beantwoord

Geluid via HDMI opeens verdwenen

• 3 oktober 2017
  • 7 reacties
  • 361 keer bekeken

Van de een op de andere dag geeft mijn TV-ontvanger geen geluid meer door via de HDMI aansluiting. Beeld wordt wel gewoon doorgegeven en de instellingen of hardware heb ik niet gewijzigd.

De ontvanger (HMB2260) heb ik al opnieuw opgestart. Ik heb de HDMI kabel vervangen, maar zonder succes. Het geluid op de televisie werkt wel gewoon (Netflix bijvoorbeeld). Via de optische uitgang wordt het geluid wel doorgegeven (getest), maar dat is geen optie omdat ik geen vrije optische ingang heb op mijn televisie. Kan ik nog andere opties proberen of zit er een defect in de ontvanger?
icon

Beste antwoord door Cindy - Telfort 5 oktober 2017, 12:46

Hoi Hesjo, inderdaad merkwaardig dat het geluid het ineens weer doet. Misschien dat er dan net een kleine verstoring ergens in heeft gezeten. Als je wel weer problemen ervaart, laat het dan even weten, want dan wissel ik je ontvanger alsnog om. Bedankt voor je bericht!
Bekijk reactie

7 reacties

Een reset, inclusief het opnieuw inladen van de software, heeft helaas ook niet geholpen.
Reputatie 8
Probeer eens een andere HDMI-poort van je TV.
Bedankt voor je suggestie. Andere poort helpt niet. Zelfs niet als ik de HDMI poort op mijn versterker probeer.
Reputatie 8
Dan vermoed ik dat de TV-ontvanger niet goed meer functioneert.
Maar even op een reactie van webcare wachten, zodat je TV-ontvanger kan worden uitgewisseld.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi hesjo, wat goed dat je al het een en ander hebt geprobeerd, maar jammer dat het niet tot de oplossing heeft geleid. Wil je mij een privébericht toesturen met hierin je adresgegevens en de naam van de contractant? Dan wissel ik je ontvanger om.
Bedankt voor je antwoord Cindy. Vandaag werkt het geluid opeens weer. Zeer merkwaardig. Mocht het nu weer uitvallen dan neem ik contact met je op.
Reputatie 6
Badge +7
Hoi Hesjo, inderdaad merkwaardig dat het geluid het ineens weer doet. Misschien dat er dan net een kleine verstoring ergens in heeft gezeten. Als je wel weer problemen ervaart, laat het dan even weten, want dan wissel ik je ontvanger alsnog om. Bedankt voor je bericht!

Reageer