Geen HD kanalen

• 7 april 2016
  • 9 reacties
  • 509 keer bekeken

Sinds ik een nieuwe TV ontvanger heb, heb ik geen HD kanalen meer. Ik heb het volgende al gedaan:

- HD aangezet in het menu
- Uit/aan Gedaan
- Stroom er compleet af.

Enig idee waarom de kanalen niet beschikbaar zijn ?

Alvast bedankt

9 reacties

Dat moet webcare voor je aanzetten. Ze lezen hier mee.
Als je genoeg bandbreedte hebt, natuurlijk.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Chris!

Welkom! Eén van de twee ontvanger moet nog ontkoppeld worden denk ik. Stuur jouw naw-gegevens in een privébericht, dan ga ik dit voor je regelen. Ik wacht op je reactie.

@nelly jacoba,

Dank je!
Daar heb ik dus ook last van! Ik heb net een nieuwe modem en TV kastje, bij de instellingen op HD gezet.
Power er af voor beide kastjes. Heb maar 1 TV aangesloten. Na 10 dagen geen werkende TV, nu gelukkig wel maar geen HD. Word er niet echt vrolijk van.
Reputatie 8
Bij problemen de modem/router resetten en de TV set-up box, zodat alles "vers" in de betreffende apparaten opnieuw wordt ingeladen. Is meestal de beste remedie na een storing.

Afhankelijk van het type storing de volgende onderdelen:
1-2-3 Bij storing met internet (+ telefoon) + WiFi + TV set-up box
2-3 Bij storing van alleen de TV set-up box + zwart beeld (geen storing van internet/telefoon)
2 Bij storing van alleen de TV set-up box, maar er is nog wel beeld
(Wil men op zeker spelen dan gewoon alle opties 1-2-3 ).

1. Fabriek-reset modem/router: (procedure geldt voor Experia Box V8 )
- Kijk achterop de modem/router waar een reset-gaatje zit.
- Steek met omgebogen paperclip in het reset-gaatje en houdt die circa 15 sec. ingedrukt.
- Reset loslaten als poortlampje van aangesloten UTP-kabel knippert / van functie verandert
- Als het goed is gaat daarna aan de voorkant van het modem eerst een groen powerlampje branden.
- Mocht het rood gaan branden, stroom er even af en weer inschakelen.
Erna wordt het powerlampje wel groen. Met 1-2 minuten branden ook de andere lampjes als alle functies goed werken.
(Bij inloggen in de modem/router, is het wachtwoord gereset naar 1234, maak nieuw wachtwoord aan).

2. Opnieuw inladen van de software van de TV set-up box: ( Arcadyan HMB2260 )
a - TV setup box met de wip-schakelaar achterop even uitschakelen.
b - 10 seconden wachten en weer inschakelen.
c - Als streepje op display TV setup box verschijnt, de standbyknop rechts bovenop 1x kort indrukken.
d - Er verschijnt een menu op TV
- Met de afstandbediening (ronde knop pijltjes + OK) de regel kiezen "Software verwijderen".
- Daarna duurt het circa 10 minuten voordat alles weer opnieuw "vers" is ingeladen.
- Verder de TV set-up box in- en uitschakelen met de afstandbediening.

3. Terug naar fabrieksinstellingen TV set-up box: ( Arcadyan HMB2260 )
Idem de stappen van hierboven 2a t/m 2d
- Met de afstandbediening (ronde knop pijltjes + OK) kies "Terug naar fabrieksinstellingen".
- Reset neemt minder tijd in beslag als optie hierboven bij onderdeel 2.
- Erna resolutie beeldinstellingen correct instellen op gebruikte abonnement en aansluiting (SD vs HD)
= Knop "menu" ----> Instellingen ----> Beeldscherm instellingen -----> Automatisch of vaste resolutie
-----> Bewaar instellingen

Algemene opmerking:
Zelf aangemaakte profielen met eigen keus aan TV/radio zenderlijsten blijven intact,
na herstel van fabrieksinstellingen TV set-up box of opnieuw inladen van software (onderdeel 2-3).
Persoonlijke aanpassingen Beeldscherm- en Systeem instellingen gaan verloren bij een fabrieks-reset
(onderdeel 3), maar blijven wel gehandhaafd bij enkel opnieuw inladen van de software (onderdeel 2).
HD moet webcare voor je aanzetten. Mits er voldoende bandbreedte is, uiteraard.
Het is in het vervolg handiger een eigen topic te starten.
Nu moet je hopen dat webcare hier nog kijkt.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Marco, om je verder van dienst te zijn ontvang ik graag je naw-gegevens in een privébericht. Bij voorbaat dank!
Reputatie 8
Badge +2
Hi Chris! Bedankt voor je berichtje! Ik heb alle ontvangers voor je ontkoppeld. Indien je één ontvanger opnieuw aanmeldt met de abonnementsgegevens dan werkt het weer. Laat je het weten wat je ervan vindt? Dank je!
Hi Chris! Bedankt voor je berichtje! Ik heb alle ontvangers voor je ontkoppeld. Indien je één ontvanger opnieuw aanmeldt met de abonnementsgegevens dan werkt het weer. Laat je het weten wat je ervan vindt? Dank je!
Misschien kun je dat bij mij ook doen. Ik heb al uren geleden een topic geplaatst maar er is nog niet op gereageerd.
Reputatie 8
Badge +2
Misschien kun je dat bij mij ook doen. Ik heb al uren geleden een topic geplaatst maar er is nog niet op gereageerd.

Mijn excuus, ik zal jouw topic meteen oppakken, mekkon! 🙂

Reageer