beantwoord

Geen verbinding meer tussen STB (amino a140) en tablet

• 24 november 2018
  • 25 reacties
  • 1089 keer bekeken

Reputatie 1
(oude propositie) Sinds vanmiddag kunnen we via onze tablet geen verbinding meer maken met de STB. Ik heb de STB al eens herstart en opnieuw van software voorzien, maar dat loste het probleem niet op. Ook de stroom 20 minuten van alles (STB en FTU) afhalen lost het probleem niet op. Als we in de STB kijken naar de gekoppelde apparaten dan is deze lijst leeg. Een nieuw apparaat toevoegen lukt niet omdat bij het aanvragen van een nieuwe verbindingscode er een foutmelding komt dat het opvragen hiervan niet lukt. Wat is er sinds vandaag anders? of wat kunnen wij doen om dit probleem op te lossen? Wij kunnen via de tablet nu niets meer, terwijl wij die voorheen veelvuldig gebruikten.
icon

Beste antwoord door JohanB 29 november 2018, 21:11

Update op mijn laatste melding:

Op iPad heb ik dit op kunnen lossen door de iPad te verwijderen uit apparatenlijst, op goed geluk de ios tv app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Aangemeld bij STB en het werkt weer.
Op mijn smartphone heb ik ook de ontbrekende app in Playstore kunnen omzeilen door de app te kopiëren vanaf een ( oude reserve) smartphone.
Aangemeld bij STB en ook dit werkt weer (ook dashboard!! )
voor nu eind goed, al goed....
Bekijk reactie

25 reacties

Bij ons ook! 😭laatste dagen last van erg lang laden...
Nu helemaal niets meer...de iPad is ook ineens uit de apparatelijst verdwenen.
opnieuw installeren lukt ook niet. Aminobox geeft steeds aan dat hij niet kan verbinden en krijg dus ook geen verbindingscode...
hopelijk komt dit goed
Reputatie 1
Wij hebben hetzelfde probleem. De laatste weken werd de app steeds trager en nu is de verbinding weg. Toevoegen in de STB lukt niet meer. Ik heb 2 STB’s (een Amino 140 en 540) en bij beide lukt het niet om de tablet toe te voegen.
Heeft dit wellicht te maken met het omzetten van oude xmsnet klanten naar het nieuwe netwerk? Daar hebben we onlangs een brief over ontvangen.
Reputatie 1
Gisteravond hetzelfde probleem geconstateerd. Vanochtend heb ik de animo gereset, software opnieuw geinstalleerd en opnieuw geprobeerd. Helaas geen verandering in het probleem!
@ all is bij jullie de overstap naar de nieuwe propositie in gang gezet en hebben jullie ook al de gegevens van de nieuwe propositie gekregen met het abonneenummer en pincode behorende bij de nieuwe propositie?

Het lijkt me te snel dat nu al de ondersteuning van de app wordt veranderd, als bij jullie allemaal dat opnieuw koppelen niet lukt is er duidelijk toch iets aan de hand.

Ps zodra je de eerder genoemde gegevens hebt kan je de app behorende bij het 'nieuwe' glas al gebruiken.
Reputatie 1
nee, ik heb de gegevens van de nieuwe prpositie nog niet gekregen. Alleen de algemene brief waarin aangekondigd wordt dat tussen nu en begin 2020 iedereen overgezet gaat worden.
Reputatie 1
Gisteravond hetzelfde probleem geconstateerd. We hebben de amino M540. Ik heb de animo gereset, software opnieuw geinstalleerd en opnieuw geprobeerd. Helaas geen verandering in het probleem! De lijst met gekoppelde apparaten is leeg. Als ik een nieuw apparaat wil toevoegen krijg ik de volgende melding: “Fout tijdens opvragen verbindingscode”.
Reputatie 1
Ook hier met Samsung tablet en IPad problemen met STB Animo 540. Lijkt erop dat het probleem bij Telfort ligt.
Reputatie 1
@Galdor68 Wij hebben tot op heden alleen de algemene brief van Telfort ontvangen. Het issue zou inderdaad met de omzetting naar de nieuwe propositie te maken kunnen hebben. Het zou ook nog eens kunnen dat het server systeem dat de verbindingscodes controleert in onderhoud of uitgezet is. Wij hebben nog niet gecontroleerd of er onlangs nog een nieuwe update is geweest van de tablet app, dan zou dat ook nog de oorzaak kunnen zijn.
In de animo a140 stb wordt onder systeem informatie ook een ip adres genoemd in de 10.x.x.x range. Weet iemand van jullie of deze waarde klopt?
Reputatie 1
Badge
@Galdor68 Wij hebben tot op heden alleen de algemene brief van Telfort ontvangen. Het issue zou inderdaad met de omzetting naar de nieuwe propositie te maken kunnen hebben. Het zou ook nog eens kunnen dat het server systeem dat de verbindings codes controleert in onderhoud of uitgezet is. Wij hebben nog niet gecontroleerd of er onlangs nog een nieuwe update is geweest van de tablet app, dan zou dat ook nog de oorzaak kunnen zijn.
In de animo a140 stb wordt onder systeem informatie ook een ip adres genoemd in de 10.x.x.x range. Weet iemand van jullie of deze waarde klopt?

