beantwoord

Geen WiFi en stilstaand beeld

• 12 juli 2018
  • 10 reacties
  • 128 keer bekeken

Na ontvangst van 4e interactieve ontvanger blijft beeld iedere 10 seconden kortstondig stilstaan en werkt de wifi helemaal niet meer. Zowel glasvezel, modem als ontvangers zijn meerdere malen gereset. Alle bekabeling is nagelopen. Kunnen jullie een nieuwe Zyxel of gelijkwaardige modem (Experia box v10?) toesturen?

Admin: topic verplaatst naar juiste categorie
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 17 augustus 2018, 15:36

Hi Marcel, heb je het nieuwe modem al ontvangen? Ik ben heel benieuwd hoe het daarmee gaat.

Ik heb geen antwoord meer van je gekregen, ik ga er daarom vanuit dat het met het nieuwe modem is opgelost.
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hi Marcel, heb je het nieuwe modem al ontvangen? Ik ben heel benieuwd hoe het daarmee gaat.

Ik heb geen antwoord meer van je gekregen, ik ga er daarom vanuit dat het met het nieuwe modem is opgelost.
Reputatie 8
Badge +11
Reputatie 8
Badge +11
Dat is dan duidelijk inderdaad, ik heb je een nieuw modem toegestuurd! We leveren geen Zyxels meer, dus die zal het niet worden. Binnen 2 werkdagen zal je de Experia Box in ontvangst kunnen nemen, ik hoor graag van je hoe het dan daarmee gaat.
Storing op poort 4 doet zijn ongeacht welk tv toestel is aangesloten, voor. Kunnen jullie een nieuwe Zyxel of gelijkwaardige modem (Experia box v10) toesturen?
Reputatie 8
Badge +11
Geven de andere tv's op die vierde poort hetzelfde beeld? Of werken die daarop wel goed? Als die het dan ook niet goed doen lijkt die poort echt defect te zijn en zal ik een vervangend modem opsturen. Ik hoor het graag van je!
Voor de WiFi kan dit ook meteen de oplossing zijn.
Verder nog steeds geen wifi signaal uit modem ondanks dat deze is ingeschakeld.
Ik heb tv die minste wordt gebruik op betreffende (defecte) poort (4) van modem gezet. Beeld op die tv blijft nog steeds even stil staan om de 10 seconden. Op overige poorten (tv's) geen problemen.
Reputatie 8
Badge +11
Dank voor de toelichting en de gegevens! De manier waarop de tv-ontvangers zijn aangesloten klinkt goed. Ik ben meteen voor je gaan kijken en ik zie de 4 tv-ontvangers ook in het systeem staan, ik heb een kwaliteitsmeting gedaan over de afgelopen week en de meeste ontvangers lijken in die periode wel aangestaan te hebben. Alleen de Motorola VIP1963 lijkt die tijd niet aan geweest te zijn. Merk je het stilstaande beeld op alle ontvangers? Ik zie bij een van de Arris VIP2952's dat er een paar dagen geleden een probleem was met de verbinding, maar die lijkt nu ook bijgetrokken te zijn. Als het op een specifieke ontvanger speelt, zou je me daar het serienummer van kunnen geven?

De instellingen van de WiFi lijken ook te kloppen zoals je ze beschrijft. Ik kan de gegevens daarvan niet op afstand bekijken, maar door een reset te doen wordt dat opnieuw ingesteld. Zou je die voor me kunnen doen?
Je hebt de bekabeling ook nagelopen, hoe is het precies aangesloten? Zijn de tv-ontvangers met een directe kabel aangesloten of gaat dit via een draadloze verbindingsset? --> 3 tv's direct met CAT6 kabel op modem, andere tv via unmanaged switch en powerline adapter.

Wat betreft de WiFi, wat werkt daar precies niet aan? Is het netwerk niet meer zichtbaar, kan je geen verbinding maken, is het langzaam of gebeurt er iets anders? --> Lampje op modem brand, enabled via 192.168.0.254, SSID staat o tonen, alleen niet meer zichtbaar.

Als je me dat kunt laten weten en daarnaast jouw klantnummer in je kunt profiel invullen kan ik samen met je kijken naar de situatie.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Marcel, als je tv beeld elke 10 seconden stilstaat is het niet echt te kijken natuurlijk. Je hebt zo te zien al het een en ander geprobeerd, maar nog zonder oplossing. Je hebt de bekabeling ook nagelopen, hoe is het precies aangesloten? Zijn de tv-ontvangers met een directe kabel aangesloten of gaat dit via een draadloze verbindingsset? Wat betreft de WiFi, wat werkt daar precies niet aan? Is het netwerk niet meer zichtbaar, kan je geen verbinding maken, is het langzaam of gebeurt er iets anders? Als je me dat kunt laten weten en daarnaast jouw klantnummer in je kunt profiel invullen kan ik samen met je kijken naar de situatie.

Reageer