beantwoord

Geen of slecht signaal op TV met COAX

• 18 februari 2019
  • 13 reacties
  • 541 keer bekeken

Mijn 2e smart TV is verbonden met modem dmv COAX kabel
nu is geen enkele zender te ontvangen .
Bij automatische analoge zenderzoek geen gevonden zenders, (ook niet digitaal)
Een andere HD-TV direct (in meterkast) op het modem aangesloten geeft zeer zwak signaal (sneeuw)
Glasvezel netwerk van Reggefiber.

Modem resetten helpt ook niet
kan analoge zender in het modem defect zijn of...?
icon

Beste antwoord door Galdor68 20 februari 2019, 22:08

• Frequency: 304 MHz, vaak in te vullen als 304000 (kHz)
  • QAM: 64
  • Aantal Symbolen: 6875 (op sommige ontvangers 68750)
Het bovenstaande samen met het netwerk id is van belang voor DVB-c waar hier sprake van is.
Anders kiezen, missen er instel opties dan een ander land instellen dit was bij enkele Samsungs ook noodzakelijk voor de oude propositie.
Bekijk reactie

13 reacties

Geen zender maar de CATV converter kan zeker defect zijn.
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @vhofte, wat leuk dat je ons via deze weg hebt gevonden. Nu geef je aan geen analoog signaal te kunnen ontvangen via de Coax de andere zeer zwak. Dat is niet zo fijn.

Nu valt mij 1 ding op. Je geeft aan op het Reggefiber netwerk te zitten. Als je daar op zit zou je geen tv meer kunnen kijken via de Coax, alleen interactief via de ontvangers. Ik wil daarom graag eens meekijken naar jouw situatie. Zou je daarvoor jouw postcode + huisnummer willen toevoegen aan jouw Forumprofiel?

Ook ben ik benieuwd welk glasvezelmodem je hebt, mocht je toch nog niet op het Reggefbernetwerk zitten. Wil je daar een foto van sturen?
Beste Bart,

De 2e tv (op de slaapkamer) is vervangen waarbij de oude TV altijd via Coax prima gefunctioneert heeft.
Deze oude tv (ook flatscreen) heb ik ter controle van de kabel direct aangesloten op het modem (om kabel breuk oid uit te sluiten)

Wel lees ik dat Reggefiber begin 2018 door KPN is overgenomen, maar dit zal geen effect hebben op de geleverde diensten

In mijjn profiel zijn de adresgegevens toegevoegd.
Hoor graag van je.

Reputatie 8
Badge +11
Dat heeft zeker geen effect op de geleverde diensten.

Nu lees ik dat je een nieuwe tv hebt op de slaapkamer waar de problemen zijn. Deze zijn ook begonnen sinds de nieuwe tv? Want je hebt de oude tv daar nog eens weer getest en die geeft wel goed beeld via de COAX? Dat haal ik nog niet helemaal uit je bericht.

Alle lampjes branden in ieder geval groen op jouw glasvezelmodem. Dat is goed.
Bart,

Dank voor je reactie.
Voor) De situatie voor de wisseling van TV (Sony Bravia KDL20b4030)
  1. alleen publieke zenders NPO 123 te ontvangen
  2. in het geheel geen beeld op commerciele zenders
Na) wisseling van TV naar Sony KDL32R430B
  1. geen signaal
  2. Analoge en digitale automatische zender zoek functie geen resultaat (zwart)
  3. De "oude" TV KDL20b4030 direct aangesloten met coax kabel op modem in de meterkast. Alleen slecht beeld op NPO123
  4. Bij digitale aftemming kan ik kiezen voor UPC, Ziggo of Anders Welke te kiezen?
  5. vlgs handleiding Ziggo moet ik Frequentie en Netwerk ID aangeven Welke te kiezen?
  6. ook bij keuze "Anders" moet ik Frequentie en Netwerk ID aangeven Welke te kiezen?
  7. vlgs de lijst is dit voor mijn woonplaats freq 304 en ID 7461 Geen zenders
alle lampjes branden groen klopt want in de woonkamer ontvang ik, via set-up box, prima alle zenders; Internet ook geen probleem
eea heeft geen relatie met Coax aansluiting

