beantwoord

Geluidsproblemen bij gebruik van Netflix na pauzeren van film

  • 29 december 2017
  • 17 reacties
  • 2317 keer bekeken

Sinds vandaag heb ik een (proef) abonnement op Netflix. Het geluid bij de film is geheel vervormd als ik de film verder wil afspelen na een (korte) pauze. Het probleem blijft ook als ik na een tijd op film hervatten klik. Hebben meer gebruikers hier last van, wat kan ik er aan doen om het op te lossen?

Mvg fotonnem
icon

Beste antwoord door fotonnem 30 december 2017, 16:07

@fotonnem als je gelegenheid hebt lees dan deze draad eens door, dit lijkt veel op jouw probleem hoewel hier is het bijna meteen https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/netflix-geeft-piepend-robot-geluid-434689/index2.html

Zeer waardevol, Galdor; ik ga het meteen uittesten!


Ik heb het uitgeprobeerd, en het probleem is opgelost, hartelijk dank, Galdor68!
Bekijk reactie

17 reacties

Wat voor snelheid haal je op je adres? Het beeld zelf loopt dat wel soepel? Je kan in netflix het geluid op stereo zetten als dit daar niet op staat. Je kijkt neem ik aan via de tvontvanger is deze via hdmi aangesloten?
Wat voor snelheid haal je op je adres? Het beeld zelf loopt dat wel soepel? Je kan in netflix het geluid op stereo zetten als dit daar niet op staat. Je kijkt neem ik aan via de tvontvanger is deze via hdmi aangesloten?

Het beeld loopt vloeiend. Voor het pauzeren is er (zowel geluid als beeld technisch) geen probleem, geen haperingen. Na het pauzeren van de film is het geluid gefragmenteerd, en volledig onverstaanbaar, terwijl het beeld (normaal) loopt.
Ik maak al gebruik van Netflix sinds de introductie in Nederland maar dit is me nog niet overkomen. Misschien toch de software van je tv ontvanger opnieuw installeren. Vooral dat dit gebeurd na het op pauze zetten is raar.
Ik maak al gebruik van Netflix sinds de introductie in Nederland maar dit is me nog niet overkomen. Misschien toch de software van je tv ontvanger opnieuw installeren. Vooral dat dit gebeurd na het op pauze zetten is raar.

Hoe doe ik dat? Ik heb pas sinds een paar weken een abonnement met TV bij Telfort.

Is er ergens info over te vinden online?
Reputatie 8
Badge +11
Dat vind je hier:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm
Dat vind je hier:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm


Heel erg bedankt, ik zal het uitproberen....
Dat vind je hier:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm


Heel erg bedankt, ik zal het uitproberen....


Ik heb de software van de TV ontvanger opnieuw geïnstalleerd; het bekijken van de film (bekijken van waar ik gebleven was) ging goed, totdat ik de film pauzeerde, en daarna probeerde verder te kijken.... Ook snel vooruit/achteruit en dan verder kijken geeft dit geluidsprobleem.... Het geluid is dan heel hoog (knirsperend)
Ik hoop dat u nog een tip heeft (of een andere gebruiker)
Wat voor merk en model televisie? Eventueel via het menu van de tv het systeem daarvan updaten indien mogelijk.
Heb je hetzelfde probleem met youtube?
@fotonnem als je gelegenheid hebt lees dan deze draad eens door, dit lijkt veel op jouw probleem hoewel hier is het bijna meteen https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/netflix-geeft-piepend-robot-geluid-434689/index2.html
Wat voor merk en model televisie? Eventueel via het menu van de tv het systeem daarvan updaten indien mogelijk.
Heb je hetzelfde probleem met youtube?


Philips 32" smart TV twee weken nieuw gekocht

Ik zal het straks uittesten met YouTube
@fotonnem als je gelegenheid hebt lees dan deze draad eens door, dit lijkt veel op jouw probleem hoewel hier is het bijna meteen https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/netflix-geeft-piepend-robot-geluid-434689/index2.html

Zeer waardevol, Galdor; ik ga het meteen uittesten!
@fotonnem als je gelegenheid hebt lees dan deze draad eens door, dit lijkt veel op jouw probleem hoewel hier is het bijna meteen https://forum.kpn.com/interactieve-tv-11/netflix-geeft-piepend-robot-geluid-434689/index2.html

Zeer waardevol, Galdor; ik ga het meteen uittesten!


Ik heb het uitgeprobeerd, en het probleem is opgelost, hartelijk dank, Galdor68!
Fijn om te horen. Wel 1 vraag als je een slimme tv hebt waarom gebruik je de app daar niet van in plaats van via de tv ontvanger? Of begreep ik je verkeerd en keek je wel regelrecht via de slimme tv.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi fotonnem, fijn dat Galdor68 te hulp is geschoten en dat het is opgelost 🙂. Als je nog verdere vragen hebt, stel ze vooral!
Fijn om te horen. Wel 1 vraag als je een slimme tv hebt waarom gebruik je de app daar niet van in plaats van via de tv ontvanger? Of begreep ik je verkeerd en keek je wel regelrecht via de slimme tv.
Ik wist niet dat dat ook kon, ik ben nog aan het ontdekken van de 'nieuwe wereld' van de smart TV ;-)
Bedankt voor het meedenken!
Hoi fotonnem, fijn dat Galdor68 te hulp is geschoten en dat het is opgelost 🙂. Als je nog verdere vragen hebt, stel ze vooral!

Zal ik zeker doen, ik heb al gemerkt dat zo'n forum een goed middel is om kennis uit te wisselen!

gr fotonnem
Reputatie 6
Badge +7
We hebben hier heel veel mensen die heel veel technische kennis hebben, dus dat zit wel snor! 🙂 Leuk om te lezen!

Reageer