beantwoord

Geen geluid via scart-aansluiting met tv-ontvanger

• 1 februari 2019
  • 3 reacties
  • 473 keer bekeken

hallo ik vraag me af of er meer mensen zijn met het volgende probleem.
ik heb mijn tv ontvanger aangesloten op eenoudere tv via de scart
(omdat er geen hdmi opzit)
nu is het zo dat ik geen geluid krijg via de scart aansluiting als ik gewoon tv ga kijken
maar als ik dan de test ga uitvoeren notabene op de ontvanger zelf heb ik wel geluid
heb gebeld met telfort hier over maar krijg als antwoord ja dit ondersteunen wij niet en kan u daar geen antwoord op geven!!!
dit is toch wazig je wordt hierdoor eigenlijk verplicht om een nieuwere tv aan te schaffen
door je provider.
maar goed ben benieuwd of er meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt

9

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 4 februari 2019, 11:20

Dag @dijk9537. Frustrerend dat je geen geluid hebt als je de tv-ontvanger met een scart-kabel aansluit op een oudere TV. Dat je vervolgens telefonisch te horen krijgt dat we dat niet ondersteunen klopt niet.

Het is inderdaad goed om eerst eens naar de geluidsinstellingen van je tv-ontvanger te kijken, zoals @Galdor68 adviseert. Controleer vervolgens of alle kabels goed vastgedrukt zijn. Is dit het geval en heb je nog steeds geen geluid? Dan kan je de scart-kabel op een andere poort van je TV proberen. Schakel daarna wel over naar het juiste bronkanaal. Als je met deze tests nog steeds geen geluid hebt, dan kan je testen met een andere scart-kabel. Het komt namelijk wel eens voor dat een van de contacten in de kabel kapot is. Ik lees graag je bevindingen.

En verder: wil je jouw profiel aanvullen met je postcode/huisnummer en klantnummer?
Bekijk reactie

3 reacties

Dat zijn wel heel veel lege regels tot die laatste 9.
En wel weer een trieste uitspraak van die helpdesk medewerker.

Vraag tijdens het uitvoeren van de test krijg je dus wel geluid?
Dan gaat mijn eerste gedachte een foutieve kabel niet op.
Wat waarschijnlijk dan een oorzaak kan zijn de geluidsinstellingen in de tv ontvanger staan deze op stereo of Dolby?
Reputatie 7
Badge +9
Dag @dijk9537. Frustrerend dat je geen geluid hebt als je de tv-ontvanger met een scart-kabel aansluit op een oudere TV. Dat je vervolgens telefonisch te horen krijgt dat we dat niet ondersteunen klopt niet.

Het is inderdaad goed om eerst eens naar de geluidsinstellingen van je tv-ontvanger te kijken, zoals @Galdor68 adviseert. Controleer vervolgens of alle kabels goed vastgedrukt zijn. Is dit het geval en heb je nog steeds geen geluid? Dan kan je de scart-kabel op een andere poort van je TV proberen. Schakel daarna wel over naar het juiste bronkanaal. Als je met deze tests nog steeds geen geluid hebt, dan kan je testen met een andere scart-kabel. Het komt namelijk wel eens voor dat een van de contacten in de kabel kapot is. Ik lees graag je bevindingen.

En verder: wil je jouw profiel aanvullen met je postcode/huisnummer en klantnummer?
Reputatie 7
Badge +9
Dag @dijk9537. Ik heb helaas geen reactie meer van je gekregen. Merk je inmiddels verbetering? Zo ja, kan je hier dan delen welke stappen je hebt doorlopen om het probleem op te lossen? Laat het gerust weten als ik nog iets voor je kan doen.

Reageer