beantwoord

Geluid Interactieve TV valt voor een seconde weg !

• 9 december 2017
  • 15 reacties
  • 887 keer bekeken

Reputatie 1
Sinds enige tijd hebben wij een glasvezel aansluiting en interactieve tv, maar sinds het begin van de aansluiting valt het het geluid op de tv telkens weg, dit gebeurd ongeveer iedere vijf minuten en duurt dan ongeveer 1 seconde? dit lijkt echter een onoplosbaar probleem want ik heb dit hele forum al van voor tot achter doorgelezen en ik heb nooit echt een duidelijke oplossing voor dit probleem gevonden. hieronder een opsomming van zaken die ik heb geprobeerd om het probleem te verhelpen..

* Experiabox V10 meerdere malen gereset
* Tv ontvanger meerder malen gereset en software er opnieuw opgezet
* Tv ontvanger is al vervangen door een nieuw exemplaar
* Nieuwe HDMI kabel geprobeerd
* Nieuwe netwerkkabel gelegd van Experiabox naar tv ontvanger
* Geluid van de tv ontvanger via een optischekabel verbonden i.p.v. HDMI
* Nieuwe Sony tv gekocht ( nou ja waren we toch al aan toe :)

Het enige wat wij ik nog zouden willen is dat de interactieve tv goed werkt..
Overigens ik heb ook ervaring met interactieve tv van Xs4all en dat werkt al jaren uitstekend..
Wat kunnen wij nu nog doen? alle tips zijn welkom maar ik heb een hardhoofd in dat dit nog,
Opgelost kan worden..

Mvg Richard..
icon

Beste antwoord door Zoolook 30 januari 2018, 22:31

Het probleem is opgelost !

Ik heb de tv terug gezet naar de fabrieksinstellingen en hiermee is het probleem verholpen.
iedereen bedankt voor het meedenken... :D:D:D
Bekijk reactie

15 reacties

Reputatie 1
Ik heb de Cat6 kabel tussen de glasvezel aansluiting en modem vervangen, maar helaas zonder enig resultaat.. ik vraag me af of het met bandbreedte te maken heeft, geven de grotere beeldschermen 55" en groter meer problemen als kleinere schermen ?
Reputatie 8
Badge +17
Ik heb hetzelfde modem (glasvezel 100/100) en ook een 55" tv merk samsung en ik heb hier geen last van, dus denk ik dat het gezocht moet worden in je sony tv
Reputatie 1
Ja inderdaad dat had ik maanden eerder moeten proberen, het had me een hoop ellende bespaard , en ik had niet de hele kerstvakantie met mijn hoofd achter die tv hoeven hangen... maar goed, gelukkig is het opgelost... 🆒
Reputatie 1
Ik ga binnenkort eens een ander tv toestel proberen , word nog wel een onderneming dat gesjouw met die tv's maar ja toch maar eens proberen.. word vervolgd...:?
Reputatie 1
Als ik de HDMI kabel uit de digitale tv ontvanger haal , en op mijn blueray speler aansluit en dan een blueray opstart ,dan valt het geluid niet weg..
Kan ik er dan vanuit gaan dat het probleem niet in de tv zit maar in de tv ontvanger of alles wat daar nog voor zit ? (modem of glasvezel modem) graag hoor ik eens een suggestie van Telfort.
Hoe is het mogelijk dat iedere 300 seconden (exact 5 minuten) een onderbreking in het geluid te horen is...
Staat het geluid van de ontvanger op stereo of dolby en hoe staan de instellingen van de tv. Ik durf wel te stellen dat het niet aan de NT of router mag liggen. Tenzij de router elke 300 seconden de verbinding verliest.

Als je indien mogelijk via meertv een youtube filmpje kijkt gebeurt hetzelfde dan ook?
Reputatie 1
Het lijkt me sterk dat dit aan mijn nieuwe Tv ligt , ik heb v.d week eens met een stopwatch zitten luister naar het geluid en na meerdere metingen blijkt dat het geluid exact, maar dan ook op de seconde exact iedere 5 minuten stopt .. 😠
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Zoolook, dat is inderdaad een hele onderneming maar nog de optie die niet is getest. Ik hoor graag van je als het is gelukt. 🙂
Badge +18
Je hebt al heel wat geprobeerd!
Ik mis nog nieuw kabeltje NT naar de V10.
En de tv ontvanger op een andere poort op je modem.
Reputatie 1
Een kabeltje NT ? is dat de netwerkkabel die van de V10 naar de Tv ontvanger gaat?, ik heb de bij geleverde netwerkkabel er op aangesloten en het ook al met een andere Cat5 kabel geprobeerd, een andere poort op het modem gebruiken heeft helaas geen effect gehad.. ik ga zeer binnenkort eens een ander tv toestel proberen..(heb alle HDMI poorten op mijn tv ook al geprobeerd)
Badge +18
Nee, ik bedoelde het kabeltje van de glasvezel aansluiting naar je V10 modem.
Reputatie 1
ja dat is nog een mogelijkheid , de glasvezel aansluiting en het modem staan slechts een meter van elkaar verwijderd, ik zal eens kijken wat voor kabeltje dat is, en zodra ik er eentje heb zal ik het gaan proberen.. alvast bedankt voor de suggestie.. :8
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Zoolook, welkom op het forum! Laat je even weten welk resultaat nelly jacoba's suggestie heeft opgeleverd? Bij voorbaat dank!
Reputatie 1

Ik heb de tv terug gezet naar de fabrieksinstellingen en hiermee is het probleem verholpen.
Badge +18

Gelukkig, fijn!
Deze oplossing onthouden we! 🆒

Reageer