beantwoord

Geen HD zenders op tweede Arris tv-ontvanger

  • 1 juni 2020
  • 34 reacties
  • 604 keer bekeken

Reputatie 1

ik heb 2 arris tv ontvangers,1 beneden verbonden met kabel aan het modem experiabox V10 

nummer 2 staat boven verbonden met de Devolo 1200.

dit heeft tot een week geleden goed gewerkt, maar nu krijg ik boven enkel de zender die beneden aanstaat.

staat de arris beneden uit dan heb ik alle zenders boven.

wat ik heb gedaan is: alle kabels vervangen, geen resultaat

ontvangers boven en beneden omgeruild, geen resultaat

devolo omgeruild met een reserve, geen resultaat.

kabel van arris 2 rechtstreeks naar modem geen resultaat.

ik weet het niet meer,graag hulp.

groet Ton.

Admin: Titel van topic aangepast i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 16 juni 2020, 09:35

Goedemorgen @molton, ik zie dat HD weer voor twee tv-ontvangers beschikbaar is! Ik heb het nu ook weer voor de tweede tv-ontvanger aangezet. Kan je voor me uitproberen of alles weer werkt zoals je gewend bent?

Bekijk reactie

34 reacties

De Devolo updaten indien er een update beschikbaar is, de TV ontvanger controleren of deze de laatste update hebben 7.7.89_3. 

Met de beide ontvangers direct op de v10, werkt 1 ontvanger naar behoren? Dan vallen de Devolo's eigenlijk al weg als oorzaak. Dan blijft de modem en het achterliggende TV platform over. Hier zal vanuit Telfort hulp moeten komen.

Reputatie 1

bedankt, de laatste update hebben de tv ontvangers gehad.

wacht op een reactie van Telfort

 

En je hebt netjes 2 ontvangers in je abonnement?

Niet de tweede op bijvoorbeeld marktplaats opgeduikeld.

Reputatie 1

klopt,, 2 ontvangers in het abonnement ,geen marktplaats spul:grinning:

Reputatie 8
Badge +11

@molton Hoi Ton, door drukte zijn we niet zo snel met reageren als je gewoonlijk van ons kan verwachten. Desondanks nog van harte welkom hier op ons forum!

Fijn dat je hier al een paar tips gekregen hebt. Ik zie daarnaast dat je nog contact gehad hebt met de klantenservice, en dat er een nieuw modem naar je toe gestuurd is. Is alles daarmee gelukt? En hoe staat het er nu voor met de tweede tv-ontvanger? 

Reputatie 1

Hallo Alexandra,, weet je meer dan ik, geen contact gehad met de klantenservice, en geen modem ontvangen. ben er ondertussen achter gekomen dat alleen de HD zenders zijn verdwenen.

Reputatie 8
Badge +11

@molton Hi Ton, sorry voor de verwarring, ik heb blijkbaar niet goed gekeken! 

Ik heb je gegevens er opnieuw bij gezocht. Het heeft te maken met de snelheid van jouw verbinding, er is maximaal 24 Mb beschikbaar op jouw adres. Op basis daarvan kan je op één tv-ontvanger de HD zenders ontvangen op dit moment. Dat is dus de reden dat je op de ene tv-ontvanger wel HD kan kijken en op de andere niet. 

Toch ben ik benieuwd, want ik begrijp dat je sinds een week verschil merkt. Kon je voorheen wel op beide tv-ontvangers de HD zenders bekijken? De ‘normale’ zenders werken wel, ook op de tweede tv-ontvanger? En ik ben ook benieuwd op welke plek in huis de Experia Box aangesloten is, is dat direct bij de hoofdaansluiting? Hoe lang is de kabel die tussen de Experia Box en de aansluiting zit?

Reputatie 1

hallo Alexandra, ik heb bijna een jaar TV van telfort zonder problemen met HD, sinds een paar weken geleden het van de ene dag op de andere dan niet meer werkte(vreemde zaak)

in de woonkamer heb ik wel HD. slaapkamer niet meer.

modem staat in de gang naast de meterkast, kabel tot hoofdaansluiting is 1.50 meter

kabel naar de woonkamer is +/- 5 meter, naar boven met 2x devolo 1200.

 

Reputatie 8
Badge +11

@molton Goedemorgen Ton, dat is inderdaad extra gek - het heeft altijd gewerkt en nu werkt HD ineens maar op één ontvanger. Dankjewel voor alle extra informatie, dat is handig voor me om te weten.

Ik heb dit voorgelegd aan een specialist, met de vraag of het aangepast kan worden, zodat je weer HD op beide ontvanger kan kijken. Ik verwacht binnen een paar werkdagen (uiterlijk 5) reactie te krijgen. Ik laat het je weten zo gauw ik nieuws heb!

Reputatie 1

oke, wacht het af.

