beantwoord

Geen TV-app of iTV op Android

• 5 augustus 2015
  • 25 reacties
  • 1544 keer bekeken

Goedendag,

Ik ondervind problemen met de interactieve tv via de android-app op mijn z2 tablet van sony. Voor de 5.1 lollipop update werkte dat fijn maar sinds de update werkt het niet meer en blijft het videoscherm zwart. Zijn hier meer problemen van bekend en gaat dit opgelost worden?

Mvgr,
Egbert
icon

Beste antwoord door parafernalia 5 oktober 2015, 16:47

Heb m ontvangen en alles werkt! Thx! Ga zo eens testen :)

Met welk ww kan ik op de router inloggen? (ah nevermind, goedgegokt ;))
Bekijk reactie

25 reacties

Badge
Ik snap de relatie van je vraag/post tov je topic titel niet helemaal. Windows is wat anders dan Android/Z2 tablet.

Nu is lollipop al wel een tijdje op de markt, dus je zou zeggen dat de app er op zou moeten werken. Heb je al geprobeerd om de app eens helemaal te verwijderen en weer opnieuw te installeren?
Hoi themart,

Ik begrijp zelf de topic titel ook niet hemelaal 😛
Dat moest natuurlijk androi dzijn i.p.v. windows.

Ik heb gedaan wat je zei om de app opnieuw te installeren maar dit heeft niet geholpen. Ik ben even de reacties gaan lezen in de play store bij de app en kom regelmatig reacties tegen over een zwart scherm sinds de 5.1.1 update bij de sony toestellen z2 en z3.

Wellicht is er een standaardapp vereist voor het afspelen welke na de update veranderd of verwijderd is?

Mvgr,
Egbert
Badge
Soms zijn er specifieke Android apparaten icm een specifieke OS versie die anders reageren dan wat ze deden, zelf ook meegemaakt. Telfort geeft alleen 'garantie' af van werking op een aantal basis apparaten (die het meest gebruikt worden/populair zijn) zoals de Samsung Galaxy reeks als ik me niet vergis. Voor jouw specifieke Z2 en nieuwe update kan het een klein ding zijn, bijvoorbeeld als Sony ook eigen zaken toevoegt/wijzigt die net kunnen veroorzaken dat je zwart scherm krijgt.

Mijn ervaring is dat na een update van de app door testen/gebruikerservaringen allerlei zaken nog weer uitgefilterd worden en met de volgende update het weer werkt na paar keer dat de app op mijn tablet (zonder officiele firmware, met een custom rom) met problemen na een volgende update weer werkt.

Je kan kijken of je Z2 weer terug naar KitKat gezet kan worden, ik ben meer te spreken over die Android versie dan LolliPop. Een wat slordige release van Google, zwarte scherm kan ook daardoor veroorzaakt worden...
Hoi themart,

Ik heb het e.e.a. even nagekeken maar het zit hem specifiek in de 5.1.1 update. de 5.1.0 versie werkte prima. Nu heb ik vaag vernomen dat er aan gewerkt wordt maar graag hoor ik dat van telfort. De oude versie terugzetten ben ik niet van plan i.v.m. garantie.

Bedankt voor het meedenken,

Egbert
Ik heb precies hetzelfde probleem sinds de update naar 5.1.1 met een Sony Z3. Ook al aangegeven in de playstore.
Zelfde probleem op mijn Xperia Tablet Z (WiFi only).
Werkte nog wel op versie 5.0.1. Verwijderen en opnieuw installeren van de app. heeft geen resultaat.
Op de officiële Sony blogs is dit probleem niet bekend en wordt ik terugverwezen naar Telfort.
Al een langlopend probleem, wanneer komt Telfort nu eens met een oplossing?
Reputatie 1
Ik heb hetzelfde probleem na updaten van mijn Sony Z SGP321 naar Lollipop 5.1.1. krijg ik bij de Telfort tv online app een zwart scherm
Wat kan ik of Telfort hier aan doen???
Erg vervelend want ik zat veel tv te kijken op tablet.
Graag asap hulp
Heren en dames moderators, zouden jullie eens zo vriendelijk willen zijn om op zijn minst een reactie te geven? Probleem is hier ook nog steeds niet opgelost.
Reputatie 1
Heren en dames moderators, zouden jullie eens zo vriendelijk willen zijn om op zijn minst een reactie te geven? Probleem is hier ook nog steeds niet opgelost.

