beantwoord

Geen HD

• 16 september 2015
  • 23 reacties
  • 565 keer bekeken

Reputatie 1
We komen erachter dat we nog geen HD hebben. Ik zie wel Hd maar die zitten niet in het basis pakket. En via de videotest ontvangen we prima Hd.
icon

Beste antwoord door RVH69 3 februari 2016, 23:18

Michael, alles werkt weer perfect met de HD zenders..... erg blij mee ☺️. Super bedankt voor jullie snelle actie. Gr Roelof
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 8
Badge +10
De HD-zenders kan je bij een ADSL-abonnement vinden vanaf voorkeuzezender 701 en zitten gewoon in het basispakket.
Check wel even in je TV-ontvanger of HD ingeschakeld staat.

Heb je een glasvezelabonnement dan is informatie over HD-zenders en pakketten ook wel te vinden op de website.
Reputatie 1
Staat op HD. En de zenders vanaf 701 gecheckt en nog steeds het genoemde probleem.
Reputatie 8
Badge +10
Staat op HD. En de zenders vanaf 701 gecheckt en nog steeds het genoemde probleem.

Duidelijk... ;)
In dat geval moet Telfort in het systeem de HD-zenders voor jouw abonnement (nog) inschakelen.
Telfort webcare leest mee en zal naar verwachting snel reageren op je vraag...
Reputatie 4
Badge +1
Dag Kirsten, vervelend dat het nog niet gelukt is om tv in HD te kijken. Ik heb dit nu aangepast in de systemen voor je. Binnen een dag moet dit omgezet worden. Laat je mij weten of het is gelukt?
Reputatie 1
Super. Het werkt!
Reputatie 4
Badge +1
Super Kirsten. Geniet er van!
Hoi, ik heb precies hetzelfde probleem. Via chromecast youtube wel super HD beeld. Maar via standaard kanaal zeer matig. Wel beloofd hd ontvangst .... nog niet aanwezig. Ik betaal al 2 jaar voor HD ontvangst maar wrs nooit ontvangen. Wist ook niet beter omdat ik sinds 2 weken een full HD heb gekocht!!. Maar nu duidelijk verschil zie ... !!

Ik hoor graag spoedig een reactie.

GR R
Reputatie 8
Badge +10
[...]
Ik betaal al 2 jaar voor HD ontvangst maar wrs nooit ontvangen.

Je betaalt niets extra voor HD-ontvangst, iedereen die het basispakket heeft kan de HD-zenders ontvangen vanaf voorkeuzezender 701.
Enige uitzondering is dat er op een aansluiting te weinig verbindingssnelheid aanwezig is (minder dan 12 Mbps) waardoor technisch gezien HD niet haalbaar is.

Ik weet zeker dat Christy - Telfort of één van haar collega's graag voor je wil nagaan of HD op jouw adres geactiveerd kan worden.
[...]
Ik betaal al 2 jaar voor HD ontvangst maar wrs nooit ontvangen.

Je betaalt niets extra voor HD-ontvangst, iedereen die het basispakket heeft kan de HD-zenders ontvangen vanaf voorkeuzezender 701.
Enige uitzondering is dat er op een aansluiting te weinig verbindingssnelheid aanwezig is (minder dan 12 Mbps) waardoor technisch gezien HD niet haalbaar is.

Ja wrs is er bij mij te weinig verbindingssnelheid heb ik nu ontdekt! na 6 maanden. Maar het is mij wel verkocht dat ik thuis zenders kan ontvangen op HD kwalitiet. Maar dus niet! Voel mij belazerd! Volgens postcode check heb ik HD .... dus niet blijk nu! Postcode 3051SX 60 b ....... kijk maar mee.

Graag reactie ASAP omdat ik al 2 jaar betaal voor HD maar niet geleverd krijg!?

