beantwoord

Geen HD Zenders na Activatie.

• 3 mei 2013
  • 7 reacties
  • 1992 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Beste Telfort, 

Ik heb na de installatie en activering van mijn internet en tv, Geen HD Zenders(701 etc..). 
Ik zou graag willen weten waar dit aan ligt. Ik krijg gewoon zwart beeld en na een tijdje komt er een schermpje met daar op de tekst "Niet beschikbaar".

graag hoor ik een antwoord/. als je van mij verdere informatie wil om het uit te zoekken graag even een mailtje naar mijn mailadres. 

Alvast bedankt en, Groet, Robin
icon

Beste antwoord door Matthijs1986 4 mei 2013, 00:32

Welke snelheid geeft onderstaande postcodecheck:

http://www.telfort.nl/internet/alles-in-1-basispakket-2tv/nu-bestellen/

HD gebruikt een relatief groot deel snelheid, dus dit is van belang.

Je gebruikt neem ik aan een HDMI kabel?

Ik kan kiezen voor de optie 8 mbits en de optie 30mbits. 

Ik gebruik inderdaad HDMI. volgens mij hebben we gekozen voor 8 mbits. dit zou voldoende moetten zijn voor HDzendes ?

Bedankt voor je snelle reactie!

Groet, Robin 

Nee, dat is helaas niet afdoende. SD kwaliteit (dus normale kwaliteit) gebruikt 4 MB, HD kwaliteit 8 MB (per TV). Dat betekent dat als je het Instap pakket (8MB) hebt, je geen HD signaal kan ontvangen, want dan zou je helemaal niet tegelijkertijd kunnen internetten.

Als je je pakket omhoog zet kan je wellicht wel HD ontvangen, maar dan blijft nog steeds de vraag welke snelheid de postcodecheck aangeeft, want het hogere pakket biedt een snelheid tot 30MB, en de maximaal haalbare snelheid wisselt per adres.

Dus nogmaals; wat geeft de postcodecheck als maximaal haalbare snelheid?
Bekijk reactie

7 reacties

Badge +2

Reputatie 1
Badge

Ik gebruik inderdaad HDMI. volgens mij hebben we gekozen voor 8 mbits. dit zou voldoende moetten zijn voor HDzendes ?

Groet, Robin 
Badge +2

Groet, Robin 

Nee, dat is helaas niet afdoende. SD kwaliteit (dus normale kwaliteit) gebruikt 4 MB, HD kwaliteit 8 MB (per TV). Dat betekent dat als je het Instap pakket (8MB) hebt, je geen HD signaal kan ontvangen, want dan zou je helemaal niet tegelijkertijd kunnen internetten.
Als je je pakket omhoog zet kan je wellicht wel HD ontvangen, maar dan blijft nog steeds de vraag welke snelheid de postcodecheck aangeeft, want het hogere pakket biedt een snelheid tot 30MB, en de maximaal haalbare snelheid wisselt per adres.

Dus nogmaals; wat geeft de postcodecheck als maximaal haalbare snelheid?
Reputatie 1
Badge
7mbits... Schandalig laag.. 

Wat kan ik hier nu mee? 

Groet, Robin
Reputatie 8
Badge +16
Geeft de Telfort postcodecheck ècht 7Mps aan als haalbare snelheid op jouw adres?

Het lijkt me dan vreemd dat ITV en een 30Mbps internetabonnement beschikbaar zijn.
Reputatie 1
Badge
ja 7mbits zie ik staan.. dat betekent dat ik moet verhuizen als ik een hogere Internet snelheid wil hebben? wat vervelend dit zeg.

groet robin
Badge
ja 7mbits zie ik staan.. dat betekent dat ik moet verhuizen als ik een hogere Internet snelheid wil hebben? wat vervelend dit zeg.

groet robin

Verhuizen als je bij ADSL een hogere snelheid wil hebben, kijken naar alternatieven als de kabel internet aanbieders of zij een hogere snelheid aangeven voor jouw adres...

Je moet wel erg buitenaf wonen wil je op max 7 Mbit uitkomen, zeer ver van de hub/centrale waar je ADSL signaal vanaf ontvangt.

Reageer