beantwoord

Geluid uitknop werkt niet op witte afstandsbediening

• 7 juni 2019
  • 15 reacties
  • 350 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Sinds ik de witte afstandsbediening heb gereset wegens zeer traag reageren doet het probleem zich voor dat de knop geluid uit niet meer werkt .
De ontvanger geeft wel aan dat die het commande ontvangt (twee rode lampjes tijdens indrukken van de afstandbediening).
Ook de ontvanger uitgezet en opnieuw opgestart na een minuut gaf geen verandering in de situatie.
icon

Beste antwoord door GévW 8 juni 2019, 14:43

Dank voor de reactie's.

Ontvanger is (al jaren trouwens) de Motorola vip-1853.

Het begon er mee dat de ontvanger steeds langzamer reageerde op de afstandsbediening , bijna een minuut wachten om het menu of de gids in beeld te krijgen werd steeds irritanter.
Na alles afgekoppeld te hebben en opnieuw opgestart te hebben en ook de afstandsbediening opnieuw ingesteld werkte die mutingknop niet meer terwijl de ontvanger wel aangaf het commande te hebben ontvangen.

De afstandsbediening opnieuw instellen had ik ook al gedaan maar het euvel bleef zich voordoen. De volumeknop werkte wel.
De mutingknop op de Sony-TV afstandsbediening werkte wel evenals de muting op de afstandsbediening van de Sony-soundbar , dus moest het wel aan de witte afstandsbediening liggen.

Na opnieuw een keertje afkoppelen , opstarten en instellen doet de knop het in tegenstelling tot de vorige keren nu wel weer.
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Eerlijk gezegd vraag ik me af of het daadwerkelijk de afstandsbediening is die niet goed functioneert. Welke ontvanger heb je? Soms nog een Motorola?
Reputatie 8
Badge +10
Een Motorola heeft een zwarte afstandsbediening dacht ik..?
Dat zijn de amino ontvangers die zwart zijn.
Reputatie 8
Badge +10
Dat zijn de amino ontvangers die zwart zijn.
Alle ontvangers zijn zwart...
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @GévW, op sommige momenten (zoals reclame) kan het geluid uitzetten er prettig zijn natuurlijk. Als die knop dan niet werkt kan dat erg vervelend zijn. De volumeknoppen gaan direct naar het tv toestel, die gaan niet via de tv-ontvangers. Heeft deze knop wel altijd gewerkt en werken de andere volumeknoppen nog wel?

De Amino's hebben een zwarte inderdaad, de witte afstandsbediening wordt gebruikt sinds KPN de Motorola 1903 en 1910 introduceerde. Eerst een kleinere variant, later de variant zoals we die nu kennen 🙂
(Technisch gezien waren er ook nog Kreatel ontvangers voor, maar toen ging het nog niet door het leven als interactieve TV. Het heette toen Mine)
Reputatie 8
Badge +11
Mijn Motorola had een witte afstandsbediening.

Overigens heeft @GévW het over "gereset", bedenk ik me net. Misschien moet hij gewoon opnieuw gekoppeld worden.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/afstandsbediening-instellen.htm
N

Dat zijn de amino ontvangers die zwart zijn.Alle ontvangers zijn zwart...

Nu niet meer, de 4k ontvangers zijn wit van KPN.😝😝

Maar idd ik bedoelde de afstandbedieningen van de amino's, vanaf de motorola zijn ze wit.😁
Reputatie 8
Badge +10
Ik ben nog steeds Telfort klant... 😉
Reputatie 1
Badge
Dank voor de reactie's.

Ontvanger is (al jaren trouwens) de Motorola vip-1853.

Het begon er mee dat de ontvanger steeds langzamer reageerde op de afstandsbediening , bijna een minuut wachten om het menu of de gids in beeld te krijgen werd steeds irritanter.
Na alles afgekoppeld te hebben en opnieuw opgestart te hebben en ook de afstandsbediening opnieuw ingesteld werkte die mutingknop niet meer terwijl de ontvanger wel aangaf het commande te hebben ontvangen.

De afstandsbediening opnieuw instellen had ik ook al gedaan maar het euvel bleef zich voordoen. De volumeknop werkte wel.
De mutingknop op de Sony-TV afstandsbediening werkte wel evenals de muting op de afstandsbediening van de Sony-soundbar , dus moest het wel aan de witte afstandsbediening liggen.

Na opnieuw een keertje afkoppelen , opstarten en instellen doet de knop het in tegenstelling tot de vorige keren nu wel weer.
Reputatie 8
Badge +11
Als ik je verhaal zo lees ligt het niet aan de afstandsbediening maar aan de al wat oudere ontvanger.
Prima als het weer werkt, maar ik zou opteren voor het vervangen van de ontvanger.
Reputatie 1
Badge
Als ik je verhaal zo lees ligt het niet aan de afstandsbediening maar aan de al wat oudere ontvanger.
Prima als het weer werkt, maar ik zou opteren voor het vervangen van de ontvanger.

Zou waarschijnlijk de beste oplossing zijn want die behoort inmiddels al bij de oudere generatie.
Reputatie 8
Badge +11

Ik denk niet dat dat aan de ontvanger ligt, de volumeknoppen staan los van de tv-ontvanger. Het signaal daarvan gaat rechtstreeks naar het tv toestel zelf. Als de tv-ontvanger uitstaat en je kijkt een dvd (bijvoorbeeld), kan onze afstandsbediening het volume nog steeds bedienen.
Het is inderdaad wel een ouder model, als het probleem terugkomt wil ik die best vervangen, maar dan gaan we er ook een losse afstandsbediening bij sturen 🙂

Dat het na nog een keer loskoppelen en opnieuw koppelen wel werd gepakt is ook vreemd. Hou het voor de zekerheid nog even in de gaten, als het terugkomt ga ik nieuwe dingen voor je opsturen.
Reputatie 1
Badge
Ok, dan wachten we het nog even af.
Reputatie 1
Badge

Ik denk niet dat dat aan de ontvanger ligt, de volumeknoppen staan los van de tv-ontvanger. Het signaal daarvan gaat rechtstreeks naar het tv toestel zelf. Als de tv-ontvanger uitstaat en je kijkt een dvd (bijvoorbeeld), kan onze afstandsbediening het volume nog steeds bedienen.

Als ik radio beluister via de soundbar doen zowel de volume als de mute knop het niet via de afstandsbediening (hebben ze ook nooit gedaan), die moet ik bedienen met de afstandsbediening van de soundbar.
Reputatie 8
Badge +11
Dat kan inderdaad, de afstandsbediening is ingesteld op het tv toestel. Als de tv uitstaat als je radio luistert kan het toestel het signaal van de afstandsbediening niet pakken.

Reageer