beantwoord

Geen HD op de tweede ontvanger

• 28 juli 2016
  • 21 reacties
  • 699 keer bekeken

Ik heb sinds anderhalve week een tweede TV-ontvanger, echter krijg ik daar geen HD-kanalen op. Ook niet wanneer ik deze als enige plaats en dus mijn eerste TV-ontvanger vervang door de tweede. Ik heb in de instellingen HD aangezet, dus daar ligt het niet aan. Graag hoor ik waarom ik geen HD op deze tweede ontvanger kan gebruiken.
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 31 augustus 2018, 14:09

Hi Cornelis, excuses voor de late reactie! Ik heb hier een terugkoppeling op gekregen maar ik was dit bericht even kwijt. Gelukkig heb ik je weer gevonden, als het goed is kan je inmiddels weer op beide ontvangers HD ontvangen. Merk je dat zelf ook?
Bekijk reactie

21 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Webcare Telfort kan je ontvanger activeren voor HD mits er voldoende bandbreedte is, dus ff wachten totdat ze je topic oppikken
Haal je wel genoeg snelheid voor 2x HD singaal? Dit neemt ongeveer 16mbit in beslag van je verbinding. Via http://192.168.2.254 (Admin 1234) kan je inloggen in het modem. Op de status pagina zie je vervolgens ''Current rate downstream'' . Mocht dit genoeg zijn zal je idd moeten wachten op Webcare.
Reputatie 8
Badge +16
En misschien nog wel de belangrijkste vraag: Is deze decoder afkomstig van Telfort, besteld door jou en gekoppeld aan je abonnement.....? Of heb je voor het gemak een decoder van marktplaats gekocht en probeer je deze te gebruiken.
TV ontvanger gewoon via telfort besteld. Internetsnelheid moet ook voldoende zijn.
Badge +1
Hoi thecliffhanger, welkom op ons forum! Stuur mij alsjeblieft een privébericht met hierin de postcode en huisnummer. Als de snelheid voldoende is en je hebt de box van ons gekregen, dan staat er vermoedelijk iets niet goed ingesteld aan onze kant. Ik zie je berichtje graag tegemoet!
Badge +1
Hi thecliffhanger, bedankt voor je berichtje! Ik zie dat de internetsnelheid die je nu binnenkrijgt 18 Mb/s is. In verband met die snelheid stond je profiel ingesteld op "1x HD en 1x SD".
18 Mb/s moet voldoende zijn om met twee tv-ontvangers DH te kunnen kijken, echter blijft er niet veel signaal over om te gebruiken voor internet wanneer je beide tv-ontvangers op HD aan hebt staan.

Ik heb het profiel nu voor je aangepast naar 2x HD. Laat je hier over een aantal dagen weten of het goed werkt of niet?
Top!. We zullen vanavond even kijken of alles goed werkt.
Gisteren zonder problemen HD op tweede TV kunnen kijken. Bedankt voor je assistentie.
Badge +1
Hoi thecliffhanger, ik ben blij dat de HD-zenders het goed lijken te doen! 🙂 Ik ben nog wel benieuwd of internet soepel draait wanneer beide tv-ontvangers op een HD-zender staan. Kun je dat nog proberen voor me?
Helaas doet dit probleem zich nu weer voor. Ik heb twee keer met de klantenservice gebeld en aangegeven dat ze beide op HD moeten zetten, echter konden ze er niet bij dat ze beide op HD hebben gestaan. Ik kreeg een beetje het "computer says no" gevoel. Daarom probeer ik het weer middels dit topic waar de oplossing ook in staat. Zouden mijn beide ontvangers weer op HD gezet kunnen worden?. Ik heb gisteren een aanvullend pakket geactiveerd en kennelijk heeft dat er weer voor gezorgd dat maar 1 van de 2 ontvangers op HD staat.
Haal je wel genoeg snelheid voor 2x HD singaal? Dit neemt ongeveer 16mbit in beslag van je verbinding. Via http://192.168.2.254 (Admin 1234) kan je inloggen in het modem. Op de status pagina zie je vervolgens ''Current rate downstream'' . Mocht dit genoeg zijn zal je idd moeten wachten op Webcare.

