beantwoord

Geen optie : Meer TV??

• 24 mei 2018
  • 39 reacties
  • 398 keer bekeken

Hallo, ik heb mijn nieuwe Arcadyan Model HMB2260 V2 [/b]binnen gekregen, na installatie mist echter de optie : Meer TV in het Menu? De Software versie staat op 7.1.45_2

Wat doe ik verkeerd?

Grt Jur
icon

Beste antwoord door Stephen 1 juni 2018, 09:44

Beste Jur, bedankt voor je reactie. Ik stuur je een nieuw modem op. Deze ontvang je met een beetje geluk morgen al. Laat je dan even weten of het probleem is opgelost? Bij voorbaat dank!
Bekijk reactie

39 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Doe hem nog eens een keer uit- en weer aanzetten...
Helpt dat nog niet dan een volledige reset uitvoeren volgens onderstaande instructies.

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm
Heb hem meerdere malen geheel gereset (https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm) en de beide opties aangevinkt, hij geeft ook aan dat hij de software opnieuw installeert, maar helaas nog steeds geen Meer TV in het Menu
Reputatie 8
Badge +19
Heb hem meerdere malen geheel gereset (https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/reset-de-tv-ontvanger.htm) en de beide opties aangevinkt, hij geeft ook aan dat hij de software opnieuw installeert, maar helaas nog steeds geen Meer TV in het Menu
Vreemd... daar moet Telfort webcare maar eens induiken.
Zij lezen mee en zullen reageren als je topic aan de beurt is.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Jur, wat vreem dat Méér TV het niet doet. Ik heb zojuist je TV-ontvanger ontkoppeld. Deze graag weer opnieuw aanmelden.
Laat je dan even weten welk resultaat dit heeft opgeleverd? Bij voorbaat dank!
Hoi Stephen alles uit gehad en gestart, maar helaas.
Daarna ook software opnieuw laten installeren maar wederom geen gewenst resultaat.
Grt
Je hebt niet toevallig de Experiabox vervangen voor een eigen router dan zou het daar nog in kunnen zitten
Nee heb een Zyxel P-2812HNU-F1 orgineel van Telfort
Alles bekabeld aangesloten.

Grt
Reputatie 8
Na een reset en opnieuw inladen van de firmware wel minimaal nog 4 minuten extra wachten.
Pas dan zijn eventuele extra opties voorhanden omdat die nog "nageladen" worden.
Bedoel je 4 minuten uit laten?
Want het herstarten en inladen is langer dan een dag geleden?

Mvgr
Reputatie 8
Nee, bedoel 4 minuten nadat de reset is uitgevoerd. Als je zit te wachten op het eind van het lopende balkje bij inladen firmware en ongeduldig bent, werkt méér TV erna nog niet.

Als het al een dag of wat langer is geleden is langer dan 4 minuten.
Dus dat zou meer dan voldoende tijd moeten zijn.

Dan lijkt me iets anders aan de hand. Wissel eens een andere UTP kabel uit tussen modem/router en TV-ontvanger. Of mogelijk de ZyXEL modem/router zelf die zijn langste tijd heeft gehad?
(Er vallen de laatste tijd bosjes uit van dit type modem/router). Of de TV-ontvanger is niet goed.
Die 4 minuten zijn zeker meerdere malen gepasseerd.

De TV ontvanger is net nieuw uit de doos (1week nu) met nieuwe kabel , dan is het mogelijk de Zyxel, terwijl deze verder goed werkt voor ons, loopt nooit vast oid. Maar weet niet of de combinatie wel op deze manier kan werken.
Reputatie 8
Ook al komt een kabel nieuw uit een doos, voor de zekerheid toch even een andere kabel proberen.
(Heb zelf wel eens foute kabels nieuw uit een blisterverpakking gehaald).

Je zou de ZyXEL modem/router eerst ook nog kunnen resetten.
Heb je alle mogelijkheden doorlopen. Dan is het verder aan webcare waar verder mee te gaan.
(Andere modem/router of andere TV-ontvanger of beide).
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Jur, bedankt voor je reacties. Volgens onze gegevens heb je in september vorig jaar een Arcadyan modem ontvangen maar ik zie dat je gebruik maakt van een Zyxel modem. Heb je het Arcadyan modem ook nog in bezit?
Graag ook even het Zyxel modem resetten zoals Babylonia heeft aangegeven. Ik kijk uit naar jouw reactie.
Hoi het Arcadyan modem is toen direct retour gestuurd, omdat het de wifi problemen niet oploste. Daarna alles bekabeld aangesloten via de Zyxel.