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @molton, ik zie dat HD weer voor twee tv-ontvangers beschikbaar is! Ik heb het nu ook weer voor de tweede tv-ontvanger aangezet. Kan je voor me uitproberen of alles weer werkt zoals je gewend bent?

Reputatie 1

Alexandra, hij doet het weer, bedankt en misschien tot ziens groet Ton.

Reputatie 8
Badge +11

@molton Super! Graag gedaan Ton en je weet mij/ons hier te vinden als we iets voor je kunnen doen.

Reputatie 1

helaas na 2 dagen waren de HD zenders op de 2e ontvanger weer gestopt.

Reputatie 8
Badge +11

@molton He, dat is gek. De HD zenders staan op dit moment aan als het goed is. Kan je de instellingen van de tv-ontvanger voor de zekerheid ook nakijken? Dat kan je via deze stappen doen:

■ Druk op 'Menu' van de afstandsbediening en ga naar 'Instellingen'

■ Ga naar 'Beeldscherm en Kwaliteit instellingen'

■ Controleer bij beste kwaliteit of de HD functie staat ingesteld

Laat je weten of dat is gelukt en of de zenders het weer doen?

Reputatie 1

als ik bij instellingen de hd aanzet heb ik geen beeld, bij sd wel

Reputatie 8
Badge +11

@molton Wat gek, maar dat is niet de bedoeling. Het lijkt erop dat het wel met de snelheid te maken heeft die je op dit moment haalt, waardoor HD net wel, net niet op twee tv-ontvangers mogelijk is op dit moment. Hierdoor vallen de HD zenders toch weer weg op de tweede televisie.

De Experia Box zit direct bij de aansluiting in de meterkast vertelde je al, dat is dus prima. Kan je de kabel die tussen de Experia Box en de aansluiting zit vervangen? De kans is groot dat de verbinding daarvan net een tikje beter wordt, waardoor de HD zenders het straks gewoon doen en niet meer wegvallen. Je kan hier gerust een andere kabel uit het installatiepakket voor gebruiken, als het maar een ronde telefoonkabel is van maximaal 150 cm.

Laat je weten of dat gelukt is? Dan kijken we dan opnieuw naar de verbinding en vervolgens ook of de HD zenders het weer doen.

Wat haalt de Devolo set voor snelheid naar boven, misschien dat die het niet meer trekken door vernieuwde omstandigheden of omdat ze stuk aan het gaan zijn.

https://www.devolo.nl/overal-internet-in-huis/devolo-cockpit

Te testen met het programma in bovenstaande link en eventueel is de Firmware ook nog te updaten voor een beter en stabieler bereik.

Reputatie 8
Badge +11

Goedemorgen @molton, ik heb nog niets van je gehoord, heb je toevallig al tijd gehad om naar onze tips hier te kijken? Ik hoor het graag van je, laat het ook gerust weten als je vragen hebt.

Reputatie 1

Alexandra, heb nog geen tel kabeltje

devolo geeft een snelheid van 349 mbit/s

HD zenders doen het nog niet,als ik een kabeltje heb ga ik dat proberen

 

Reputatie 8
Badge +11

Alexandra, heb nog geen tel kabeltje

devolo geeft een snelheid van 349 mbit/s

HD zenders doen het nog niet,als ik een kabeltje heb ga ik dat proberen

 

Geen probleem, helemaal goed. Laat maar weten hoe het gegaan is, als je in de tussentijd vragen hebt of als er iets verandert hoor ik het natuurlijk ook graag.

Reputatie 1

ook nieuw kabeltje geeft geen HD zenders.

Reputatie 8
Badge +11

@molton Goedemorgen Ton, fijn dat je de kabel hebt kunnen vervangen. Als ik je verbinding nu nakijk ziet deze er een tikje beter uit, maar het is maar een heel klein verschil. Hierdoor maakt het dus helaas te weinig verschil voor de HD zenders. 

Ik heb een melding aangemaakt naar onze Technische Dienst, met het verzoek om verder onderzoek te doen. Ik vermoed dat er een monteur ingepland gaat worden. Zo gauw ze meer weten, als ze vragen hebben of als ze een afspraak met een monteur willen plannen, dan nemen ze contact met je op! Ik verwacht dat je binnen een paar dagen meer hoort. Laat je het weten wanneer je iets hebt gehoord?

Reputatie 1

oke, gisteravond viel de boven verbinding helemaal weg. vandaag kijken wat er is gebeurt.

Reputatie 8
Badge +11

@molton Het gaat nog niet lekker, lees ik. Ik zie in ieder geval een verzoek van de Technische Dienst staan, en dat is om de Experia Box een volledige reset te geven. Kan je de stappen voor me doorlopen en laat je me weten hoe het daarna met de verbinding en met tv kijken gaat?

Reageer