beantwoord

Geluid YouTube valt weg

  • 4 maart 2020
  • 34 reacties
  • 660 keer bekeken

Reputatie 1

Het betreft interactieve tv-aanbod met daarbinnen You tube op kanaal 201. Afgelopen maanden gebeurt tekens, nadat ik een aantal opnamen met beeld en geluid heb beluisterd, het geluid wegvalt. Graag jullie oordeel.

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 6 maart 2020, 20:02

Hoi @Aizo Betten, als je YouTube kijkt wil je natuurlijk wel geluid houden! Het geluid komt blijkbaar ook weer terug, aangezien je vaker hebt gemerkt dat het wegvalt? Moet je daar dan zelf iets voor doen, of komt het later vanzelf weer terug? Valt het weg bij verschillende video's of steeds bij dezelfde? Maakt het ook verschil of je via kanaal 201 naar YouTube gaat, of dat je via met menu gaat?

Voordat ik een oordeel kan geven heb ik eerst wat meer informatie nodig, vandaar deze vragen. Ik zie je antwoorden tegemoet.

Bekijk reactie

34 reacties

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Aizo Betten, als je YouTube kijkt wil je natuurlijk wel geluid houden! Het geluid komt blijkbaar ook weer terug, aangezien je vaker hebt gemerkt dat het wegvalt? Moet je daar dan zelf iets voor doen, of komt het later vanzelf weer terug? Valt het weg bij verschillende video's of steeds bij dezelfde? Maakt het ook verschil of je via kanaal 201 naar YouTube gaat, of dat je via met menu gaat?

Voordat ik een oordeel kan geven heb ik eerst wat meer informatie nodig, vandaar deze vragen. Ik zie je antwoorden tegemoet.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Aizo Betten, ik heb geen reactie meer van je gezien. Speelt dit nog, of is het inmiddels verholpen? Als ik je nog kan helpen weet je me te vinden.

Reputatie 1

He Jasper, Ik heb tijd nodig om de vraag te beantwoorden. Gisteren heb ik getest op kanaal 201 en, voor het eerst, via menu. In beide gevallen trad er geen geluidsstoring op. De reproductie van de fout is wat lastig, omdat hij, zeg maar, eens in de 2 of 3 sessies optreedt. Ik houd je via dit forum op de hoogte van mijn bevindingen. En zou een software update of reset helpen. Zo ja hoe kan ik dat het beste aanpakken?

Reputatie 1

Jasper,Zojuist wat gitaarmuziek gekozen via menu, YouTube. Track 1, prima geluid, tussentijd eindigen met terug/?-toets en volgende track geselecteerd, weg geluid.

Reputatie 8
Badge +11

Doordat het niet elke keer speelt is het lastig te testen, dat kan ik me inderdaad voorstellen. Op het moment dat het geluid wegvalt, en je gaat dan naar Netflix of een tv zender, wat doet het geluid dan?

Als het goed is installeert de tv-ontvanger de nieuwste software automatisch zodra deze beschikbaar komt. We kunnen de ontvanger sowieso even opnieuw installeren, dan kunnen we dat uitsluiten. Dat kan je doen door deze stappen te volgen.

Reputatie 1

Heb de reset uitgevoerd. Ben benieuwd. Kyi.

Reputatie 8
Badge +11

Ik ben ook benieuwd Aizo, ik zie je bevindingen wel verschijnen. 

Reputatie 1

Hallo Jasper en collega's,

Na de reset treedt het probleem nog geregeld op. Wat kunnen we doen?

 

Hoe luister je het geluid via de TV speakers of een externe geluidsset?

Als je een afspeel lijst maakt of in ieder geval niet stopt en een andere clip kiest maar gewoon door laat lopen treed dan hetzelfde op? 

Reputatie 1

Ik luister via de tv. Meestal valt het geluid weg na de keus van een nieuwe video. Het komt ook voor dat al bij de start geen geluid meekomt.

Dit betreft enkel youtube niet bijvoorbeeld terugkijken via de gids. Het zal niet, toch even vragen, je raakt niet per ongeluk de mute knop aan, uiteraard onwaarschijnlijk als zelfs met het starten van de app er geen geluid is.

Reputatie 8
Badge +11

Wat lastig en vreemd dat het geluid van YouTube dit blijft doen. Dat is echt alleen via YouTube ook en niet bij andere dingen, zoals bijvoorbeeld live tv, terugkijken, opnames of Netflix? Door de tv-ontvanger opnieuw te hebben geïnstalleerd is de YouTube app dat ook, als het specifiek daarin zat zou het nu weg moeten zijn maar dat is het dus niet. Is het ook niet even kort beter geweest na de reset?