Ik weet zeker dat Christy - Telfort of één van haar collega's graag voor je wil nagaan of HD op jouw adres geactiveerd kan worden.
Reputatie 8
Badge +10
Volgens postcode check heb ik HD .... dus niet blijk nu! Postcode 3051SX 60 b ....... kijk maar mee.

Volgens deze check zou je 11 Mbps moeten ontvangen.
1 HD-ontvanger is hierbij echt wel mogelijk.

https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search?utf8=%E2%9C%93&address=3051SX+60+b&commit=Zoek

Ook wordt volgend jaar je wijkkast geupgrade naar 40 Mbps.

Als je het vraagt dan zal Telfort HD vermoedelijk best wel willen activeren, maat daarna niet zeuren omdat je maar hooguit 3 Mbps voor internet overhoudt.

Graag reactie ASAP omdat ik al 2 jaar betaal voor HD maar niet geleverd krijg!?

Nogmaals... je betaalt niet voor HD, je betaalt voor interactieve TV.
Hoi Enterprise,

Maar als ik lees op de website zoals ik mijn pakket heb afgesloten dan krijg ik zoals beloofd "72 zenders, 28 in
HD-kwaliteit"

https://internetshop.telfort.nl/flow/step2

Dan betaal ik toch voor HD kwaliteit en behoor ik deze toch ook te krijgen?

Of snap ik het nu niet meer!? ..... (-;
Reputatie 8
Badge +10

Dan betaal ik toch voor HD kwaliteit en behoor ik deze toch ook te krijgen?

Je krijgt diezelfde 28 HD-zenders ook aangeboden als SD (standaard definition) zenders vanaf voorkeuzezender 1.
Er wordt je niets tekort gedaan maar HD-ontvangst is nou eenmaal gebonden aan een minimale haalbare snelheid.
Zou je sommige zenders NIET kunnen ontvangen omdat deze uitsluitend in HD worden uitgezonden dan zou je een punt hebben.
Hoi Enterprise,

Dan moeten ze dit toch duidelijk aangeven bij de aankoop van mijn pakket en communicatie op de website. En dat doen ze niet. Doen ze dit wel dan kan ik uiteindelijk zelf kiezen wat ik wil.

Nogmaals: ze houden voor dat ik HD kan ontvangen op mijn postcode, maar het wordt aangeboden als SD omdat mijn wijkkast maximaal 11mbps aankan. Dat is toch de omgekeerde wereld? Ze beloven wel HD maar uiteindelijk leveren ze het niet.

Ik heb vorige maand speciaal een full HD tv aangekocht omdat ik graag HD wil kijken ivm betere beeldkwaliteit.

Ik hoop dat Christy van Telfort mee leest en duidelijkheid kan geven in mijn kwestie.
Reputatie 8
Badge +10

Ik hoop dat Christy van Telfort mee leest en duidelijkheid kan geven in mijn kwestie.

Dat kan ze ongetwijfeld maar je zal even geduld moeten hebben want druk... :8
Reputatie 8
Badge +2
Hi RVH69! Bedankt voor je privébericht. Je beschikt momenteel niet over HD-zenders inderdaad. De huidige TV-programma's worden in SD-kwaliteit uitgezonden. Maar niet getreurd, ik heb een verzoek uitstaan om de HD-zenders te laten activeren, je mag ervan uitgaan dat dit in de loop van vandaag wordt behandeld. Het enige wat je dan mag doen is de abonnementsgegevens opnieuw opgeven, daarna werkt het zoals je wenst. Laat je het mij weten wat je ervan vindt?

@Enterprise,

Klasse! Dank je wel. 🙂
Reputatie 8
Badge +16
En als aanvulling...: de HD zenders zijn dan terug te vinden vanaf kanaal 701
Michael,

Bedankt voor je snelle reactie en actie.

Ik zal je zeker op de hoogte houden. Ben benieuwd ...

GR Roelof
Hier ben ik weer .....

