beantwoord

Geen signaal interactive Tv

• 19 februari 2019
  • 9 reacties
  • 293 keer bekeken

hoi,

langs geweest bij een vriendin , ze had moeite interactive Tv te installeren.

ze had al internet, die doet het. kabel aangesloten op de modem , het andere kasje van interactive tv Arris aangesloten bij the Tv.

volgens ons zitten alle kabeltjes goed. alleen de Tv geeft aan geen signaal te ontvangen.

wat is er mis or wat doen we verkeerd.

gr,Tom

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 19 februari 2019, 11:41

Hoi tt123, wat aardig dat je een vriendin helpt bij de installatie. Dit gaat echter niet helemaal zoals gehoopt. Je krijgt geen verbinding met de tv. Je krijgt een blauw scherm met de tekst geen verbinding mogelijk met het modem of iets in die trant?

Is er wel internet? Zo ja, dan ben ik benieuwd hoe de ontvanger is aangesloten op het modem? Is dat met een kabel of draadloze adapters in het stopcontact? Heb je al een andere poort op het modem geprobeerd? Ik hoor het graag.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Staat de tv op de juiste bron (source) ingesteld en (inkoppertje) staat de ontvanger wel aan?
Uiteraard moet er ook een kabeltje van de ontvanger naar de tv lopen.
hoi, GJC

volgens mij hebben we dat allemaal gecheckt. juiste bron(source) bedoel je digital, ehter, wat heb je nog meer...etc.

moet je eerst een signaal hebben voordat je afstandsbediening in kan stellen of heeft dat alleen met de tv te maken. dat lukte ook niet. we kregen alleen de tv aan met universele afstandsbediening.
Reputatie 8
Badge +11
Bron zal op HDMI moeten staan. Eventueel scart, maar ik denk dat die aansluiting niet gebruikt is door jullie. Zie je kans een foto te plaatsen van hoe de aansluiting op de tv er uitziet? Dan denken we gewoon mee. Je kunt ook met de eigen AB van de tv even de juiste source kiezen.
Voor het koppelen van de AB is het niet noodzakelijk om al een kanaal te ontvangen.

Om welke tv (merk en type) gaat het? Mogelijk kunnen we de juiste koppelcode vinden. Het lijstje van 2-cijferige algemene codes is vaak niet afdoende.
Reputatie 3
Hallo,

Geen signaal is een groot begrip.
Het kan zijn dat je de verkeerde HDMI op de tv hebt gekozen waar door de tv geen signaal krijgt.
In dat geval kan je gewoon alle poorten even uitproberen tot je de juiste hebt gevonden.
Het kan ook zijn dat de ontvanger geen netwerk heeft en dat de setup niet verder gaat.
In dat geval kan je een reset proberen.

zou je de ontvanger eens willen resetten op deze manier.
en dan doel ik op de onderste optie aangezien je nog niet bij het menu kan komen.
een tik op de standby knop verplaatst je door het menu.
lang vasthouden selecteert de optie in het menu.

Zet alvast je postcode, huisnummer en klantnummer op je forumprofiel als de klantenservice aan je bericht toe is kunnen ze je direct helpen. In dit geval de gegevens van je vriendin.

su6
Reputatie 8
Badge +11
Hoi tt123, wat aardig dat je een vriendin helpt bij de installatie. Dit gaat echter niet helemaal zoals gehoopt. Je krijgt geen verbinding met de tv. Je krijgt een blauw scherm met de tekst geen verbinding mogelijk met het modem of iets in die trant?

Is er wel internet? Zo ja, dan ben ik benieuwd hoe de ontvanger is aangesloten op het modem? Is dat met een kabel of draadloze adapters in het stopcontact? Heb je al een andere poort op het modem geprobeerd? Ik hoor het graag.
Reputatie 8
Badge +11
Is het inmiddels opgelost? Misschien via een andere weg of zelf? Mochten jullie mijn hulp nog nodig zijn, dan hoor ik dat in ieder geval graag.
hoi, Bart

morgen gaan we het weer proberen. dan vraag ik haar gegevens.

internet is er. we hebben alle manieren geprobeerd om aan te sluiten.

de afstand bediening reageerde niet. wel rood lichtje, verder deed het niks. met een universeel afstandsbediening konden we wel de tv aan zetten en uit zetten.

we gaan morgen nog ik een keer proberen met zijn alleen en als het dan nog niet lukt. ga ik wel bellen voor haar met support.

gr,Tom
Bron zal op HDMI moeten staan. Eventueel scart, maar ik denk dat die aansluiting niet gebruikt is door jullie. Zie je kans een foto te plaatsen van hoe de aansluiting op de tv er uitziet? Dan denken we gewoon mee. Je kunt ook met de eigen AB van de tv even de juiste source kiezen.
Voor het koppelen van de AB is het niet noodzakelijk om al een kanaal te ontvangen.

Om welke tv (merk en type) gaat het? Mogelijk kunnen we de juiste koppelcode vinden. Het lijstje van 2-cijferige algemene codes is vaak niet afdoende.

morgen gaan we het weer proberen. Scart en HDMI aansluiting zit op de tv, maar het is wel een oude tv merk, had er zelf nog nooit van gehoord. zal het morgen noteren.
Reputatie 8
Badge +11
Helemaal goed, ik hoop dat het lukt. Ik ben benieuwd. Succes.

Reageer