Géén HD meer... na installatie 2e ontvanger

• 12 mei 2012
  • 3 reacties
  • 4461 keer bekeken

Badge
In tegenstelling tot velen had ik tot ik de 2e ontvanger ging installeren wel HD zenders, echter na de installatie van de 2e ontvanger zijn de HD zenders verdwenen.
Op ontvanger 1 staat HD aan, op ontvanger 2 staat HD uit (ik heb alle combinaties geprobeerd , 1 ontvanger van de stroom, maar ik krijg ze op geen mogelijkheid terug)
Iemand hier een oplossing voor?

3 reacties

Badge +1
kllinkt logisch,

Voor HD is 8 Mbit nodig, voor SD 4 Mbit. Voor internet + bellen wordt 2 Mbit gereserveerd. Dat zou betekenen dat als je intrainsnelheid minder is dan 14 Mbit (8 + 4 + 2) beide ontvangers terug schakelen naar SD...

Wat geeft jouw modem aan als intrainsnelheid?
Badge
kllinkt logisch,

Voor HD is 8 Mbit nodig, voor SD 4 Mbit. Voor internet + bellen wordt 2 Mbit gereserveerd. Dat zou betekenen dat als je intrainsnelheid minder is dan 14 Mbit (8 + 4 + 2) beide ontvangers terug schakelen naar SD...

Wat geeft jouw modem aan als intrainsnelheid?

Het modem heeft een intrainsnelheid van 15008 kbps
Badge
@webcare:
Is onderstaand uit het kpn forum juist?
"Interactieve TV
Hebt u gekozen voor twee tv-ontvangers, dan kunt u op uw adres geen programma's in HD kwaliteit krijgen.
Hebt u gekozen voor HD, dan kunt geen tweede Interactieve TV-ontvanger aansluiten."

Als je dus voldoende bandbreedte hebt voor 2 SD-streams en je hebt 2 ontvangers dan krijgen beide ontvangers 1 SD stream toegewezen.
Heb je 1 ontvanger, dan krijgt deze beide SD-streams en aanzien 2 SD = 1 HD stream kun je HD kijken
Indien bovenstaand niet juist is graag uitleg over hoe het dan wel in elkaar zit.
Alvast bedankt.

Reageer