GEEN HD ZENDERS

• 27 mei 2013
  • 9 reacties
  • 1694 keer bekeken

Ik heb al meerdere malen contact gehad met jullie over de HD zenders die ineens verdwenen zijn.
Na gedoe met storing zijn ze ineens weg en krijg allema tips die niet helpen.
Alles al 100x gereset en kan nog steeds de instellingen niet veranderen van beeldformaat zonder storing en geen hd zender.
Op mijn vorige vraag binnen een topic van een ander is nooit geantwoord.

Vind dit niet bepaald service voor een bedrijf wat bij KPN wil horen en dus de beste service.

Ik krijg steeds mailtjes dat ik jullie moet bellen, maar dit lijkt me niet de bedoeling.
Dat zou betekenen dat ik geld moet uitgeven om de HD zenders te krijgen.

Ben het wel een beetje beu onderhand.
Vanaf het moment van aansluiten gaat het al niet zoals het moet. Dit heb ik zelf moeten doen terwijl er een monteur zou bellen. Hier heb dagen achteraan gezeten, maar nooit een afspraak gepland gekregen (nooit teruggebeld)

Hopelijk hoor ik nu wel een keer wat..

9 reacties

Badge
Stekker er uithalen van het Moterola kastje! Stekker er instoppen. Op de boven kant van de zwarte Motorola kastje zit een rode/ groene knopje.
Deze moet u regelmatig indrukken. Net zolang als u een blauw installatie scherm ziet. U gaat naar software verwijderen. Als u hier op staat de knop 5 seconden. Ingedrukt houden.

Er wordt nu nieuwe firmware geladen (software voor het zwarte kastje) de ontvanger wordt nu opgestart en duurt ongeveer 15 minuten.
Badge +2
Ik heb al meerdere malen contact gehad met jullie over de HD zenders die ineens verdwenen zijn.
Na gedoe met storing zijn ze ineens weg en krijg allema tips die niet helpen.
Alles al 100x gereset en kan nog steeds de instellingen niet veranderen van beeldformaat zonder storing en geen hd zender.
Op mijn vorige vraag binnen een topic van een ander is nooit geantwoord.

Vind dit niet bepaald service voor een bedrijf wat bij KPN wil horen en dus de beste service.

Ik krijg steeds mailtjes dat ik jullie moet bellen, maar dit lijkt me niet de bedoeling.
Dat zou betekenen dat ik geld moet uitgeven om de HD zenders te krijgen.

Ben het wel een beetje beu onderhand.
Vanaf het moment van aansluiten gaat het al niet zoals het moet. Dit heb ik zelf moeten doen terwijl er een monteur zou bellen. Hier heb dagen achteraan gezeten, maar nooit een afspraak gepland gekregen (nooit teruggebeld)

Hopelijk hoor ik nu wel een keer wat..

Normaal gesproken verdwijnen de HD zenders niet 'zomaar'. Bij mij werkt het bijv zonder problemen. Indien er problemen zijn, is de snelste wijze tot contact altijd de telefonische klantenservice. 

Indien je liever het forum gebruikt, helpt het om goed en volledig te omschrijven wat er speelt en duidelijk aan te geven wat je zelf al wel hebt geprobeerd. Desalniettemin is het via een website (in dit geval forum) veel lastiger voor Telfort om je te helpen dan wanneer je in een gesprek met de klantenservice kort en bondig kan aangeven; dit en dit al geprobeerd, wat kan ik nu nog meer doen.

Oa verwijderen en opnieuw installeren van de software zoals brams hieronder aangeeft is van belang. Kijk daarnaast goed of de HDMI-kabel goed is aangesloten (je zou niet de eerste zijn...). De HD-zenders zijn te benaderen vanaf kanaal 701.

Succes!
Badge
In aanvulling hierop: de mods van dit forum kunnen ook een terugbel actie voor je aanmaken, zodat je zelf niet naar de klantenservice hoeft te bellen.
Reputatie 4
Badge +3
@Nienke84,

Ik heb zojuist de ontvanger opnieuw aan laten melden op het netwerk, wat het gevolg zou moeten hebben dat je opnieuw je inloggegevens in moet vullen en de HD-zenders zichtbaar zijn.

Staat onder de instelling de HD-functie wel aan?

Henk
@Henk

Alles staat aan zoals aan moet staan en heb de afgelopen maanden meermaals een reset gedaan en iemand aan de telefoon gehad.
Maar de zenders waren niet beschikbaar ging automatisch over op de radio.
Zelf werk ik voor KPN en ben technisch goed onderlegd, dus de benodigde dingen heb ik al wel meerdere malen gedaan.
Maar goed het zou dus nu weer moeten werken als ik het opnieuw probeer? Ik lig momenteel te herstellen van een ooroperatie, dus zal even kijken wanneer ik het ga proberen.. (bellen kan dus momenteel niet)
@Henk

Moest dat bericht automatisch komen betreffende het aanmelden wat jij hebt gedaan?
Ik heb daar mijn vriend niet over gehoord in elk geval.
En ik heb 2 kastjes aangesloten gehad. Dit omdat die van ons maar bleef storen.
Dus welke kastje is nu opnieuw aangemeld? En zijn mijn gegevens in dusverre bekend dat dit na te kijken is?
Reputatie 4
Badge +3
@Nienke,

Zou je in een privé bericht het serienummer (MAC-adres) willen sturen van het kastje welke je nu gebruikt? Dan kan ik dit inderdaad beter uitzoeken.

Henk
Ik ga regelen dat je die krijgt.
Nu lukt het niet, want via telefoon kan ik geen prive bericht versturen.
Site wordt niet geopend.
Je hoort van me.
Reputatie 4
Badge +3
@Nienke84,

Zodra ik het ontvang, ga ik aan de slag! :)

Succes met het herstel!

Henk

Reageer