Het is, nu ik dit lees, duidelijk een probleem vanuit Telfort.
Hier ook sinds gisteren namiddag alles leeg in de apparatenlijst en onmogelijk om een apparaat
opnieuw aan te melden.
Ik vermoed dat Telfort e.e.a. heeft omgezet......🙄
Ik ga melding maken via de Twitter hulplijn.
Reputatie 1
Badge
Op deze manier je digitale Propositie er doorheen te drukken vind ik niet erg netjes.....
Op deze manier je digitale Propositie er doorheen te drukken vind ik niet erg netjes.....
Deels mee eens maar die afschakeling vind gewoon plaats heeft niks met iets ergens doorheen drukken te maken dit is besloten einde discussie.

Telfort zal duidelijkheid moeten geven of dit een tijdelijke storing is.

@lidewijde die update zal niet meer komen en is er niet. Je zal tzt over moeten naar de andere tv app
Reputatie 1
Badge

Op deze manier je digitale Propositie er doorheen te drukken vind ik niet erg netjes.....Deels mee eens maar die afschakeling vind gewoon plaats heeft niks met iets ergens doorheen drukken te maken dit is besloten einde discussie.

Telfort zal duidelijkheid moeten geven of dit een tijdelijke storing is.

@lidewijde die update zal niet meer komen en is er niet. Je zal tzt over moeten naar de andere tv app

Zou best kunnen.
Ik vermoed dat er een "administratieve" mutatie heeft plaats gevonden bij de klanten van overgenomen providers.
Ik heb destijds ITV apart moeten activeren om met iPad en/of smartphone tv te kunnen kijken.
Ik vermoed dus heel sterk dat deze activatie is uitgezet, wellicht ivm overgang naar de nieuwe propositie.
Reputatie 1
Badge
De storing is inderdaad bekend bij Telfort helpdesk, wordt aan gewerkt!!
Reputatie 1
bij mij hetzelfde probleem en heb ook alles al verwijderd/geüpdatet en van alles en nog wat.....

maar ik zie dat het probleem bij Telfort bekend is, afwachten dus maar weer
Reputatie 1
Badge
bij mij hetzelfde probleem en heb ook alles al verwijderd/geüpdatet en van alles en nog wat.....

maar ik zie dat het probleem bij Telfort bekend is, afwachten dus maar weer

"Eventjes" geduld :))
Reputatie 1
Ja !!!
bij mij is het probleem opgelost en na opnieuw instellen doet hij het weer
Reputatie 1
Ja, bij ons is het probleem nu ook opgelost
Reputatie 1
Hier is het probleem ook opgelost. 👍
Reputatie 1
Badge
Ok, ook hier alles weer in orde! Alle apparaten weer aangesloten en werkt prima.
keurig opgelost door Telfort.
Ook hier weer opgelost!
Reputatie 1
Ook bij ons is het probleem inmiddels opgelost. We kunnen weer opnamen plannen en live tv kijken via de tablet.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi allen, ik lees dat de koppeling tussen tv-ontvanger en de ITV app er even uit lag. Dit kan meerdere oorzaken hebben gehad, een kleine verstoring of onderhoud. Ik heb daar zo geen inzicht in. Ik ben wel bij te lezen dat het inmiddels weer werkt. Mocht er nog weer een keer iets zijn, dan horen wij dat graag.
Reputatie 1
Badge
Hoi allen, ik lees dat de koppeling tussen tv-ontvanger en de ITV app er even uit lag. Dit kan meerdere oorzaken hebben gehad, een kleine verstoring of onderhoud. Ik heb daar zo geen inzicht in. Ik ben wel bij te lezen dat het inmiddels weer werkt. Mocht er nog weer een keer iets zijn, dan horen wij dat graag.

helaas is nu ineens de volgende storing opgetreden:

Koppeling STB met een apparaat lukt alleen nog op mijn iPad, op mijn android (Samsung) smartphone en Galaxy tab Tablet kan ik de glasvezel tv app niet meer installeren, terwijl dit heel lang wel goed heeft gewerkt!!
En op de iPad kan ik wel tv kijken maar werkt Dashboard niet meer.
Reputatie 1
Badge
Update op mijn laatste melding:

Op iPad heb ik dit op kunnen lossen door de iPad te verwijderen uit apparatenlijst, op goed geluk de ios tv app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Aangemeld bij STB en het werkt weer.
Op mijn smartphone heb ik ook de ontbrekende app in Playstore kunnen omzeilen door de app te kopiëren vanaf een ( oude reserve) smartphone.
Aangemeld bij STB en ook dit werkt weer (ook dashboard!! )
voor nu eind goed, al goed....
Reputatie 8
Badge +11
Goed dat je de oplossing hebt gevonden. Bedankt voor het delen van de terugkoppeling. Mocht je hier zo nog weer vragen over hebben, dan horen wij dat graag.

Reageer