beantwoord

Geen HD meer na aansluiten 2e ontvanger

• 16 januari 2016
  • 18 reacties
  • 446 keer bekeken

Reputatie 1
Vandaag een 2e ontvanger aangesloten op de slaapkamer. Zodra deze aanging verdwenen de HD zenders in de woonkamer... Hoe krijg ik ze weer terug?
icon

Beste antwoord door Michael 16 januari 2016, 16:18

Hi Schaapjeindewei! Ik zie het inderdaad. Je kunt niet zomaar een tweede ontvanger aansluiten terwijl je administratief gezien maar één ontvanger afneemt. Dan vervallen de HD-zenders. Je mag een tweede ontvanger aanvragen in Mijn Telfort als je deze functionaliteit wenst op beide ontvangers. Voor nu heb ik beide ontvangers ontkoppeld, indien je nu weer één ontvanger aanmeldt, werken de HD-zenders weer. :)

@jimny,

Dank je!
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

18 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Dit kun jezelf niet fixen daarvoor heb je Webcare Telfort nodig of de klantenservice bellen die zijn nog tot 17.00 uur open.

Wellicht heb je geluk als je de adapter van de eerste ontvanger even van de stroom haalt en dat na het aansluiten de software opnieuw wordt ingeladen in de ontvanger en de HD zenders meekomen
Reputatie 8
Badge +2
Hi Schaapjeindewei! Ik zie het inderdaad. Je kunt niet zomaar een tweede ontvanger aansluiten terwijl je administratief gezien maar één ontvanger afneemt. Dan vervallen de HD-zenders. Je mag een tweede ontvanger aanvragen in Mijn Telfort als je deze functionaliteit wenst op beide ontvangers. Voor nu heb ik beide ontvangers ontkoppeld, indien je nu weer één ontvanger aanmeldt, werken de HD-zenders weer. :)

@jimny,

Dank je!
Reputatie 1
Maar ik wil geen extra ontvanger, ik heb er al twee.
Ik begrijp dus dat ik van Telfort geen extra eigen ontvanger mag gebruiken? Vreemde zaak, waarom staat dat niet duidelijk aangegeven?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Schaapjeindewei, op zich mag je deze wel gebruiken. Maar je dient dan eerst een tweede Interactieve TV stream aan te vragen zodat je ook van een tweede TV-ontvanger gebruik kunt maken. Je ontvangt dan een TV-ontvanger van ons in bruikleen. Het is aan jou om te bepalen of je van de ontvangen TV-ontvanger gebruik maakt of je eigen TV-ontvanger aansluit. Excuses voor de onduidelijkheid.
Reputatie 1
Maar dan moet ik de huur betalen voor die ontvanger. En daarom had ik nou juist een eigen ontvanger aangeschaft.
Jammer dat dit in 2016 nog zo moet gaan, ouderwets overal op willen verdienen zonder dat duidelijk aan te geven.
Ik mag wel op elke PC, telefoon en tablet TV kijken, maar zodra ik een tweede tv aansluit moet ik extra gaan betalen...

Eigenlijk vind ik het ook misleidend, waar kan ik vinden dat ik geen eigen ontvanger mag gebruiken en dat ik voor 2 tvs altijd extra moet gaan betalen? Zelfs als ik nu op jullie site zoek kan ik dat niet vinden! Als ik dit vantevoren had geweten..
Reputatie 8
Badge +16
Op een eigen TV-ontvanger leveren wij geen ondersteuning. Je ontvangt wel ondersteuning op de TV-ontvanger die jij van ons in bruikleen hebt. Wij maken geen onderscheid in het huren of het aansluiten van een eigen TV-ontvanger. De kosten voor het gebruik maken van een tweede TV-ontvanger bedragen € 4,- per maand.

Voor meer informatie zie onderstaande link:

Extra TV-ontvanger bestellen voor Interactieve TV
Reputatie 1
Beste Stephen,
Je zegt: "Op een eigen TV-ontvanger leveren wij geen ondersteuning. Je ontvangt wel ondersteuning op de TV-ontvanger die jij van ons in bruikleen hebt. Wij maken geen onderscheid in het huren of het aansluiten van een eigen TV-ontvanger." -> dit begrijp ik nu inderdaad. Mijn vraag is hoe ik (of elke andere nieuwe telfort klant) dit vantevoren kan weten, omdat dit nergens staat.
Natuurlijk heb ik gelezen dat ik een extra ontvanger kan huren voor €4,-- per maand, maar ik heb nergens gelezen (ook nu niet via de link die je gaf) dat ik geen eigen ontvanger mag gebruiken en dat Telfort zelfs de HD zenders uitzet op alle ontvangers als ik dat wel doe.

Nu heb ik een werkeloze tweede ontvanger, zonde van het geld! Is dat mijn eigen fout? Ik vind van niet, hoe had ik kunnen weten dat het niet kon?
Daarnaast: Stel dat Telfort zou zeggen: hd op een tweede ontvanger kan alleen met een betaalde ontvanger van Telfort, dan zou dat nog enigsinds logisch zijn. Maar waarom wordt HD op beide ontvangers uitgezet, dat vind ik erg onredelijk.
Reputatie 8
Badge +16
Wij gaan ervan uit dat klanten die gebruik maken van Interactieve TV dit via TV-ontvangers doen die door ons zijn geleverd, omdat de (meeste) TV-ontvangers in bruikleen zijn.