Telfort zwijgt in alle talen, beetje jammer 😠
Reputatie 8
Badge +2
@allen,

Mijn excuus voor het uitblijven van een reactie. Het is mij niet bekend wat de reden is waarom iTV Online niet goed werkt i.c.m. Lollipop 5.1.1 (en dan kennelijk vooral de Sony toestellen/tablets) Ik heb de vraag voor jullie uitgezet binnen de organisatie. Zodra ik een terugkoppeling hierover krijg, stel ik jullie hiervan op de hoogte.

Tot die tijd vanzelfsprekend mijn oprechte excuses voor het inmiddels ervaren ongemak.

Michael
Reputatie 1
@allen,

Mijn excuus voor het uitblijven van een reactie. Het is mij niet bekend wat de reden is waarom iTV Online niet goed werkt i.c.m. Lollipop 5.1.1 (en dan kennelijk vooral de Sony toestellen/tablets) Ik heb de vraag voor jullie uitgezet binnen de organisatie. Zodra ik een terugkoppeling hierover krijg, stel ik jullie hiervan op de hoogte.

Tot die tijd vanzelfsprekend mijn oprechte excuses voor het inmiddels ervaren ongemak.

Michael

Bedankt Michael, ik hoop dat dit probleem zsm opgelost wordt.
Reputatie 8
Badge +2
@allen,

Vanuit de organisatie heb ik vernomen dat er maatregelen zijn getroffen om dit probleem te verhelpen. Kan eenieder aangeven wat de status nu is? Indien er alsnog problemen zijn dan verneem ik deze graag. Graag zie ik dan ook welke versie je precies gebruikt, welk toestel je hebt en wat precies de symptomen zijn. Bedankt alvast!

Michael
Reputatie 1
@allen,

Vanuit de organisatie heb ik vernomen dat er maatregelen zijn getroffen om dit probleem te verhelpen. Kan eenieder aangeven wat de status nu is? Indien er alsnog problemen zijn dan verneem ik deze graag. Graag zie ik dan ook welke versie je precies gebruikt, welk toestel je hebt en wat precies de symptomen zijn. Bedankt alvast!

Michael

Dank de problemen met de APP zijn bij mij over.
Bedankt voor de hulp
🙂
Reputatie 8
Badge +2
Heel goed, reneheeftook! Houden zo. Veel kijkplezier gewenst hè! 🙂
Heb ook nog steeds problemen. Bij alle programma's die opgenomen zijn, stopt het beeld na een paar seconden. Geluid loopt wel door. Bij live tv gaat het iets beter, maar ook daar vaak hetzelfde probleem. Heel erg vervelend. :(

Dit met het feit dat ITV met bijna geen enkele browser nog werkt doet mij binnenkort waarschijnlijk overstappen...en wordt niks aan gedaan :(

Samsung Galaxy S5 mini / Adroid 5.1.1

Toevoeging: iptv werkt sowieso gewoon matig...ook op pc, veel haperingen...
Nog een toevoeging: ik ben een van de eerste tv/internet klanten..is mijn modem misschien gewoon wat te oud?
Reputatie 8
Badge +2
Hi parafernalia! Jammer dat Interactieve TV (eigenlijk in het algemeen) niet lekker werkt bij je. Dat kan een stuk beter natuurlijk. Jouw laatste toevoeging gaf mij reden om te kijken naar het modem die je gebruikt. Deze is inmiddels vier jaar oud (wellicht zelfs eerder gefabriceerd) wat een redelijk lange tijd is voor elektronica. Deze ga dan ook voor jou vervangen met de verwachting dat je hierna meer plezier zult beleven aan TV kijken. Je mag ervan uitgaan dat het nieuwe exemplaar begin volgende week bij jou wordt aangeboden door PostNL. Laat je een berichtje achter als je hem hebt ontvangen? Dank je wel!
Kijk, dat is service! 🙂 Bedankt! Ik laat het weten!
Heb m ontvangen en alles werkt! Thx! Ga zo eens testen :)