Vanavond ontvanger opnieuw opgestart en vanaf kanaal 700 alle zenders in HD kwaliteit .... hoera en thx (-;

Dus dat is netjes en snel geregeld. Bij TV aan moet ik wel inleveren op inet snelheid op computer, maar dat vind ik niet zo bezwaarlijk, principe heb ik een van de twee apart aan staan en niet beide! Is mijn tv uit dan weer inet snelheid zoals eerder.

Maar nog een paar vragen/opmerkingen:

Waarom moet ik deze klacht > oplossing zelf aankaarten? Terwijl jullie het wel kunnen leveren.

Waarom communiceren jullie dit niet bij de aanschaf/keuze van een nieuw pakket bij nieuwe en bestaande klanten?

Ik betaal al bijna 2 jaar voor ontvangst HD maar niet gekregen. Hoe gaan jullie hiermee om?

Zo en nu nog even genieten van mijn gewenste HD uitzendingen op mijn tv en geen SD meer ... (-;

GR Roelof
Reputatie 8
Badge +10

Vanavond ontvanger opnieuw opgestart en vanaf kanaal 700 alle zenders in HD kwaliteit .... hoera en thx (-;

Mooi, toch voor elkaar... ;)

Waarom moet ik deze klacht > oplossing zelf aankaarten? Terwijl jullie het wel kunnen leveren.

Zoals al eerder gezegd, onder de 12 Mbps wordt HD niet standaard geactiveerd omdat er voor de gemiddelde klant te weinig internetsnelheid overblijft.
Op eigen verzoek, en indien net haalbaar zoals in jouw geval, wil Telfort dit wel activeren voor je.

Waarom communiceren jullie dit niet bij de aanschaf/keuze van een nieuw pakket bij nieuwe en bestaande klanten?

Dit wordt wel degelijk vermeld op de website... 'indien voldoende snelheid etc...'

Ik betaal al bijna 2 jaar voor ontvangst HD maar niet gekregen. Hoe gaan jullie hiermee om?

Voor de laatste keer, je betaalt niet voor HD.
HD is een aanvullende dienst die indien mogelijk geleverd wordt.
Daarnaast kon je niet eens HD ontvangen omdat je pas twee weken geleden een geschikte HD tv hebt gekocht.
Dus als je enige vorm van compensatie zoekt... dat gaat niet gebeuren.
Hoi Michael,

Ik kijk nu al aan aantal weken met veel plezier hd uitzendingen. Maar sinds vandaag zijn ze verdwenen. Wrs heeft dit te maken met een nieuw abbonnement wat per vandaag is ingegaan en ze wrs niet het hd knopje hebben ingeschakeld.

Combi van hd uitzendingen en traag internet heb ik gelukkig geen last.

Ik zou fijn vinden als ik weer kan genieten van HD uitzendingen. Zou je deze weer voor mijn kunnen activeren aub.

Zie graag een reactie tegemoet.

En bedankt alvast ...

Gr Roelof

Hi RVH69! Bedankt voor je privébericht. Je beschikt momenteel niet over HD-zenders inderdaad. De huidige TV-programma's worden in SD-kwaliteit uitgezonden. Maar niet getreurd, ik heb een verzoek uitstaan om de HD-zenders te laten activeren, je mag ervan uitgaan dat dit in de loop van vandaag wordt behandeld. Het enige wat je dan mag doen is de abonnementsgegevens opnieuw opgeven, daarna werkt het zoals je wenst. Laat je het mij weten wat je ervan vindt?

@Enterprise,

Klasse! Dank je wel. :)
Reputatie 8
Badge +2
Hé Roelof! Klopt! Door de wijziging is mijn gedane wijziging overschreven. Ik heb het weer voor je in orde gemaakt. Rond 20:00 uur kun je weer genieten van HD-kwaliteit. Laat je me weten of het goed werkt? Dank je!
Michael, alles werkt weer perfect met de HD zenders..... erg blij mee ☺️. Super bedankt voor jullie snelle actie. Gr Roelof
Reputatie 8
Badge +2
Hi Roelof! Graag gedaan hoor en veel plezier ervan!