beantwoord

Geluid op alle zenders zachter geworden

• 19 maart 2018
  • 9 reacties
  • 546 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo, sinds een paar weken is het geluid op alle zenders zachter geworden. Waar ik normaal 20 hard vond, staat ie nu soms over de 40. Ik heb vandaag een nieuwe ontvanger gehad, maar het is niet opgelost. Iemand hier ook last van? Of enig idee wat te doen?
icon

Beste antwoord door eviedyn 21 maart 2018, 11:29

Dat is mooi om te horen, eviedyn. Fijn dat het geluid nu goed werkt. Kan je misschien iets verder uitleggen hoe je de reset hebt gedaan? Is dit vanuit het menu van de TV geweest, ging het over de ontvanger? Wie weet hebben andere klanten later ook iets aan je tip. :$

Menu vd tv (samsung) en dan optie geluid resetten.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Doorloop eens de geluidsinstellingen (onder het menu van instellingen) van de TV-ontvanger.
Misschien heb je verder iets aan het volgende:
https://forum.telfort.nl/tv-338/geluid-van-de-hd-zenders-is-heel-zacht-73373#post603221
Reputatie 1
Doorloop eens de geluidsinstellingen (onder het menu van instellingen) van de TV-ontvanger.
Misschien heb je verder iets aan het volgende:
https://forum.telfort.nl/tv-338/geluid-van-de-hd-zenders-is-heel-zacht-73373#post603221

Ik snap niks van wat je hebt bijgevoeg. Veel te ingewikkeld. Geluidsinstellingen doorgelopen bij ontvanger, maar weet niet wat t hoort te zijn. Staat nu op stereo.
Reputatie 8
Als je een stereo geluidsset hebt (of een TV met verschil links/rechts) is dat de juiste keus.

M.b.t. die meer ingewikkelde zaken, zul je wellicht dan ook niet de apparatuur er voor hebben die ermee overweg kan (5.1 surround / Dolby / DTS....)
Reputatie 1
Als je een stereo geluidsset hebt (of een TV met verschil links/rechts) is dat de juiste keus.

M.b.t. die meer ingewikkelde zaken, zul je wellicht dan ook niet de apparatuur er voor hebben die ermee overweg kan (5.1 surround / Dolby / DTS....)

Nee dat klopt, heb enkel tv. Bedankt iig.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi eviedyn, welkom op het forum. Je geeft aan dat het geluid op je TV steeds zachter wordt. Ik zie dat mijn collega's eerder al een keer de ontvanger voor je omgeruild hebben. Merk je dit probleem ook als je een andere HDMI poort of andere HDMI kabel gebruikt voor je TV ontvanger? Zo ja, speelt het probleem bij specifieke uitzendingen of kanalen?
Reputatie 1
Hoi eviedyn, welkom op het forum. Je geeft aan dat het geluid op je TV steeds zachter wordt. Ik zie dat mijn collega's eerder al een keer de ontvanger voor je omgeruild hebben. Merk je dit probleem ook als je een andere HDMI poort of andere HDMI kabel gebruikt voor je TV ontvanger? Zo ja, speelt het probleem bij specifieke uitzendingen of kanalen?

Ik heb mn tv gereset, en nu is t geluid weer goed...😳😳😳
Reputatie 7
Badge +7
Dat is mooi om te horen, eviedyn. Fijn dat het geluid nu goed werkt. Kan je misschien iets verder uitleggen hoe je de reset hebt gedaan? Is dit vanuit het menu van de TV geweest, ging het over de ontvanger? Wie weet hebben andere klanten later ook iets aan je tip. 😳
Reputatie 1
Dat is mooi om te horen, eviedyn. Fijn dat het geluid nu goed werkt. Kan je misschien iets verder uitleggen hoe je de reset hebt gedaan? Is dit vanuit het menu van de TV geweest, ging het over de ontvanger? Wie weet hebben andere klanten later ook iets aan je tip. :$

Menu vd tv (samsung) en dan optie geluid resetten.
Reputatie 7
Badge +7
Dat heb ik als antwoord aangevinkt, schrik er niet van. Zo kunnen andere klanten snel een goed advies vinden! 😳

Reageer