Wat is je actuele snelheid?
Helaas kan ik de "current rate downstream" niet bij status vinden. Er is echter niets veranderd in mijn downloadsnelheid, met mijn aanvraag voor een aanvullend pakket is een van de HD ontvangers weer op SD gezet. Dit dient weer opgezet te worden.
Een te lage snelheid, bv door fluctuatie van de snelheid, kan HD op je 2e ontvanger afschakelen

Plaatst eens een printscreen van je statuspagina.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo thecliffhanger, welkom terug! HD geeft een beter beeld dan SD, dus ik kan me heel goed voorstellen dat je dat wilt kijken. Ik wil voor je kijken wat ik hierover kan zien. Zo te zien had je vorig jaar je gegevens via privébericht naar Leon gestuurd, dat kan ik niet inzien. Tegenwoordig hebben we velden op je profielpagina, als je daar je gegevens invoert zijn die alleen zichtbaar voor jou, mij en mijn collega's. Als je dat zou kunnen doen en daarna hier een reactie geeft met de screenshot waar nelly jacoba om vroeg kunnen we dit samen verder gaan bekijken 🙂
Beste Jasper,

Ik heb binnen mijn profiel aangegeven om welk adres het gaat. Tevens screenshot toegevoegd (ga er vanuit dat dit de desbetreffende pagina is).
Nogmaals, de ontvanger welke op SD staat dient weer op HD gezet te worden. Net zoals Leon toen eerder ook voor mij gedaan heeft.
Reputatie 8
Badge +10
[...]
Tevens screenshot toegevoegd (ga er vanuit dat dit de desbetreffende pagina is).

De snelheid van 35 Mbps is ruim voldoende voor twee HD-zenders maar ik heb wat twijfel betreffende de waardes in het screenshot...
Meest opvallende is de Noise Margin Downstream (signaal/ruisverhouding) van 4,9 dB, deze is lager dan de minimumwaarde van 5 dB die nodig is voor een stabiele verbinding, en als gevolg hiervan kan de snelheid van de verbinding teruggeschakeld worden.
Welke snelheid is volgens onderstaande website haalbaar op jouw adres..?

https://netco-fpi-info.fourstack.nl

Je kan wellicht een hogere snelheid halen als de oorzaak van de te lage Noise Margin achterhaald kan worden.
En een modem uptime van 1 uur.
Heb je je modem vlak voor het screenshot zelf opnieuw gestart?
Reputatie 8
Badge +11
Dank voor de gegevens en de screenshot. Er komt zo te zien genoeg snelheid binnen op de Experia Box om HD op 2 ontvangers te kunnen kijken, maar het profiel lijkt op maximaal 1 ontvanger met HD ingesteld te staan. Ik zie dat de klantenservice de software van de tv-ontvangers opnieuw heeft laten instellen en de Experia Box een reset gegeven (vandaag de uptime die je ziet staan @nelly jacoba), maar alles bood geen soelaas.
Ik heb ook geprobeerd om de tweede ontvanger op HD te zetten, maar ik krijg de melding dat het profiel maximaal 1 toelaat. Aangezien het gewerkt heeft en de snelheid (ruim) voldoende is vind ik dat vreemd, daarom heb ik een melding aangemaakt naar een achterliggende afdeling om dit te bekijken en om te kijken of ze het profiel kunnen aanpassen. Ik verwacht dat ik hier volgende week meer duidelijkheid op heb, ik kom er dan bij je op terug!
Beste Jasper,

Bedankt voor de genomen acties. Het blijft gek dat na het aanvragen van het pluspakket mijn profiel ook aangepast is. Voor nu heb ik de ontvanger welke HD ontvangt naar onder verplaatst. Hopelijk kan mijn profiel weer aangepast worden zodat ik op beide HD kan ontvangen, ander biedt de tweede ontvanger niet echt een meerwaarde. Ik wacht je volgende reactie af.

Gr,

Cornelis
Reputatie 8
Badge +11
Hi Cornelis, excuses voor de late reactie! Ik heb hier een terugkoppeling op gekregen maar ik was dit bericht even kwijt. Gelukkig heb ik je weer gevonden, als het goed is kan je inmiddels weer op beide ontvangers HD ontvangen. Merk je dat zelf ook?

Reageer