beantwoord

geen HD

• 31 december 2017
  • 12 reacties
  • 202 keer bekeken

Na het niet meer reageren van de Motorola tv ontvanger, een nieuwe toegezonden gekregen van het merk Arris. Hiermee heb ik twee problemen geconstateerd.
- Mijn HD-zenders zijn er niet meer.
- Mijn opslagruimte voor het opnemen is veeeel kleiner.
Graag een oplossing hiervoor.
icon

Beste antwoord door van Stijn 3 januari 2018, 14:30

Heb uiteindelijk maar gebeld.
Oude ontvanger moest gedeactiveerd worden en daarna dus de nieuwe geactiveerd.....
Hadden ze in mijn ogen dus gelijk moeten doen met het opsturen!
Bekijk reactie

12 reacties

Staat HD aan bij "instellingen"?
Had je op de Motorola lokale opslag?
De Arris heeft dat niet, daar neem je op in de cloud.
Heb helaas geen HD kunnen vinden bij de instellingen.
Kan alleen resolutie aanpassen, maar staat al op 1080 bij 50Hz.
En de Motorola sloeg het volgens mij ook op in de cloud, maar had wel degelijk een 8ggb externe opslag aan de onderkant zitten? Deze ontbreekt idd bij de Arris, maar als ik nu in het menu kijk kan ik in eens nog maar 76% opslag gebruiken?
HD aan staat bij Systeeminstellingen.
Zie blz 73 in de handleiding.
https://www.gebruikershandleiding.com/Arris-2952---KPN-Interactieve-TV/preview-handleiding-607957.html
Soms moet webcare een instelling op de achtergrond wijzigen.

En staan er wellicht al opnames van je in de cloud?
Er is tot 200 uur opnametijd beschikbaar.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/internet-tv-bellen/interactieve-tv/opnemen-pakket.htm
Hd gevonden. Staat aan.
Laat ik het anders formuleren: de 700 nummers zijn weg, en als de reguliere zenders nu HD zouden moeten zijn, lijkt dit op het oog wel degelijk mindere kwaliteit.
En idd er staan al opnames in de cloud, maar van 99% naar 76% klopt niet lijkt mij.
Ontvanger wel uit en weer aan gezet?
De HD zenders zitten nog op 700+.
Als ze dan nog niet terug/zichtbaar zijn moet webcare in actie komen.
Hier zijn die er dinsdag weer, maar je kan telefonies of via de chat proberen.
Wellicht weten die ook hoe het met percentages opslag zit.
https://forum.telfort.nl/over-het-forum-250/fijne-jaarwisseling-wij-staan-dinsdag-2-januari-weer-voor-jullie-klaar-73333
Reputatie 8
Badge +17
Wellicht dat het vandaag lukt om de HD zenders te activeren op de nieuwe tv ontvanger als eerst de motorrola ontkoppeld wordt via het twitter account van Telfort zie onderaan deze pagina.
uit/aan heeft ook niet geholpen.
Twitter link geeft ook aan dat Telfort er nu niet is.
Ik wacht dus de Webcare hier wel af.
Ze moeten wel tot 17.00 bereikbaar zijn via de chat en telefoon.
graag reactie van Telfort Webcare!
Reputatie 8
Badge +17
graag reactie van Telfort Webcare!

Vanaf vandaag is webcare Telfort weer aanwezig en je topic wordt op volgorde van binnenkomst behandeld dus dat kan zomaar morgen of later zijn.
Heb uiteindelijk maar gebeld.
Oude ontvanger moest gedeactiveerd worden en daarna dus de nieuwe geactiveerd.....
Hadden ze in mijn ogen dus gelijk moeten doen met het opsturen!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo van Stijn, welkom op het forum! Bij het versturen van een nieuwe TV-ontvanger moet inderdaad altijd de oude worden 'geflagged'. Dat betekent dat de oude TV-ontvanger direct wordt afgemeld zodra je de nieuwe aansluit. Doorgaans wordt dit altijd gedaan maar helaas is het dit keer bij jou niet gebeurd. Onze excuses voor het ervaren ongemak.

Reageer