\Vincent
  • Frequency: 304 MHz, vaak in te vullen als 304000 (kHz)
  • QAM: 64
  • Aantal Symbolen: 6875 (op sommige ontvangers 68750)
Het bovenstaande samen met het netwerk id is van belang voor DVB-c waar hier sprake van is.
Anders kiezen, missen er instel opties dan een ander land instellen dit was bij enkele Samsungs ook noodzakelijk voor de oude propositie.
auto afstemmingsbereik stat op "Vol" zoekt naar kanalen onafh. van regio\land
alleen mogelijkheid om Frequentie en netwerk ID in te voeren.
zonder resultaat

Op Digitaal afstemmen is toch correct ?
Digitaal afstemmen is inderdaad voor de DVB kanalen. Wat nog mee kan spelen is de keuze kabel of antenne beide indien mogelijk heeft de voorkeur.

Als je de TV zelf via het systeem menu instelt op een ander land bijvoorbeeld België zijn er dan meer opties?

Je bent op de hoogte van de overstap naar een ander platform zonder DVB?
Nu moet het uiteraard gewoon werken tot het zover is tenzij het hele signaal nu uit is gezet op basis van wat Bart in zijn eerste reactie schreef.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @vhofte, ik neem het even over van Bart, hij is vrij vandaag. Is het met de tips van Galdor gelukt om de tv in te stellen en alle zenders bekijken?
Helaas, maar wat zijn de tips?
ik kan alleen andere taal instellen maar geen regio; daarnaast andere taal heeft ook geen effect.
weilicht toch geforceerd\eerder overstappen naar digitale verbinding of idd de tip van Galdor "Vaarwel Telfort"
Helaas, maar wat zijn de tips?
ik kan alleen andere taal instellen maar geen regio; daarnaast andere taal heeft ook geen effect.
weilicht toch geforceerd\eerder overstappen naar digitale verbinding of idd de tip van Galdor "Vaarwel Telfort"

Om een ander land te kiezen moet je een fabrieks reset doen, heb je op die oudere tv wel de juiste instel opties? Ik begrijp dat je ook op dat toestel geen signaal meer ontvangt. Dat zou toch op een defect in de glasmodem wijzen.
Reputatie 1
Bart,

Dank voor je reactie.
Voor) De situatie voor de wisseling van TV (Sony Bravia KDL20b4030)
  1. alleen publieke zenders NPO 123 te ontvangen
  2. in het geheel geen beeld op commerciele zenders

vhofte,

Mijn vermoeden is dat je door een slecht afgeschermde coaxkabel een signaal oppikt van Digitenne.
Via Digitenne zijn de publieke zenders gratis te bekijken en dat heb je met de oude TV waarschijnlijk gedaan.
Als de afstand tussen de zendmast en je woonplaats niet te groot is kan je met een simpele antenne Digitenne ontvangen. Kijk eens in het menu van de nieuwe TV of je DVB-T kanalen kunt vinden.
Om het nog wat ingewikkelder te maken: Digitenne schakelt op dit moment over van DVB-T naar DVB-T2 met een H 265 codering. Lees je gebruiksaanwijzing eens na of jouw TV hiervoor geschikt is.
Reputatie 8
Badge +11
@vhofte Het is dus nog op geen enkele manier gelukt om de analoge zenders te vinden. Dat is jammer. Heb je wellicht nog de mogelijkheid om een andere COAX kabel te testen? Hopelijk kan je na vervanging de zenders wel vinden. Het kan ook best zijn dat deze de boosdoener is. The source staat wel op de tv stand? Heb je het glasvezelmodem ook al eens herstart en het opnieuw geprobeerd de zenders te zoeken?

Reageer