnen doen dan alleen aankaarten bij de omroep organisaties. Het wordt tijd dat hier een regel voor gaat komen. ook met reclame volumes, deze staan standaard ook harder dan programma volume
Ik heb ook sinds een tijd dat verschil in geluid. (daarvoor nooit last van)
Kom van kickxl.(overname)
Ned 1,2 en 3 bij de televisie op 12, commerciële zenders dan op stand 25.

Ik zou graag een een oplossing hiervoor hebben want dit is zeer lastig.

Graag een reactie van Telfort.

met vriendelijke groet
Om even op mijn eigen reactie te reageren,

Ik heb een Amino m540 en in het menu is er een optie geluid bij hdmi.
Deze stond bij mij op stereo, door het op dolby te zetten is nu
niet veel geluidsverschil meer tussen de kanalen.

Ik hoop dat hier iemand iets aan heeft 🙂
Badge
Ligt absoluut niet aan Telfort. Ik heb schotel en erger mij hier ook aan. RTL4 is kwa volume en kwaliteit veel minder als NL1 etc. Ligt dus idd aan de uitzendende partij.

Reageer