Wij zetten geen HD zenders uit. In ons systeem staat er voor jouw aansluiting 1 HD-stream geactiveerd. Wil je ook op de tweede TV-ontvanger HD-zenders ontvangen? Dat kan, maar dan dien je ook een tweede Interactieve TV aan te vragen zodat de tweede (HD) stream wordt geactiveerd. Je ontvangt dan een extra TV-ontvanger maar dan is het aan jou om te bepalen of je je eigen TV-ontvanger of de TV-ontvanger die door ons is geleverd aansluit.
Reputatie 1
Ik vraag me af of je überhaupt mijn eerste post gelezen hebt, ik vraag niet om 2 HD streams, mijn probleem is juist dat mijn ene HD stream verdwijnt op het moment dat ik een 2e ontvanger aansluit. Ik vind het prima om maar op 1 ontvanger HD zenders te hebben, en op de andere alleen SD, maar dat gaat dus niet omdat Telfort HD uitzet op alle ontvangers zodra ik de tweede ontvanger aansluit.

Jammer dat er niet ingegaan wordt op mijn vragen, kan er niet meegedacht worden aan een oplossing?
Reputatie 8
Badge +2
Hi Schaapjeindewei. Je betaalt niet zo zeer voor de huur van de ontvanger (die het kijken van de stream slechts mogelijk maakt), je betaalt voor de stream zélf. De kwaliteit van de stream wordt hier niet in meegenomen. Indien de snelheid van de internetverbinding het toelaat om HD-zenders te kunnen bekijken, dan zetten wij dit standaard aan. Om een direct antwoord te geven op jouw vraag: het is niet mogelijk om in ons systeem aan te geven dat je één HD-stream hebt en één SD-stream, op deze manier omzeil je een procedure waar andere klanten wél voor betalen namelijk. Mocht het alsnog onduidelijk zijn, dan verneem ik dit graag.
Reputatie 1
Oke dat is een duidelijk antwoord.
Blijft wel mijn vraag hoe ik dit had kunnen weten vantevoren. Nu zit ik met een ontvanger waar ik niets mee kan.

Het lijkt mij verstandig om dit duidelijk op jullie site te zetten, om verdere misleiding te voorkomen.

Ook kan de reclame beter aangepast worden: 'interactieve tv op BIJNA alle schermen voor de scherpste prijs'

... als ik dit eerder had geweten had ik niet voor Telfort gekozen, nu zit ik er aan vast.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Schaapjeindewei. Ik begrijp niet zo zeer waarom dit verwarrend werkt. Hoe kunnen wij ervoor zorgen dat men niet op eigen houtje een tweede ontvanger aanschaft? Wij geven immers duidelijk aan wat de kosten zijn van een eventuele tweede ontvanger (lees: stream) op onze website.
Reputatie 1
Je bedoelt deze zin: "Als je Interactieve TV wilt kijken op meer tv's heb je voor elke tv een interactieve tv-ontvanger nodig. Deze kun je eenvoudig zelf bijbestellen en wij bezorgen de tv-ontvanger gratis bij je thuis."?

Daar lees ik geen kosten, ik lees ook niet dat je geen eigen ontvanger kan/mag gebruiken, ik lees ook niet dat je moet betalen voor de stream en niet de huur voor de ontvanger. Allemaal dingen die jullie mij nu hier op het forum duidelijk hebben gemaakt, die nergens op de site staan.

Voorheen zat ik bij ziggo, extra tv's aansluiten geen probleem. Ik ben vast niet de enige die een keer overstapt (in mijn geval kon het helaas niet anders) en al die mensen zijn gewend dat je anno 2016 meerdere tv's kan aansluiten op je aansluiting. Telfort heeft daar een ander verdienmodel voor blijkbaar, dat is prima (wel ouderwets), maar zet het wel duidelijk neer.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Schaapjeindewei. Nadat je bent ingelogd op Mijn Telfort, wordt je geattendeerd op de kosten (á €4,- extra per maand). Ik kan het niet veel mooier maken dan het is, het spijt me. 🙂
Reputatie 1
Als je nog geen klant bent heb je geen Mijn Telfort...

Maar laat maar zitten, het zal allemaal wel aan mij liggen !!
Reputatie 8
Badge +10
Als je nog geen klant bent heb je geen Mijn Telfort...

Maar laat maar zitten, het zal allemaal wel aan mij liggen !!

Tijdens het bestellen van je abonnement zie je dat ook al.
Maar uiteraard ook als je al wel abonnee bent en een extra ontvanger wil bestellen via Mijn Telfort.

En ja, het ligt aan jou... :8
Vandaag een 2e ontvanger aangesloten op de slaapkamer. Zodra deze aanging verdwenen de HD zenders in de woonkamer... Hoe krijg ik ze weer terug?

Ik heb geen HD zenders meer na opzeggen 2de toestel? Kunt u mij helpen? Gr wilfried

Ik heb geen HD zenders meer na opzeggen 2de toestel? Kunt u mij helpen? Gr wilfried

Dubbelpost zie

https://forum.telfort.nl/vraag-hier-248/geen-hd-zenders-54644