beantwoord

geluidskwaliteit varieert via sonos 5.1 set

• 14 maart 2018
  • 4 reacties
  • 262 keer bekeken

Reputatie 1
beste forum leden,

ik heb het volgende probleempje.

ik ben in het bezit van een samsung led tv een sonos surround systeem en telfortglasvezel (rechtstreek bij telfort en dus geen overnames). nu is mijn eerste set van telfort 1,5 jaar geleden vervangen voor het nieuwere protocol, maar als ik televisie wil kijken is het geluid van aanzienlijk mindere kwaliteit, dan wanneer ik via glasvezel netflix ga kijken. Nu heb ik vernomen dan netflix keurig netjes full hd 5.1 van hoge kwaliteit uitzend,

bij de normale televisiezenders heb ik het gevoel dan telfort dit in een veel lagere kwaliteit doorstuur en in stereo.

kan ik hier wat aan doen om toch het vollere warme geluid te krijgen, welke ik ook via netflix of mp3 naar sonos sturend.

Remco
icon

Beste antwoord door Wieger DB 16 maart 2018, 09:46

Hoi Remco, aan het antwoord van Enterprise kan ik weinig toevoegen. Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar mogelijk heb je nog wat aan de informatie in dit topic.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Badge +10
In het menu van de TV-ontvanger kan je wellicht nog wat doen..l
En je zegt het goed, Telfort stuurt inderdaad alleen maar door wat de zenders aanbieden.
Ze hebben verder geen invloed op de kwaliteit.

Reputatie 1
dank je wel voor de tip, het scheelt inderdaad iets, maar is nog niets in vergelijking tot netflix geluid:D:D
Reputatie 8
Badge +10
dank je wel voor de tip, het scheelt inderdaad iets, maar is nog niets in vergelijking tot netflix geluid:D:D
Graag gedaan ;)
Netflix stuurt blijkbaar wel Dolby 5.1 mee en de reguliere zenders niet.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Remco, aan het antwoord van Enterprise kan ik weinig toevoegen. Ik kan het niet met zekerheid zeggen, maar mogelijk heb je nog wat aan de informatie in dit topic.

Reageer