Geen signaal meer via DVB-C. (Digitaal via coax) wel analoge ontvangst. 29/3/2017 - Leeuwarden

• 30 maart 2017
  • 14 reacties
  • 777 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
  • Starter
  • 19 reacties
Hallo.

Sinds gisteren geen signaal meer via DVB-C. Andere diensten werken wel nog gewoon zoals:
Analoge TV, Interactive TV, Internet werken probleem loos.
Tv al eens direct gekoppeld aan glasvezel modem maar geen verbetering.
Frequenties gecontroleerd en nieuwe scan gedaan. Ik heb 2 tv's met dvb-c maar beide tv's geven geen signaal sterkte meer aan.

Contact gehad via Facebook met telfort en zei zeggen dat het buiten hun support valt. ik gewoon een abonnement met dvb-c in het pakket.
Daarnaast kwam ik gisteren nog een bericht van een leeuwarder tegen op Twitter. Die ook melde dat dvb-c weg was.
Iemand die kan helpen?

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 1
Hier in Leeuwarden het zelfde, wel internet, analoog tv signaal, interactief tv en bellen, maar geen DVB-C (vanaf gisteravond ± 19:00).
Het duurt nu wel erg lang voordat het opgelost is .
Volgens de Telfort-site is er alleen een storing in Kerkrade.....

Kom op Telfort, communiceer eens goed en los het probleem zo snel mogelijk op!
Reputatie 1
Badge
Al zouden ze eerst de problemen maar eens erkennen en dan gaan oplossen. Ze zeggen dat het probleem niet bij hun ligt en dat ze niks meer voor mij kunnen doen..
Reputatie 1
Communicatie is vaak een probleem, niet alleen bij Telfort...
Maar goed, ik ontvang elke maand een rekening van Telfort voor "geleverde" diensten, in dit geval kunnen we stellen dat de geleverde diensten niet geheel overeenkomen met de diensten die ze volgens mijn overeenkomst met Telfort moeten leveren.
DVB-C hoort bij de te leveren diensten, DVB-C is de belangrijkste reden dat ik destijds voor Telfort heb gekozen.

Stellen dat je niets aan de problemen kunt doen is wel heel erg gemakkelijk.....
We hebben een overeenkomst met Telfort en die moet er voor zorgen dat de door hun geboden diensten het doen ongeacht wie deze diensten aanlevert.
Reputatie 1
Badge
Helemaal mee eens, ik zit ook nog bij telfort omdat die DVB-C in het pakket heeft.
Ik ga dus ook niet akkoord met hun reactie. Nu al een iets positievere reactie ontvangen. Maar ben benieuwd.
Heb jij heb jij de storing ook bij telfort gemeld?
Reputatie 8
Badge +2
Er komen inderdaad wat meldingen binnen over verstoringen in Leeuwarden wat betreft DVB-c ontvangst. Het is echter (nog) niet bekend wat er aan de hand is. Graag ontvang ik jullie postcode, huisnummer, 06-nummer en de laatste drie cijfers van IBAN-nummer in een privébericht zodat ik acties kan uitzetten. Mocht er in de tussentijd iets bekend worden, dan zal ik dit uiteraard met jullie delen.

Excuses voor het ongemak.
Reputatie 1
Badge
Hier bij mij In Leeuwarden hetzelfde probleem. Sinds gisteren plotseling geen DVB-C signaal. De rest doet het wel dwz analoge tv, TV digitaal interactief en internet en bellen. Ik heb dit alles via glasvezel modem.
Uit en aanzetten van dit modem helpt niet. Het DVB-C is gewoon verdwenen. Ik ben nu gedupeerd op 2 TV's en dat brengt, zul je begrijpen, spanningen met zich mee in de familie. :-)
Ik ben dus niet de enige en ik ga er dus vanuit dat Telfort dit zo snel mogelijk oplost.
Reputatie 1
Badge
Ja, alleen erg jammer dat het zolang duurt voordat ze je serieus nemen,
Ben de gehele dag al met ze in discussie. .
Halve huis over de kop, om de TV bij het modem te krijgen..
TV weer factory reset gegeven 😞, en dan straks alles weer instellen 😞
Reputatie 8
Badge +2
De storing is inmiddels erkend en er wordt gewerkt aan een oplossing. Het lijkt een defect aan een 'kaart' in de centrale te betreffen. Deze wordt naar verwachting vandaag nog vervangen en de storing zal dan ook in de loop van vandaag verholpen worden.

Graag hoor ik het als het allemaal weer werkt.

Nogmaals, sorry voor het ervaren ongemak.
Reputatie 1
Michael,

Bedankt voor je reactie. Ik wacht het rustig af.
Reputatie 1
Badge
Michael,

Bij ons in Leeuwarden werkt het weer. Het DVB-c signaal is weer aanwezig.
Bedankt voor je hulp en medewerking.

O ja, ik heb niks gereset. Het ging vanzelf goed.
Reputatie 1
Badge
Ook hier in Leeuwarden werkt het weer :)

Puntje voor de Knowledge Base van het support team.:
Als analoog werkt wil dus niet zeggen dat DVB-C werkt! 🙂
Reputatie 8
Badge +2
Goed om te horen dat het weer werkt! Al met al is er redelijk snel gehandeld naar mijn mening.

Veel kijkplezier!

@gtb,

Het verschil is bekend. Ik kan me echter voorstellen dat een enkel individu hier zich in vergist. Het staat genoteerd. 🙂
Ik woon in Netwerk ID 8900 en heb het zelfde problem er missen zenders. Op mijn Samsung TV ben ik zelfs alle DVB-C zenders kwijt geraakt na opnieuw scannen. Telfort beweert nu dat DVB-C niet meer ondersteund wordt..... Analoog geen enkel ruis te zien.
Ik woon in Netwerk ID 8900 en heb het zelfde problem er missen zenders. Op mijn Samsung TV ben ik zelfs alle DVB-C zenders kwijt geraakt na opnieuw scannen. Telfort beweert nu dat DVB-C niet meer ondersteund wordt..... Analoog geen enkel ruis te zien.

Dubbelpost, zie
https://forum.telfort.nl/tv-338/tv-zenders-verdwenen-op-dvb-c-66732