vraag

geluid en of beeld op de radio en Tv valt weg

• 1 oktober 2020
  • 7 reacties
  • 293 keer bekeken

Reputatie 1

Al een paar dagen valt regelmatig, soms een paar keer per uur soms om de minuut, het geluid weg van de radio. Wat is dat? op de Telfort site staat niets over een storing bij ons in de buurt. Zowel de ontvanger als het modem uit- en aangezet maar dit heeft niet het gewenste resultaat

7 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Dat klinkt niet goed @ErikvZ. Het geluid valt dan heel eventjes weg? En het beeld van de tv ook? En daarna herstelt het zichzelf? Sinds wanneer speelt dit? 

Maak je verder gebruik van een externe geluidsbron? Of gaat het geluid gewoon via de speakers van je tv?  

Reputatie 1

Het probleem is nu een week of twee aan de gang. Het draait hier alleen om het geluid van de radio en een beetje van de TV. Hiervan valt het beeld niet weg. Het geluid komt na een 10 -20 seconden weer terug. Het radiosignaal komt uit de Telfort TV ontvanger en gaat vis de HDMI kabel naar de Sony homecinemaset. Ik heb een andere tv ontvanger genomen en die aan de Sony gekoppeld, geen onderbrekingen meer. Op verzoek van Telfort heb ik een software update gedaan hiervan weet ik nu nog niet het resultaat om dat de storende tv ontvanger aan een andere TV gekoppeld is. Morgen heb ik de tijd om te wisselen.

Reputatie 3
Badge +1

Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je de kastjes weer wisselt. Heb je het probleem dan nog steeds, kun je dan de tv-ontvanger rechtsreeks koppelen aan je tv? Dus zonder tussenkomt van de home cinema set. Ik ben benieuwd of dat invloed heeft. Ik hoor graag weer van je morgen! 

Reputatie 1

Ik heb vanmorgen rond 9:00 uur het kastje op de oorspronkelijke plek terug gezet nadat het een "frisse start" heeft gehad. Tot op dit moment geen onderbrekingen gehad. Geeft hoop voor de toekomst al heb ik dit probleem ook al meer gehad in het verleden na het overschakelen naar glasvezelnetwerk.

Reputatie 3
Badge +1

Lijkt het nog steeds goed @ErikvZ, of heb je ondertussen al weer onderbrekingen ervaren?  

Reputatie 1

eigenlijk boven verwachting zijn er geen onderbrekingen meer geweest. Bij een volgende keer ga ik eerst een totale software update doen. Ik denk dat die geholpen heeft. 

Bedankt voor het meedenken,

Erik van Zuijlen.

Reputatie 3
Badge +1

Super! Dan ronden we dit gesprek hier af. Mochten we in de toekomst nog iets voor je kunnen doen, dan weet je ons hier (of straks op het Forum van KPN) te vinden! 

Reageer