Met welk ww kan ik op de router inloggen? (ah nevermind, goedgegokt ;))
Moet ik het oude modem echt terugsturen? Buiten dat ik daar geen zin in heb ( 🙂 ) is er nog iets; ik krijg dat ding de doos niet in omdag ik de kabel die naar de dtv ontvanger gaat er met geen mogelijkheid uit krijg.. echt met geen mogelijkheid.
Reputatie 8
Badge +19
Moet ik het oude modem echt terugsturen? Buiten dat ik daar geen zin in heb ( 🙂 ) is er nog iets; ik krijg dat ding de doos niet in omdag ik de kabel die naar de dtv ontvanger gaat er met geen mogelijkheid uit krijg.. echt met geen mogelijkheid.

Geen zin hebben om de modem terug te sturen is geen optie, de modem is nog steeds eigendom van Telfort... ;)
Daarnaast krijg je een rekening van €40,- als je hem niet terugstuurt.

Wat de kabel betreft, je kan de gele knikbeveiliging over de kabel naar achteren trekken en dan het clipje aan de onderkant indrukken, dan trek je de kabel er zo uit.

Geen zin hebben om de modem terug te sturen is geen optie, de modem is nog steeds eigendom van Telfort... ;)
Daarnaast krijg je een rekening van €40,- als je hem niet terugstuurt.

Wat de kabel betreft, je kan de gele knikbeveiliging over de kabel naar achteren trekken en dan het clipje aan de onderkant indrukken, dan trek je de kabel er zo uit.

Ik ga t nog eens proberen, maar heb er weinig vertrouwen in...dat gele ding is echt amper te bewegen. Kan ik m anders afknippen? Dit kabel hoeft niet terug toch?

En moet ik 'm naar Vianen terugsturen?
Reputatie 8
Badge +19

Ik ga t nog eens proberen, maar heb er weinig vertrouwen in...dat gele ding is echt amper te bewegen. Kan ik m anders afknippen? Dit kabel hoeft niet terug toch?

En moet ik 'm naar Vianen terugsturen?

Onderop de stekker zit onder dat gele bultje een plastic clipje dat ingedrukt moet worden, pak desnoods even een plat tangetje en gebruik die om de stekker te verwijderen.
En lukt het niet dan knip je hem maar af, dan halen ze in Vianen die stekker er wel uit, want daar moet de modem inderdaad naar teruggestuurd worden.
Reputatie 1
Hi parafernalia! Jammer dat Interactieve TV (eigenlijk in het algemeen) niet lekker werkt bij je. Dat kan een stuk beter natuurlijk. Jouw laatste toevoeging gaf mij reden om te kijken naar het modem die je gebruikt. Deze is inmiddels vier jaar oud (wellicht zelfs eerder gefabriceerd) wat een redelijk lange tijd is voor elektronica. Deze ga dan ook voor jou vervangen met de verwachting dat je hierna meer plezier zult beleven aan TV kijken. Je mag ervan uitgaan dat het nieuwe exemplaar begin volgende week bij jou wordt aangeboden door PostNL. Laat je een berichtje achter als je hem hebt ontvangen? Dank je wel!

Op zowel mijn iPad2 als op de Samsung Galaxy Note PRO van mijn vrouw werkt de app niet meer. Ik moest gek genoeg ook al opnieuw mijn pincode invoeren en daarna krijg ik de melding dat ik geen verbinding met het thuisnetwerk zou hebben. Beide toestellen zijn echter gewoon verbonden met wifi.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Erwin! Dat is vreemd inderdaad. Helaas is er momenteel een storing met iTV Online. Je mag ervan uitgaan dat we er alles aan doen om dit zo snel mogelijk op te lossen. Mijn excuus voor het ongemak.
Reputatie 1
Aha, dat verklaart een hoop! Gek genoeg stond die melding vanmorgen niet tussen alle andere storingen, terwijl ik zie dat hij al om 8:50 uur is geplaatst. Nou, dan wachten we maar gewoon af...

Dank voor de terugkoppeling.

Reageer