Reputatie 1

Het geluid valt alleen weg bij You Tube. Nog steeds. Ik heb dus de reset doorgevoerd.

Reputatie 8
Badge +11

Het blijft heel plaatselijk dus. Ik wil hier verder naar kijken en kijken wat voor opties we hebben. Zou je daarvoor jouw postcode en huisnummer op je forumprofiel kunnen toevoegen? Ik hoor het hieronder graag van je als je dat hebt gedaan.

Reputatie 1

Postcode en nr. zijn ingevoerd.

Reputatie 8
Badge +11

Top, dank je! Ik zie dat je 2 tv-ontvangers van ons hebt, ervaar je dit ook op beide ontvangers, of merk je het op een van beide? Als het op een van beide is, zou je de ontvangers dan een van plek kunnen verwisselen, zodat we kunnen zien of het mee gaat met de ontvanger, of dat het op dezelfde plek blijft?

Reputatie 1

Hi Jasper, Ik heb de ontvangers gewisseld. Het resultaat: het geluid valt, helaas, met dezelfde of nog hogere frequentie weg. Help! Nu ik toch bezig ben: de knop <naar volgende film> werkt ook niet. Op het scherm wordt aangegeven, dat de daarmee mee ook de reclame kunt skippen. Werkt niet.

Reputatie 8
Badge +11

Bij welke ontvanger viel het weg na het ruilen? Was dat dezelfde ontvanger op de andere plek, of de andere ontvanger op de plek van de eerste? En is de volgende film knop op dezelfde ontvanger?

Reputatie 1

Hallo Jasper en collega’s,

Jouw vragen: Bij welke ontvanger viel het weg na het ruilen? Was dat dezelfde ontvanger op de andere plek, of de andere ontvanger op de plek van de eerste? En is de volgende film knop op dezelfde ontvanger?

Het wordt ondertussen een lastig tentamen. En arbeidsintensief.

  1. De fout (er komt geen geluid mee op YouTube) is niet reproduceerbaar.  Dus soms wel en soms niet.
  2. Er is een ontvanger boven A. en een beneden B. B. geeft problemen, ook omdat wij A. minder vaak gebruiken. Na wisseling is een ding zeker, A. geeft ook problemen beneden. Dus beide ontvangers geven beneden het probleem.
  3. Ik heb ook nog de poorten op de V10, waarop de ontvangers zijn aangesloten, gewisseld. Beneden blijft het probleem.
  4. Ik heb ondertussen een workarround  gevonden. Wanneer er geen geluid is, ga ik met de witte afstandbedieningsknop <terug> naar het begin. Dan druk ik op <OK>. Dan wordt de film opnieuw opgehaald, zoals refresh op je computer. Niet mooi, maar ik kan kunt verder.

Jullie vroegen ook naar mijn ervaring met Netflix. Dat ben ik ook maar eens gaan doen. Soms gaat het goed. Maar helaas ook fout. 3 fouten: 1. Er is wel geluid, maar geen beeld. 2. Is is beeld, maar geen geluid. 3. De film wordt niet geladen. Het rode wachtcirceltje blijft hangen op 24%.

 

 

Reputatie 8
Badge +11

Dank je Aizo, het speelt op beide ontvangers dus, als ze beneden aangesloten zijn. Geeft ontvanger B dit probleem dan ook als die boven is aangesloten, of is het alleen beneden? De poort op de Experia Box maakt ook weinig verschil, het is een gek probleem. Dat je via die workaround verder kunt is wel fijn, maar het is geen permanente oplossing natuurlijk. Dat doet wel vermoeden dat de ontvangers zelf iets doen wat het veroorzaakt, ik heb je nu 1 nieuwe ontvanger gestuurd, die zal binnen enkele werkdagen worden bezorgd. Zou je kunnen kijken hoe het daarmee gaat?

Reputatie 1

Dag Jasper, De nieuwe ontvanger draait nu 5 dagen. De 1ste 2 dagen probleemloos. Nu komt de geluidsuitval bij YouTube terug. Netflix heeft geen storing meer gegeven. Als bekend heb ik nog een 2de ontvanger. Daar liep, op een avond, YouTube bij herhaling vast. Beide ontvangers blijven vooralsnog instabiel.

Reputatie 1

Oh ja, ik heb de lankabels getest (met een setje van de buurman). Deze werken correct.

Reputatie 8
Badge +11

Hmm, dat is spijtig @Aizo Betten, ik hoopte dat het daarmee beter zou worden. Ik stuur de vraag door naar een specialist, zodra ik daar een terugkoppeling op heb kom ik er bij je op terug.

Reputatie 1

Dank

Reputatie 1

Gisteren viel het geluid weg na het terugkijken vanuit de gids.

Reageer