Geluid interactive TV

• 24 april 2014
  • 3 reacties
  • 798 keer bekeken

Reputatie 1
Goedemorgen,
De laatste paar weken  stoort het geluid van de interactieve TV. Stukjes geluid vallen even weg. Beeld blijft ok. Heb dit op beide ontvangers (vip1853 en VIP1963). echter op de 'oude' motorola VIP1963 is het iets vaker. Beide zijn via directe kabel aangesloten op de ZyXEL P-2812HNU-F1. Is dit iets waar iets aan gedaan kan worden?
Bedankt
Groet
Nico

3 reacties

Reputatie 1
Is dit een lastige vraag telfort, of zijn jullie hier nog niet aan toegekomen?

Groet

Nico
Badge
Mogelijk wordt de hapering veroorzaakt door een hapering in het modem en/of TV-ontvanger. Ik zou je het advies willen om eerst het modem te resetten.

- koppel eerst de stroomkabels aan de achterkant van de tv-ontvangers (motorola kastje) los

- Druk aan de achterkant 20 seconden het resetgaatje in totdat het powerlampje aan de voorkant van het modem gaat knipperen (ongeveer 20 seconden). Als dit gebeurt heeft het modem ongeveer 3-5 minuuten nodig om weer op te starten.

- Sluit nadat het modem is opgestart de stroomkabels weer aan op de TV-ontvangers en test of het probleem met het geluid is opgelost.
Reputatie 1
Hallo,
Ik heb dit geprobeerd heeft niet geholpen. Lijkt mij ook niet, want ik heb 2 tv-ontvangers. en alleen bij de motorola VIP1963 blijft het geluid haperen. heb de vip1853 aangesloten op de plek van de 1963, en heb geen problemen met het geluid. Kan het zijn dat de 1963 een beetje op is na ong 2 jaar een beetje op aan het gaan is en moet deze eens vervangen worden? Ik merk trouwens ook dat het opnemen van programma's op deze ontvanger niet goed werkt. gister een opname gepland en deze stond netjes bij de geplande opnames, maar achteraf was deze niet opgenomen.
Bedankt voor een snelle reactie.
Nico

Reageer