beantwoord

Geen glasvezel signaal

• 1 oktober 2017
  • 6 reacties
  • 502 keer bekeken

Badge
Sinds een half uurtje is het glasvezel signaal weg. Geen tv, internet en telefoon. Geen storing gemeld op Telfort website. Resetten modem helpt ook niet...
icon

Beste antwoord door Wieger DB 2 oktober 2017, 17:13

Hoi Cvl66, welkom terug! Wat vervelend dat je geen verbinding meer hebt. Uitgaande van het knipperende powerlampje op je modem, lijkt het erop dat de adapter van je modem de geest gegeven heeft. Uit je omschrijving hieronder kan ik niet met zekerheid opmaken of het lampje stabiel brandt of knippert. Kan je dit nog even laten weten? Wanneer het powerlapmje knippert dan is er namelijk sprake van een defecte adapter en zal de monteur je verbinding niet kunnen herstellen. Ik hoor het graag van je!
Lampjes op modem geven aan: geen signaal op glasvezel. Power brandt. knippert. Rest is uit. Het is een Genexis modem.
Bekijk reactie

6 reacties

Badge
Lampjes op modem geven aan: geen signaal op glasvezel. Power brandt. knippert. Rest is uit. Het is een Genexis modem.
Reputatie 3
Badge +2
Kan je een beetje extra info geven mbt locatie en welke leds branden er (niet) op je Genexis?

edit: ok, van die leds zie ik nu ook staan. Het kan natuurlijk zijn dat de modem stuk is. Hopelijk wordt je snel geholpen door webcare, dit kan je versnellen door je klantnummer in je profiel te zetten, mocht je dat nog niet gedaan hebben.

Misschien even bij andere mensen in de buurt informeren of ze ergens last van hebben?
Reputatie 8
Een keer die Genexis van de stroom afhalen, en weer inschakelen.
Als er geen lampjes branden op de Genexis, probeer eens een andere power-adapter (controleer de specs van een power-dapter).
Badge
Het is een probleem in de wijk. Buren en straat verderop zitten ook zonder. Bericht is nu: dinsdag komt monteur... Lekker vlotte oplossing, maar niet heus 😞
Reputatie 8
In dit soort gevallen zou je gebruik kunnen maken van je mobiele netwerk, via een hotspot met je telefoon.

Zeker niet ideaal, dat besef ik ook wel. Maar gebruik die opties zelf regelmatig op plekken waar ikzelf geen "normale" internetconnectie kan opzetten.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Cvl66, welkom terug! Wat vervelend dat je geen verbinding meer hebt. Uitgaande van het knipperende powerlampje op je modem, lijkt het erop dat de adapter van je modem de geest gegeven heeft. Uit je omschrijving hieronder kan ik niet met zekerheid opmaken of het lampje stabiel brandt of knippert. Kan je dit nog even laten weten? Wanneer het powerlapmje knippert dan is er namelijk sprake van een defecte adapter en zal de monteur je verbinding niet kunnen herstellen. Ik hoor het graag van je!

Reageer