Geen HD-zenders

• 6 november 2013
  • 20 reacties
  • 2140 keer bekeken

Ik heb al enige tijd interactive tv, maar geen HD zenders. Graag HD activeren.

20 reacties

Reputatie 4
Badge +3
Ik heb al enige tijd interactive tv, maar geen HD zenders. Graag HD activeren.

Er worden op het moment HD-zenders doorgegeven op jouw verbinding, heb je de optie aanstaan op de ontvanger?

Deze kun je vinden in het menu, onder systeeminstellingen.

Henk
Mijn hd zenders werken ook niet en ik heb de instelling aan staan
LS
Ik ben nieuw hier maar heb wel gelezen dat je in het algemeen goed wordt geholpen door de lezers danwel door de Telfortmedewerkers . dus ik waag de gok
Ik heb ongeveer zelfde bovengenoemde euvel sinds deze week met de Decoder VIp 1853.
Ik heb deze steeds moeten resetten omdat hij niet goed werkt en gaande de week werd de ontvangst van de HD zenders steeds slechter . Ik heb de software verwijderd en de decoder terug gezet in de fabrieksinstellingen .
De 'gewone' TV zenders en radiozenders ontvang ik nog wel. Ik heb de tv/internet router eveneens een aantal keren gereset maar geen resultaat daarmee behaald.
Het TV scherm geeft bij de bovenstaande storing de volgende tekst :Zender niet beschikbaar en controleer aansluitkabels enz .
Reputatie 3
@Hitman,

Leuk je weer op het forum te zien! Er zijn een aantal dingen die ik wil weten alvorens ik een actie uit kan zetten, namelijk;
  • Is jouw tv-ontvanger bekabeld aangesloten op het modem of via een draadloze verbindingsset?
  • Is er nog een splitter aangesloten tussen het ISRA punt en het modem?
  • Werken de SD kanalen wel gewoon goed als de HD kanalen storingen vertonen?
Als jij de bovenstaande vragen voor mij wilt beantwoorden ga ik voor jou aan het werk.

Yanick
Beste lezer van Telfort.

Sinds afgelopen maandag is bij mij ook Telfort geïnstalleerd. De monteur kon echter de hd-zenders niet vinden (700-reeks).
Het zou aan een fout liggen bij een kpn-server. Kunnen jullie dit voor mij ook fixen?
Alvast bedankt!

Groeten Berry
Reputatie 3
@Berrywestra,

Leuk je op het forum te zien! Het in HD zetten kan ik voor je in orde maken. Alleen voordat ik dat doe wil ik opmerken dat met het Instap abonnement wat je van ons afneemt je downloadsnelheid beperkt wordt. Als er tijdens het tv kijken in HD ook nog gedownload wordt, kan dat resulteren in beeld en geluidsproblemen met Interactieve TV. Maar dat is alleen als jouw verbinding gelijktijdig belast wordt met een grote download terwijl je een HD zender bekijkt.

Als je dat geen probleem vind of weet dat je niet beide tegelijk zal belasten, zet ik het met jouw akkoord aan. Wil jij in een reactie hier laten weten wat je wil dat ik voor je doe?

Alvast bedankt.

Yanick
Beste Yanick,

Klopt daarom heb ik het abonnement al aangepast naar een Internet standaard abonnement. Ik heb hier ook al bevestiging van ontvangen, maar zie hetnogniet terug in Mijn Telfort, misschien wil je daar ook even naar kijken?
Dus als je het aan wilt zetten, heel graag!

Groeten Berry
Reputatie 3
@Berrywestra,

Bedankt voor je reactie, ik zie sinds vandaag de wijziging staan. Kan jij kijken of jij het nu ook ziet in Mijn Telfort?

Ik zie je reactie tegemoet.

Yanick
Hi Yanick,

ja er staat nu dat ik een Internet Standaard abonnement heb.
Dus kunnen de HD-zenders nu worden geïnstalleerd?

Groeten Berry
Reputatie 3
@Berrywestra,

Dat gaat dan wel goed. De HD kanalen zijn geactiveerd. Op bepaalde tv-ontvangers moet HD nog ingeschakeld worden. Als je jouw abonnementsnummer en pincode invoert moeten de HD kanalen direct beschikbaar zijn. Tenzij de zenders geblokkeerd zijn. Kan jij mij laten weten of je over de D kanalen beschikt, na het invoeren van jouw abonnementsgegevens.

Ik zie jouw reactie tegemoet.

Yanick
Het is gelukt!
Dankjewel voor de goede service!

Groeten Berry
Wij hebben al een hele tijd interactieve tv maar nog steeds geen
HD zenders zoals
NPO 1 HD
NPO 2 HD
NPO 3 HD
RTL 4 HD
en nog veel meer
Reputatie 8
Badge +17
Wij hebben al een hele tijd interactieve tv maar nog steeds geen
HD zenders zoals
NPO 1 HD
NPO 2 HD
NPO 3 HD
RTL 4 HD
en nog veel meer

Dat kan te maken hebben met de snelheid van je internet en als het kan dan komt webcare Telfort wel in actie als ze je vraag lezen
Reputatie 8
Wordt er wel naar het juiste kanaal gezapt?

NPO 1 HD
NPO 2 HD
NPO 3 HD
etc. lijken mij geen HD zenders, die beginnen met 701, 702, 703 etc.
Heb je glasvezel komt daar nog een reeks bij 661, 662, 663 etc.
[quote=Ilona alders]Wij hebben al een hele tijd interactieve tv maar nog steeds geen
HD zenders zoals
NPO 1 HD RTL 5 HD Veronica HD. Nickelodeon HD. Disney channel HD
NPO 2 HD SBS 6 HD RTL 8 HD. Fox HD
NPO 3 HD. RTL 7 HD RTL Z HD. Discovery HD
RTL 4 HD Net 5 HD Comedy Central HD. Disney XD HD
En nog veel meer.
[quote=Ilona alders][quote=Ilona alders]Wij hebben al een hele tijd interactieve tv maar nog steeds geen
HD zenders zoals
En nog veel meer. Kunnen jullie bij telfort onze HD zenders activeren
Reputatie 8
Badge +17
[quote=Ilona alders][quote=Ilona alders]Wij hebben al een hele tijd interactieve tv maar nog steeds geen
HD zenders zoals
En nog veel meer. Kunnen jullie bij telfort onze HD zenders activeren

Het is onnodig om iedere dag dezelfde vraag te quoten op het forum, de HD zenders kun je vinden vanaf kanaal 701 en verder.
Vanaf morgen is webcare Telfort weer aanwezig op het forum dus zodra je topic aan de beurt is en je bandbreedte genoeg hebt worden je HD zenders geactiveerd
Hoi Telfort,

Ik heb hetzelfde probleem als iedereen in dit topic, al een tijd interactieve TV maar ik ontvang geen HD zenders. Kunnen jullie ook mij helpen aan de HD zenders?

Groetjes,
Britt
Ik heb ook geen HD zenders meer en heb de optie HD bij systeeminstellingen wel aan staan. Kan iemand mij helpen om opnieuw HD-zenders te krijgen. Ik hoor het graag.
Reputatie 1
Nou hier nog 1 die hetzelfde probleem heeft; geen HD zenders. Help aub, want ik betaal er wel voor. Bedankt alvast!

Reageer