beantwoord

Geen tv meer na plaatsen nieuw modem

  • 31 december 2016
  • 10 reacties
  • 664 keer bekeken

Badge +1
Hallo,
Vandaag een nieuw modem ontvangen en aangesloten.
Nu werkt internet en wifi weer prima maar ik heb geen iTV meer.
De ontvangers geven aan dat er geen netwerkverbinding is.
UTP kabel uit STB gehaald en in de laptop gestoken, dan is er wel gewoon een netwerkverbinding
Wat zou ik nog kunnen proberen buiten het opnieuw opstarten van alle apparaten?
icon

Beste antwoord door Leon 5 januari 2017, 10:24

Hi sqloud,

De verstoring is inmiddels opgelost. Kun je mij dit bevestigen? 🙂
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 1
Is een landelijk probleem,zie https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/storingen-en-onderhoud-1.htm
Badge +1
Raar, want met het oude modem heb ik geen probleem.
Zodra ik de nieuwe aansluit geeft de STB aan geen verbinding met het netwerk te krijgen.
Reputatie 8
Badge +18
Als ik het goed lees krijgen je itv ontvangers geen verbinding met je netwerk, heb je het nieuwe modem al gereset door het resetknopje 10 seconden in te drukken
Badge +1
Done, geeft geen verbetering.
Kabels zijn goed, oude modem geeft wel tv.
Speedtest is oké, ruim 50mb.
Badge +1
Als ik kijk bij de modem instellingen hebben de ontvangers wel gewoon een ip adres gekregen.
Reputatie 8
Badge +10
Ik vermoed dat je nieuwe modem nog niet is voorzien van de meest recente firmware die nodig is voor 'Routed Mode'.
Reset de modem door het resetknopje achterop de modem ca. 10 seconden ingedrukt te houden tot je een klik hoort, dan loslaten.
Na de reset zal de modem normaalgesproken direct daarna de nieuwste firmware downloaden en installeren en zullen de TV-ontvangers wel verbinding kunnen maken.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo sqloud, kun je inmiddels weer TV kijken?
Reputatie 5
Badge +1
Hi sqloud,

De verstoring is inmiddels opgelost. Kun je mij dit bevestigen? 🙂
Badge +1
Alles werkt nu, bedankt voor de service.
Reputatie 5
Badge +1
Hoi sqloud,

Tek gek, dat is goed nieuws! 🙂 En bedankt voor de terugkoppeling!

Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic?

Hier gaat nu een slotje op.


P.S. Wil je feedback geven op hoe ik je heb geholpen? Doe dat dan hier of knip en plak de link in mijn handtekening in de adresbalk van je browser.