beantwoord

Geen ondertiteling in Telfort app mogelijk bij terugkijken

• 13 augustus 2019
  • 9 reacties
  • 159 keer bekeken

Ik kom er achter dat de functie ondertiteling van Nederlandse programma's in de Telfort app niet werkt. Bij contact met de klantenservice van Telfort wordt verteld dat deze functie niet werkt. Hoe is dit mogelijk? Betekent dit dat iemand die slechthorend is geen teelvis via de app kan kijken? Dat is toch ook niet meer van deze tijd?

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 16 augustus 2019, 15:55

Vooralsnog niet inderdaad. Ik weet wel dat er plannen zijn om de techniek van het aanbieden van ondertiteling te veranderen voor op de tv-ontvangers. Dit zal niet direct op korte termijn zijn, ik verwacht dat dit dan ook doorgevoerd wordt in de app. Wanneer dat exact zal zijn, daar durf ik geen antwoord op te geven.
Bekijk reactie

9 reacties

Apart dit screenshot is de app met via profiel ondertiteling aan. Wat me opvalt is dat het verre van synchroon is. Op npo1 zou het moeten werken.

Nog even ter aanvulling: het gaat om de ondertiteling bij de terugkijkfunctie. Deze doet het helaas helemaal niet.
Inderdaad daar mist het helaas.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @st669656, ik lees dat je ook graag met ondertiteling wilt terugkijken in de app. Dat is inderdaad niet mogelijk helaas. Wel bij het live tv kijken zoals Galdor68 laat zien. Wellicht in de toekomst, dat is alles wat ik nu kan zeggen.
Hoi Bart, Bedankt voor je reactie maar wel ontzettend jammer dat jullie deze functionaliteit niet kunnen bieden. We hebben gezien dat dit bijvoorbeeld bij Ziggo Go wel mogelijk is en eerlijk gezegd vinden we het wel teleurstellend dat slechthorenden of doven de terugkijkfunctie bij Telfort dus niet kunnen gebruiken. Zeker in deze tijd waarin zoveel mogelijk is/wordt. Verwachten jullie dat deze functionaliteit op korte termijn beschikbaar wordt en/of Is dit wellicht al wel mogelijk in de KPN app. Anders denken we er serieus over na om hiervoor over te stappen naar een andere aanbieder. Groet, Robert
Kort en simpel alles is zo goed als identiek, wat bij Telfort niet kan werkt via de KPN apps niet anders. Op korte termijn zie ik vrij realistisch weinig veranderingen.
Reputatie 8
Badge +11
Vooralsnog niet inderdaad. Ik weet wel dat er plannen zijn om de techniek van het aanbieden van ondertiteling te veranderen voor op de tv-ontvangers. Dit zal niet direct op korte termijn zijn, ik verwacht dat dit dan ook doorgevoerd wordt in de app. Wanneer dat exact zal zijn, daar durf ik geen antwoord op te geven.

Beste Bart, bedankt voor je reactie, maar inhoudelijk teleurstellend. Er wordt dus blijkbaar geen belang gehecht aan de functionaliteiten voor doven en slechthorenden vanuit KPN of Telfort.
Begrijp ook niet goed wat de meerwaarde van dit forum is als er niets wordt gedaan aan opmerkingen en/of vragen.

Robert
Reputatie 8
Badge +11
Ik kan mij goed voorstellen dat je baalt van de situatie. Ik had je ook liever een ander antwoord gegeven. Ze gaan in ieder geval bezig om de manier van ondertiteling aan te passen, maar hoe dat eruit gaat zien en wanneer dat ook functioneel is durf ik niet te zeggen.

Reageer