Zyxel geheel gereset, andere kabel ertussen maar helaas probleem blijft???
Geachte #WebCare Telfort

Onderstaande config: nieuwe Arcadyan Model HMB2260 V2 binnen gekregen, na installatie mist echter de optie : Meer TV in het Menu?

De Software versie staat op 7.1.45_2 met router Zyxel P-2812HNU-F1 orgineel van Telfort
Alles bekabeld aangesloten, kabels vervangen en geheel (decoder+router) meerdere malen naar factory default gereset, en de software geheel laten herinstalleren, echter geen resultaat????

Weten jullie nog iets?

Kan deze combinatie wel werken???
Reputatie 8
Badge +19
Welke firmware staat er op de ZyXEL modem..?
De meest recente versie (waarbij ook Méér TV moet werken in 'Routed Mode') is firmwareversie V3.11TUE8.
Zyxel modem versie V3.11TUE8.D0_20170425

Bridge mode
Reputatie 8
Badge +19
Zyxel modem versie V3.11TUE8.D0_20170425

Bridge mode

Heb je de modem zelf in bridged mode gezet..?
Zo ja, om welke reden..?

In Bridge Mode werkt iTV met beperkingen omdat OTT (Over The Top) content zoals Méér TV een eigen lokaal IP-adres in de DHCP vereist.
In Bridge Mode wordt het VLAN daarvoor rechtreeks naar de TV-ontvanger gestuurd en kan je geen OTT content ontvangen.
In Routed Mode termineert het VLAN in de DHCP van de modem en krijgt deze een eigen verbinding en een lokaal IP-adres dat nodig is voor OTT content zoals Méér TV.
Eh is de afbeelding juist?

Reputatie 8
Badge +19
Eh is de afbeelding juist?
Je bent op de juiste plek in de interface...
Klik op de onderste regel (6 - IPTV VDSL) op het potloodje onder 'Modify' en kies onder 'WANServiceType' voor 'Routing'.
Klik op 'Apply'
Zet de TV-ontvanger uit met de schakelaar op de achterkant en zet deze na een half minuutje weer aan.
Ga naar het TV-menu en check of je nu Méér TV hebt.

Reputatie 8
Badge +19
Ik moet er overigens bijzeggen dat dit normaalgesproken vanzelf ging bij de ZyXEL nadat firmwareversie V3.11TUE8 (volgens mij zelfs bij een eerdere versie al...) werd uitgerold...
Voor de V8 geldt hetzelfde.
Na het updaten en opnieuw opstarten van de modem werd IPTV_VDSL vanzelf op 'Routing' ingesteld.
De firmware van de TV-ontvangers werd rond diezelfde tijd ook geupdate waardoor Méér TV en nog wat extra mogelijkheden mogelijk werden.

Daarom vind ik het vreemd dat de ZyXEL nu (nog steeds?) op Bridge Mode staat voor IPTV want de vorige ontvanger gaf blijkbaar wél Méér TV..!?
Aangepast daarna 3x alles geheel herstart met pauze tussen router en tv decoder van meer dan 30 min, maar blijf melding F561 houden???
Reputatie 8
Badge +19
Aangepast daarna 3x alles geheel herstart met pauze tussen router en tv decoder van meer dan 30 min, maar blijf melding F561 houden???
Wat ik niet begrijp is dat je met de vorige (zelfde..?) TV-ontvanger wél Méér TV had...?!?!
Kan je die ZyXEL niet beter inruilen voor een V8..?
Of een nieuwe ontvanger vragen...
Nee ik heb nooit meer Tv gehad, de vorige router was omdat mijn wifi continu weg viel. Ik dacht dat dat opgelost zou zijn met een Experia Box, maar helaas.
Ik heb daarna alles bekabeld aangesloten en de Experia Box teruggezonden.
Reputatie 8
Badge +19
Die foutmelding zegt dat de TV-ontvanger geen IP-adres krijgt.
De instelling Routed Mode werkt dus niet, zet deze weer terug naar Bridge...

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/foutcode-561.htm

Heb je de ontvanger rechtstreeks op de ZyXEL aangesloten of gebruik je wellicht een tussenliggende router..?
Andere aangesloten apparatuur in je netwerk..?
Ik weet verder ook geen oplossing meer, misschien dat webcare eens kan kijken waarom je ZyXEL niet in Routed Mode staat..?

Reageer